AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Har drevet en stund med intimbarbering, på gal måte tydeligvis, da jeg har fått inngrodde hår og betente talgkjertler. Dette har endt med en øm klump ved trusekanten (au-au) som væsker, blør og er ubehagelig å gå med. Den er ca. på størrelse med en litt stor og myk ert, men vevet er ømt i et større område rundt. Har vært hos lege to ganger angående dette; en gang i vår, og en gang for et par uker siden, men begge gangene sa de (to forskjellige leger) at dette bare måtte gå seg til av seg selv. Gikk forøvrig på antibiotika i vår, uten virkning, noe sistnevnte lege kunne bekrefte som uansett lite effektivt. Hva skal jeg gjøre? Væske/blod ved trusekanten gir meg egentlig litt dårlige vibber... Anonymous poster hash: 29566...60d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Dette? http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hidradenitis-suppurativa/basics/definition/con-20027334 Anonymous poster hash: d6227...b9c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Kjøp en antiseptisk krem på apoteket og smør på. Klarer du å få tømt innhldet med å knipe som du kniper kviser blir det mindre vondt. Ellers bør du ta en pause i barberingen. Og det er betente hørsekker ikke talgkjertler. Anonymous poster hash: a1406...b81
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Kjøp en antiseptisk krem på apoteket og smør på. Klarer du å få tømt innhldet med å knipe som du kniper kviser blir det mindre vondt. Ellers bør du ta en pause i barberingen. Og det er betente hørsekker ikke talgkjertler.Anonymous poster hash: a1406...b81 Ok, har du forslag til hva en slik krem kan være? (Navn) Tror det er alt for ubehagelig til at jeg klarer å knipe det ut :/ Jeg har ikke barbert på en god stund nå. Takk Anonymous poster hash: 29566...60d
skruf Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Prøv å klemme litt på for å prøve å få ut litt verk, gjerne etter at du har dusjet eller tatt et bad. Rens over med pyrisept eller klorhexidin, og som skrevet over smør på med antiseptisk salve. Brulidine er fin : http://www.oslohudlege.no/brulidine-antiseptisk-krem.html I stedet for å barbere så kan jeg varmt anbefale deg å investere i en ladyshawer og heller bruke den i stedet for barberhøvel. Var selv innmari plaget med røde prikker/betente hårsekker da jeg brukte høvel.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Bruledine, Pyrisept, Bacemycin alle ligger i samme hylla. Anonymous poster hash: a1406...b81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå