Gjest Eir Skrevet 16. juli 2004 #21 Skrevet 16. juli 2004 I noen deler av Afrika er det vel også slik at kvinner blir steinet for å ha sex utenfor ekteskapet, eller for å ha lesbisk sex, så da sier det seg jo selv at det ikke akkurat oppfordrer til ett løssluppent liv. (Lesbisk sex er også den minst vanlig smitteveien for HIV-viruset, så skylde på det blir jo litt for dumt.)
waco Skrevet 16. juli 2004 #22 Skrevet 16. juli 2004 Poirot, . Over halvparten av verdens hiv-smittede er kvinner og i Afrika er over 60 prosent av de smittede kvinner. les det her Waco Men selvfølgelig er det menns skyld som alt annet her i verden....
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2004 #23 Skrevet 16. juli 2004 Poirot, . Over halvparten av verdens hiv-smittede er kvinner og i Afrika er over 60 prosent av de smittede kvinner. les det her Waco Men selvfølgelig er det menns skyld som alt annet her i verden.... Jewg har ikke benektet %-andelen du kommer med, jeg har forklart noe av grunne til hvorfor. (Som at unge kvinner ofte voldtas av menn med aids..., at menn er utro, at kvinner lettere smittes osv)
waco Skrevet 16. juli 2004 #24 Skrevet 16. juli 2004 Poirot, ja men det er jo litt jævlig rart at det er MENNS skyld at det er flere kvinner enn menn som har HIV, det er jo ikke logisk i det hele tatt. Jeg tror ikke på "enkle forklaringer" og FN-rapporter laget av feministvinklede antropoligi "eksperter". Egentlig er det jo soleklart at alt er menns feil...alt sammen...... fordi at kvinner jo så uskyldige de..... FORDI DET STÅR I RAPPORTER SKAL DET LIKSOM VÆRE SANT???????? Det er da faen ikke ulogisk at kvinner har oftere HIV i afrika fordi de har FLERE SEKSUALPARTNERE, DET FØDES JO FLERE MENN ENN ENN KVINNER!!!!!!!! Mener du Poriot virkelig at flertallet menn i afrika lever i sølibat eller er homoer? Waco er det for mye forlangt å prøve å forene fornuft og virkelighet?
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2004 #25 Skrevet 16. juli 2004 Dust. Jeg har jobbet med aidsrelatert problematikk i flere år i tillegg til at jeg har studert det. Du får ta det jeg sier alvorlig eller la være. Samma for meg, så lenge offisielle seriøse rapporter og jeg er samstemte.
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2004 #26 Skrevet 16. juli 2004 http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200202/07/ For verden som helhet utgjør kvinner litt under halvparten av alle hiv-positive, men i Afrika sør for Sahara er godt over halvparten kvinner (henholdsvis 48 og 55 prosent). Dette kommer av smittemåten. I Afrika skjer om lag 9/10 av all smitte ved heteroseksuelt samleie, mens homoseksuelt samleie og sprøytemisbruk er vanlige smitteveier i andre regioner. Kvinner er mer utsatt enn menn for å bli smittet, både av fysiologiske grunner og pga. deres svake sosiale posisjon. Mange afrikanske kvinner er svært unge når de blir smittet, se figur 7. Hiv-prevalensen er høyere for kvinner enn for menn for aldere under 30 år og omvendt for aldere over 30 år. At afrikanske kvinner er mer utsatt enn menn for å bli smittet, bli syke og dø, har alvorlige sosiale konsekvenser, spesielt fordi mange kvinner har eneansvar for barneomsorg http://www.lommelegen.no/art/art1919.asp Mange kvinner opplever at de mister alt. De blir kastet ut fra sine hjem, mister jobben og ofte arverettigheter dersom mannen dør. De eldre kvinnene må overta omsorgsoppgaver mot slutten av livet da de selv trenger omsorg og pleie. Det er også kvinner som må bære hovedbyrden når det er sykdom i hjemmene. Flere jenter enn gutter mister skolegang når det er sykdom og problemer i familien. Kvinnenes underordnede stilling i mange land har blitt meget tydelig i forhold til HIV og AIDS. De har ofte ingen mulighet til å bestemme over noe så grunnleggende som sin egen kropp. AIDS-epidemien har også ført til økt misbruk av, og vold mot, unge jenter. Fattige kvinner og deres barn er i stadig større grad de som rammes hardest. Mange menns holdninger og seksuelle praksis setter både dem selv og deres partnere i fare. Over hele verden har menn flere seksuelle partnere enn kvinner har. Det er også et faktum at HIV smitter lettere fra menn til kvinner enn omvendt. Flere menn enn kvinner er sprøytenarkomane og dermed mer utsatt for HIV smitte. Som fedre, brødre, sønner, soldater, politikere og ledere har menn større makt og innflytelse enn kvinner.
waco Skrevet 16. juli 2004 #27 Skrevet 16. juli 2004 Ja det er som jeg sa, menn er den skyldige part og kvinner er alltid uskyldig. Waco
waco Skrevet 16. juli 2004 #28 Skrevet 16. juli 2004 Hehe.....jeg tror jeg skjønner det nå....ALLE samleier i afrika er nemlig etter Poirotlogikk bestemt av menn... Ok nåååå skjønner jeg, hvorfor sa du ikke det bare med en gang? Waco
Gjest gloria Skrevet 16. juli 2004 #29 Skrevet 16. juli 2004 En politimann sa til meg en gang at kriminelle handlinger begått av utlendinger ofte blir mer blåst opp i media, enn en kriminell handling begått av en nordmann. Dette selv om begge handlingene er like alvorlige. Jeg tror at mange nordmenn har en tendens til å legge mer merke til utlendinger og hva de gjør galt, enn en nordmann.
Hilde Skrevet 16. juli 2004 #30 Skrevet 16. juli 2004 Waco, kan du lese? Jeg spør fordi Poirot henviser til artikler der det er skrevet at kvinner "er mer utsatt" og "OFTE ikke bestemmer over sin egen kropp". "Mer utsatt" og "ofte" er to ord som hentyder at dette ikke skjer uten unntak, dvs, menn er ikke ALLTID skyldige, og kvinner er ikke ALLTID uskyldige. Men siden dette ta tydeligvis er et problem for en større andel av den kvinnelige befolkningen så kan det da umulig være feil å registrere at menn OFTE har "skylda". Man trenger verken være rødstrømpe eller svært intelligent for å forstå det, det holder med normal hjernecellebestand.
Gjest pace Skrevet 17. juli 2004 #31 Skrevet 17. juli 2004 Først gir vi de ikke-vestlige de dårligste betalte jobbene, og så kjefter vi dem ut fordi de er mere kriminelle enn oss. Først frykt, og så en dum, ond sirkel. Det er nå det generelle inntrykket jeg får.
waco Skrevet 17. juli 2004 #32 Skrevet 17. juli 2004 Først gir vi de ikke-vestlige de dårligste betalte jobbene, og så kjefter vi dem ut fordi de er mere kriminelle enn oss. Først frykt, og så en dum, ond sirkel. Det er nå det generelle inntrykket jeg får. Sannsynlighet for at en neger skal bli stoppet i tollen er visst 80 ganger så mye enn for en hvit nordmann.... Waco Pace du har rett, menneskets dumhet kan ikke forklares.
waco Skrevet 17. juli 2004 #33 Skrevet 17. juli 2004 Waco, kan du lese? Jeg spør fordi Poirot henviser til artikler der det er skrevet at kvinner "er mer utsatt" og "OFTE ikke bestemmer over sin egen kropp". "Mer utsatt" og "ofte" er to ord som hentyder at dette ikke skjer uten unntak, dvs, menn er ikke ALLTID skyldige, og kvinner er ikke ALLTID uskyldige. Men siden dette ta tydeligvis er et problem for en større andel av den kvinnelige befolkningen så kan det da umulig være feil å registrere at menn OFTE har "skylda". Man trenger verken være rødstrømpe eller svært intelligent for å forstå det, det holder med normal hjernecellebestand. Poenget er at det er blanke løgn. I alle afrikanske kulturer er det kvinner som er tradisjonsbærere og oftest rangerer høyest. Det erjo mødre og tanter som bestemmer hvem barna skal gifte seg med. Man vet jo at det er bestemødre og svigerinner som står for den lille operasjonen som på norsk kalles "omskjæring". Siden det er kvinner som lever lengst må vi jo anta at det er kvinner som står for retninglinjene og kulturene i alle samfunn her i verden. Det er jo også en løgn og påstå at kvinner ikke bestemmer over sin seksulitet og at mannen ikke er nådegitt hennes lyster, og ikke løgnen dere forteller om at kvinnen må godkjenne mannen..... Waco Dere farer jo med fabler og myter, jeg må jo reagere da...
Gjest Poirot Skrevet 17. juli 2004 #34 Skrevet 17. juli 2004 Makan til vrøvl, vås og sammenblanding av fakta.
waco Skrevet 17. juli 2004 #35 Skrevet 17. juli 2004 Makan til vrøvl, vås og sammenblanding av fakta. Det sier du som påstår at alt er menns skyld og det er menn som står ansvarlig for alle seksuelle samkvemmer i afrika....
Gjest Poirot Skrevet 17. juli 2004 #36 Skrevet 17. juli 2004 Det sier du som påstår at alt er menns skyld og det er menn som står ansvarlig for alle seksuelle samkvemmer i afrika.... Det har jeg aldri påstått. Det er DU som ser alt i svart og hvitt her Waco. Jeg derimot, prøver å være litt mer nyansert enn som så....
waco Skrevet 17. juli 2004 #37 Skrevet 17. juli 2004 Ja det er veldig nyansert og si at det er menns feil... Har dere overhodet ikke forstått hvordan seksuell samkvem fungerer? Er det sånn at jeg som mann bare kan peke ut en jente på gata og vips har vi sex??? Sånn helt uten videre, - eller kan vi anta at mødre, tanter og bestemødre har en "greie" over datterens dydighet og prektighet... ? Bare det å si at det er menns feil at kvinner har hiv er jo så avsporing av det virkelige problemet her, som er at kvinner har flere seksualpartnere. Waco I alle kulturer er det jo kvinner som bestemmer kulturen.
Gjest Poirot Skrevet 17. juli 2004 #38 Skrevet 17. juli 2004 Les linkene mine en gang til, du lille Waco. (Hvis du kan lese, da...)
waco Skrevet 17. juli 2004 #39 Skrevet 17. juli 2004 Les linkene mine en gang til, du lille Waco. (Hvis du kan lese, da...) Ja jeg leste linkene enda en gang til og fikk en forståelse for at verdens hivproblematikk er menns feil... W
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå