AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Dere som har operert ut visdomstann, hvor lenge var det vondt og når var det på det vondeste? Jeg ble operert på lørdag. Hevelsen har gått ned, men smertene er ikke borte. Jeg har gått på smertestillende helt siden inngrepet og det er fortsatt vondt. Noen erfaringer rundt dette?Anonymous poster hash: fb8a5...1a4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Det var forskjellig for alle de fire tennene jeg har fjernet. De ble tatt på ulike tidspunkt altså i forskjellige faser av livet. Den første fjernet jeg da jeg var 17, lite smerter og blødning. Så fjernet jeg en noen år senere, det var helt forj***** hoven, blødde i flere dager og såret grodde ikke på flere uker. Så enda en, vond og øm i en ukes tid. Og den siste var som en atombombe skulle ha sprengt hele kjeften. Så hva vi andre har erfart her kan ikke gi deg en pekepinn på hva som er normalt, det er helt individuelt. Jeg ville kontaktet tannlegen imorgen om ikke hevelsen er gått ned, og spurt om de kan gi deg råd eller ta en titt. Anonymous poster hash: 213cb...129
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde for jævlig vondt i over en uke, men tror det kom av at jeg drakk vann for å skylle ned smertestillende med med en gang jeg kom hjem, slik at blodet ble skylt bort fra operasjonsstedet. Så vondt har jeg aldri noensinne i mitt liv hatt hverken før eller siden, fytti helvete! Anonymous poster hash: 4bfb5...bba
masekopp Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Dere som har operert ut visdomstann, hvor lenge var det vondt og når var det på det vondeste? Jeg ble operert på lørdag. Hevelsen har gått ned, men smertene er ikke borte. Jeg har gått på smertestillende helt siden inngrepet og det er fortsatt vondt. Noen erfaringer rundt dette?Anonymous poster hash: fb8a5...1a4 Jeg tok to samtidig. Var vondtest samme kveld og dagen/kvelden etter. Fikk smertene tilbake etter en stund, og da var jeg ikke hos tannlegen og tok vekk resten av stingene. Men det var sikkert sånn 2 uker etter når stingene skulle ha falt ut. Hvilke smertestillende tar du?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Sluttet å ta smertestillende dagen etter fordi jeg ble så ruset, var ikke en god følelse, og det gikk greit. Anonymous poster hash: 9c69a...df0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Det var forskjellig for alle de fire tennene jeg har fjernet. De ble tatt på ulike tidspunkt altså i forskjellige faser av livet. Den første fjernet jeg da jeg var 17, lite smerter og blødning. Så fjernet jeg en noen år senere, det var helt forj***** hoven, blødde i flere dager og såret grodde ikke på flere uker. Så enda en, vond og øm i en ukes tid. Og den siste var som en atombombe skulle ha sprengt hele kjeften. Så hva vi andre har erfart her kan ikke gi deg en pekepinn på hva som er normalt, det er helt individuelt. Jeg ville kontaktet tannlegen imorgen om ikke hevelsen er gått ned, og spurt om de kan gi deg råd eller ta en titt.Anonymous poster hash: 213cb...129 Hevelsen har gått gradvis ned, men jeg er fortsatt hoven. Men smertene er verst. Kjennes det i tennene i både over- og underkjeven. Anonymous poster hash: fb8a5...1a4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde for jævlig vondt i over en uke, men tror det kom av at jeg drakk vann for å skylle ned smertestillende med med en gang jeg kom hjem, slik at blodet ble skylt bort fra operasjonsstedet. Så vondt har jeg aldri noensinne i mitt liv hatt hverken før eller siden, fytti helvete!Anonymous poster hash: 4bfb5...bba Jeg drakk også vann ganske raskt etterpå. I tillegg skylte jeg jo munnen hos tannlegen :/Anonymous poster hash: fb8a5...1a4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tok to samtidig. Var vondtest samme kveld og dagen/kvelden etter. Fikk smertene tilbake etter en stund, og da var jeg ikke hos tannlegen og tok vekk resten av stingene. Men det var sikkert sånn 2 uker etter når stingene skulle ha falt ut. Hvilke smertestillende tar du? Så stingene ble ikke borte som de skulle? Jeg har fått pinex forte, 600 mg ibux og 1 g paracet. Tar en pinex forte + 600 mg ibux før leggetid. Ellers på dagen så tar jeg 600 mg ibux og 1 g paracet. Anonymous poster hash: fb8a5...1a4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Sluttet å ta smertestillende dagen etter fordi jeg ble så ruset, var ikke en god følelse, og det gikk greit. Anonymous poster hash: 9c69a...df0 Det hadde ikke jeg klart. Hadde blitt for vondt Anonymous poster hash: fb8a5...1a4
Rebfowla Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 jeg måtte skjære ut den første visdomstanna jeg trakk, da selve tanna knakk, og det bare lå rester igjen under tannkjøttet. dette var vondt ganske lenge, da jeg måtte sy sammen igjen osv. neste tann var vond ett par dager, men med paralgin forte og ibux gikk det veldig greit. Jeg har trekt min 3 tann idag, og regner med å ha vondt imorgen, og muligens litt på fredag med smertestillende. Etter det gidder jeg ikke mer smertestillende, så da får det bare gå bra :-)
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 jeg måtte skjære ut den første visdomstanna jeg trakk, da selve tanna knakk, og det bare lå rester igjen under tannkjøttet. dette var vondt ganske lenge, da jeg måtte sy sammen igjen osv. neste tann var vond ett par dager, men med paralgin forte og ibux gikk det veldig greit. Jeg har trekt min 3 tann idag, og regner med å ha vondt imorgen, og muligens litt på fredag med smertestillende. Etter det gidder jeg ikke mer smertestillende, så da får det bare gå bra :-) Min måtte deles i seks biter og tannlegen var (naturlig nok) veldig brutal. Han sydde sammen med to eller tre tråder tror jeg. Håper trekkingen denne gangen gikk bra! Anonymous poster hash: fb8a5...1a4
masekopp Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Så stingene ble ikke borte som de skulle? Jeg har fått pinex forte, 600 mg ibux og 1 g paracet. Tar en pinex forte + 600 mg ibux før leggetid. Ellers på dagen så tar jeg 600 mg ibux og 1 g paracet.Anonymous poster hash: fb8a5...1a4 Nei, de ble ikke det... Jeg tror jeg ville tatt meg en tur til tannlegen hvis jeg var deg.. Er det nede du har tatt ut? Hvis smertene øker mellom dag 3 og dag 8 tror jeg det er, så kan det være problemer med kjevebeinet sin måte å gro på eller noe i den duren. Det var det de mistenkte med meg når stingene ikke var gått ut. Røyker eller snuser du forresten? Det kan hindre at det gror og det kan derfor gjøre vondere lenger.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Nei, de ble ikke det... Jeg tror jeg ville tatt meg en tur til tannlegen hvis jeg var deg.. Er det nede du har tatt ut? Hvis smertene øker mellom dag 3 og dag 8 tror jeg det er, så kan det være problemer med kjevebeinet sin måte å gro på eller noe i den duren. Det var det de mistenkte med meg når stingene ikke var gått ut. Røyker eller snuser du forresten? Det kan hindre at det gror og det kan derfor gjøre vondere lenger. Får se ann morgenen dagen også får jeg ta kontakt med tannlegen fredag. Verken røyker eller snuser. Anonymous poster hash: fb8a5...1a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå