AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hadde før jul i fjor lungebetennelse, og i senere tid etter jeg ble heltfrisk, begynte jeg å trene igjen. I starten hadde jeg forferdelig vanskelig med å ta igjen på pusten, men det var etter som kondisen min var dårlig. I vår hadde jeg en episode der jeg skulle trene, og det stoppet helt fro meg. Fikk ikke luft ut eller inn. Jeg fikk igjen pusten siden jeg var med vennen min som har asma, og heldigvis hadde hun med seg ventolin. Vidre gjennom hele sommeren har jeg følt at det er forferdelig tungt å puste, og det føles ut som jeg ikke får nok luft inn. Senest jeg fikk anfall da jeg svimte av under 3 km løp. Jeg har sagt det til foreldrene mine, men de er fast best på at jeg ikke har asma og alt sitter i hodet mitt eller at jeg har eleendig kondis. Andre har kommentert på at jeg puster tyngre og hoster mer, jeg trener vanligvis 2 ganger i uka fotball. Noen som vet hva dette kan være? -Jente(15) Anonymous poster hash: a813e...511 Anonymous poster hash: a813e...511
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Du kan ha pådratt deg astma etter lungebetennelsen, det er fullt mulig. Jeg synes du skal ta en tur til fastlege for videre utredning Anonymous poster hash: 40a99...dbe
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Ta deg en tur til legen. Selv Ventoline skal ikke du bruke når den ikke er skrevet ut til deg. Anonymous poster hash: 0ffee...04e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Anstrengelsesastma. Jeg fikk det etter jeg hadde hatt svineinfluensa. Det ga seg etter ett års tid. Kom deg til legen å få ventolin som du kan ha med deg når du trener Anonymous poster hash: 3c158...033
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Kan det være VCD? Vocal cord dysfunction? Det er vanlig hos unge mennesker som trener. Det vil si at du egentlig puster feil, slik at ved innpust lukker stemmebåndene seg i stedet for å åpne seg (da får du ikke luft inn). En skiskytter hadde samme problemet (husker ikke navnet i farten). Snakk med legen din og nevn det. Da skal du få hjelp til å puste riktig igjen og problemet går over av seg selv. Anonymous poster hash: f50d7...a40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå