Gå til innhold

Nettopp blitt samboere, hvor feire jul?

Anbefalte innlegg

Gjest Christina146
Skrevet

Hei! Vi er for ikke lenge siden blitt samboere, dette er mitt første samboerforhold, så jeg lurer litt på hva som er normalt.

Mine foreldre er skilt, så vi har derfor feiret jul annenhvert år hos mor og far.

Min samboer har bare kontakt med sin mor, så han har feiret jul hver gang hos sin mor.

Er det da normalt at paret går på "rundgang", eller splittes man? Jeg vil helst feire jul med min mor eller far mer enn hvert tredje år. Uansett kolliderer det med når søskne mine feirer jul hos mor og far.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tidligere samboers familie feiret ikke jul, så han var alltid hos oss på julaften.

Min nåværende samboer feirer med sin familie, og jeg med min. Han er selvfølgelig hjertelig velkommen til oss, og jeg til han, men siden begge vil feire med sin famile, så blir det sånn. Når vi får barn blir det vel annenhver gang hos mine foreldre, og hans.

Anonymous poster hash: 71670...74f
  • Liker 1
Skrevet

Vi har vært samboere i snart 5 år og feirer fremdeles jul hver for oss :) Er i slutten av 20årene/begynnelsen av 30årene. Klarer oss helt fint :) Ser for meg at det kommer til å fortsette slik frem til vi får barn, da må vi nok begynne å feire jul hos foreldre annenhvert år.

Anonymous poster hash: df956...a2b
Skrevet

Man splittes i hvert fall ikke. I hvert fall synes ikke jeg det. Men det kommer an på forholdet dere.

Jeg tenker at det beste hadde vært at man går på rundtgang.

Først et år hos din mor. Deretter din far. Deretter hans mor.

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi har ikke skilte foreldre, men har i 5 år delt oss. Men skal dere ta annenhver jul blir det fort at du kun blir hos mor/far hvert 3 år. Dere kan jo dele dere de første årene, og ta det derifra?

Jeg er veldig glad for at vi gjorde det, men nå når vi venter barn synes jeg det er hyggelig og feire sammen

Skrevet

Feir hver for dere frem til dere får barn. Derfra kan dere velge om dere vil gå på rundgang eller invitere resten av familien hjem til dere.

Skrevet

Jeg tenker at her er det så mange mulige løsninger at dere nesten bare må ta en prat dere imellom om hva dere begge har mest lyst til. Hvis dere skal feire sammen, og dere skal ha "rettferdig" fordeling mellom foreldrene, får du jo kun feiret jul med hver forelder hvert tredje år. Det kan også hende du må ofre enda mer, siden han sikkert ønsker å være annenhvert år med sin familie, ikke to år med din (ett år med din mor og ett med din far) for så kun å få ett år med sin egen.

Skrevet

Vi feiret hver for oss de første 6 årene. Først da vi hadde barn begynte vi å feire samme sted.

Anonymous poster hash: 13d81...81e

Skrevet

Før vi fikk barn delte vi oss frem til det ble kveld. Mine foreldre legger seg ganske tidlig så da dro jeg til hans familie så ble det brettspill til sen kveld/tidlig natt.

Etter vi fikk barn har vi vært hjemme, og de som vil komme er velkomne :-)

Skrevet

I min fsmilie feirer alle jul sammen. Mor og far fra min mors side og far fra min fars side. Dette inkluderer da alt av onkler, fettere, tanter osv

Anonymous poster hash: 6746d...e81
Skrevet

Vi har delt oss, regner med vi gjør det i år også :) ingen barn.

Skrevet

Bor familiene deres langt unna hverandre? Vi har begge familie i samme by, så på julaften er vi delt (eller han kommer til oss på kvelden, fordi svigermor avslutter tidlig). 1. juledag er vi hos hans familie, og 2. juledag er vi hos min...

Gjest Tigress
Skrevet

Vi går mot den tiande jula kvar for oss, vi. Fire av dei åra har vi vore gifte. Vi har ingen ungar, og er ikkje særleg glade i jul.

Skrevet

Feir hver for dere frem til dere får barn. Derfra kan dere velge om dere vil gå på rundgang eller invitere resten av familien hjem til dere.

Dette.

Skrevet

Vi har vært samboere i 5 år, og delt oss hvert år. I år har vi fått hus og baby, så da kommer vi til å invitere alle til oss. Jeg er i samme situasjon som deg, mamma og pappa er skilt.

Skrevet

Vi har begge skilte foreldre, og i tillegg et besteforeldrepar som også inviterer til julaften. Dermed har vi hatt fem steder å velge mellom. Vi går på rundgang, og kommer til å gjøre det til vi får egne barn.

Derfor er jul mer stress enn kos for oss for å være helt ærlig. Lille julaften ett sted, julaften et annet, første juledag et tredje sted og 2. juledag et fjerde... Er ikke aktuelt å si nei heller, for de blir rett og slett lei seg om vi ikke kommer.

Vurderer å snart be alle hjem til oss, men det får vente til vi får barn. Har vært sammen i 10 år nå, og det er vel bare 2-3 av dem vi har splittet oss.

Anonymous poster hash: 9d03b...6e3
Skrevet

Vi har feiret jul sammen siden før vi ble samboere. Har ingen fast regel om hvor vi feirer. Hadde ikke kunnet vente til vi får barn da vi ikke kan få barn.

Anonymous poster hash: 2028c...e1d
Skrevet

Feiret hver for seg frem til vi ble foreldre. Vi byttet på annethvert år hvor vi var nyttårsaften sammen frem til det:)

Skrevet

Før vi fikk barn så feira jeg jul hjemme hos mine foreldre og han til sine :)

Første jula til lillemann feira vi alene bare vi 3 (kom hjem fra føden på julaften), 2. jula bedte vi besteforeldre på begge sidene hjemme hos oss :)

I år vet jeg ikke hvordan vi skal gjøre det, for gubben har vakt, men vi er også invitert på hytta til mamma og pappa, å feire den der med de og søstra mi m/familie. Gubben være hjemme pga. vakta, så lillemann og jeg kan risikere å bli sittende alene eller sammen med svigers dersom han må jobbe... Så får se :)

Skrevet

Hvem vil du helst feire jul med? Mor/far eller samboer? Når dere får barn bør dere feire sammen uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...