OsloKvinnen37 Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg var på et intervju for noen uker siden på en stilling i staten. Det var over 100 søkere, men bare 8 ble kalt inn på intervju. I forrige uke, ringte kontaktpersonen for stillingen til min nåværende sjef og spurte etter referanser. Mange spørsmål. Så hva vil dette egentlig si? Er dette noe de gjør på samtlige som er på intervju - eller bare noen få som kanskje kan få jobben? Sjefen skrytte uhemmet av meg. men fremdeles skjønner jeg ikke helt ettersom jeg vet det var andre søkere som har mer erfaring (ikke utdannelse) innenfor akkurat dette.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Umulig å si. I staten lages innstilling som skal gjennom ansettelsesråd derfor ringer de nok stort sett alle toppkandidatene. Om første, andre, tredje person sier nei, må de ha noen å ta av. Men du er i hvert fall fortsatt med i gamet! :-DAnonymous poster hash: ba59c...379
OsloKvinnen37 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Umulig å si. I staten lages innstilling som skal gjennom ansettelsesråd derfor ringer de nok stort sett alle toppkandidatene. Om første, andre, tredje person sier nei, må de ha noen å ta av. Men du er i hvert fall fortsatt med i gamet! :-DAnonymous poster hash: ba59c...379 Takk for svar! Så det er ikke slik at jeg nå er blandt topp 3. Det er kanskje flere som blir innstilt? Og vet du\dere om det er slik at innstillingen allerede er skrevet når de sjekker referanser, eller blir den skrevet etter referansesjekken? Endret 8. oktober 2014 av OsloKvinnen37
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Takk for svar! Så det er ikke slik at jeg nå er blandt topp 3. Det er kanskje flere som blir innstilt? Og vet du\dere om det er slik at innstillingen allerede er skrevet når de sjekker referanser, eller blir den skrevet etter referansesjekken? De sjekker referanser på alle. Hilsen en som har litt leie referanser (8.statlige rekrutteringsprosess nå...) Anonymous poster hash: d7459...599
OsloKvinnen37 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2014 De sjekker referanser på alle. Hilsen en som har litt leie referanser (8.statlige rekrutteringsprosess nå...)Anonymous poster hash: d7459...599 Ok. Da ser det ikke så lyst ut likevel. Har du "leie" referanser? Som i kjedelige? Og du har vært gjennom 8.statlige rekrutteringsprosesser - og de har sjekket referansene dine på samtlige?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Takk for svar! Så det er ikke slik at jeg nå er blandt topp 3. Det er kanskje flere som blir innstilt? Og vet du\dere om det er slik at innstillingen allerede er skrevet når de sjekker referanser, eller blir den skrevet etter referansesjekken? Ja, innstillingen er sist for da skal de vite prioriteringsrekkefølgen. Jeg var nr. 3 på innstillingen når jeg fikk jobb i hvert fall. De to før meg takket nei. Statlige ansettelsesprosesser tar ofte lang tid og da øker sannsynligheten for at søkerene takker ja til andre jobber. I hvert fall den typen jobber det finnes mange av, som f.eks. ulike saksbehandlerstillinger.Anonymous poster hash: ba59c...379
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Ok. Da ser det ikke så lyst ut likevel. Har du "leie" referanser? Som i kjedelige? Og du har vært gjennom 8.statlige rekrutteringsprosesser - og de har sjekket referansene dine på samtlige? Nei, leie som at jeg må bruke andre til senere rekrutteringsprosessen... Har vært i 7 ferdige prosesser, er i den 8. nå. Har blitt innstilt som nr 2-5 hver gang. Utrolig irriterende. Anonymous poster hash: d7459...599
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå