AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Del Skrevet 8. oktober 2014 Er det normalt å kalle gulvet i bilen for dørken? Skriv gjerne hvor i landet du er fra Anonymous poster hash: 729f9...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Del Skrevet 8. oktober 2014 Tja. Bruker det og gulvet litt om hverandre. Høres jo veldig naturlig ut. Er fra Troms. Anonymous poster hash: 044bf...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Del Skrevet 8. oktober 2014 Har hørt dørken blitt brukt ja. Er fra indre østlandet. Dørken forbinder jeg i utgangspunktet med båter, men tror det er normalt å bruke det på biler også. Anonymous poster hash: 0f5e2...453 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 8. oktober 2014 #4 Del Skrevet 8. oktober 2014 Kan sikkert finne på å si det. Er fra Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg hører ofte at folk sier dørken. Bor på Vestlandet. Anonymous poster hash: 38372...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xanadus Skrevet 8. oktober 2014 #6 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ja. Det er normalt for meg. Er Vestlending. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 8. oktober 2014 #7 Del Skrevet 8. oktober 2014 Veldig vanlig i kyststrøk tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 8. oktober 2014 #8 Del Skrevet 8. oktober 2014 "Dørken" her også, er fra nord i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg kaller til og med gulvet hjemme for dørken i festlige anledninger. Anonymous poster hash: 3e058...f10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 9. oktober 2014 #10 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Har hørt dørken blitt brukt ja. Er fra indre østlandet. Dørken forbinder jeg i utgangspunktet med båter, men tror det er normalt å bruke det på biler også. Anonymous poster hash: 0f5e2...453 Det h*n sa, inkludert stedet. Endret 9. oktober 2014 av Margit Spat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 9. oktober 2014 #11 Del Skrevet 9. oktober 2014 Mesteparten av familien min på farsida sier dørken om alle typer gulv, det være seg i båten, bilen eller huset. Sannsynligvis fordi vi er fra en ganske gammel fiskerilandsbu på vestlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Aries Skrevet 9. oktober 2014 #12 Del Skrevet 9. oktober 2014 Sier dørken om bilgulv ja. Fra ca. midt i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 13. oktober 2014 #13 Del Skrevet 13. oktober 2014 Njæ... "dørken" brukes vel mest i "festlige" sammenhenger... som at man "går i dørken" når man besvimer. Er fra sørøstlige Østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. oktober 2014 #14 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg sier ikke dørken om gulvet i en bil, men egentlig virker det ganske logisk å gjøre det. Ordet brukes jo om gulvet i et skip, så det er fornuftig å si det om gulvet i andre framkomstmidler også. Er fra Sørlandet. I likhet med Pringle kan jeg si dørken for spøk, for eksempel "gå i dørken" eller "miste noe i dørken" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 17. oktober 2014 #15 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Hva sier dere istedenfor dørken dere som ikke bruker betegnelsen? Endret 17. oktober 2014 av Wombat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. oktober 2014 #16 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hva sier dere istedenfor dørken dere som ikke bruker betegnelsen? Jeg sier gulvet, for eksempel "legge veska på gulvet i bilen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 17. oktober 2014 #17 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg sier gulvet, for eksempel "legge veska på gulvet i bilen" Ah, det er jo i grunn like greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå