AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Av og til merker jeg at jeg har en ganske stram/merkelig kroppslukt. Det lukter ikke direkte vondt, bare merkelig. Jeg gikk på lavkarbo for en stund siden, og det var da den begynte. Noen fortalte meg at det var en slags gass som ble laget pga lite karbohydrater eller noe. jeg sluttet på lavkarbo for ca et halvt år siden (spiser så og si ingenting sukker hvis det har noe å si?), men av og til kjenner jeg lukten ennå. Det kommer bare plutselig og er der en liten stund, altså ikke hele tiden. Jeg dusjer og har forøvrig god hygiene så er ikke noe sånn vond svettelukt greier. Jeg har også irritabel tarm dersom det har noe å si... Er det noen som vet hva dette er? Er det normalt? Hvordan fjerner jeg det? Veldig plagsomt og flaut... :-( Anonymous poster hash: 0184e...8d2
Gjest Kvinneline Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Dette høres merkelig ut. Jeg har spist lavkarbo i 8 år, og aldri opplevd noe ubalanse som utgir seg i merkelig lukt. Opplever av og til en smak av neglelakk i munnen når jeg havner i ketose, men dette gir seg raskt. Ta deg en tur til legen, og få sjekket om det er noe hormonforstyrrelse osv. Uansett om det skulle ha kommet av lite karbo, så burde det jo ha gitt seg til deg nå. Håper du finner et svar :-)
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Når man endrer kosthold vil man oppleve å bli dårligere enn man har vært,og man vil oppleve å få en strammere kroppslukt og dårligere ånde f.eks. Andre vil oppleve å få mer vondt i hodet enn før, eller at hudproblemer blir værre. Dette er fordi kroppen omstiller seg og skiller ut avfallsstoffer. Om man er tålmodig vil man bli bedre etter en stund, og gjerne helt bra igjen. Jeg vet om folk som begynner på lavkarbo men tåler ikke melkeprodukt, og får en dårlig ånde og kroppslukt pga dette ... Anonymous poster hash: 4528a...cf8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Ja, det var det jeg hadde hørt om at kroppen kvitter seg med avfallsstoffer osv. Skal jeg bare vente til det går over da? Anonymous poster hash: bbddb...191
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå