AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Del Skrevet 8. oktober 2014 Da tenker jeg på ull stillongs?Anonymous poster hash: aab23...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ved 2-3 grader. Anonymous poster hash: 3e5af...ee6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Del Skrevet 8. oktober 2014 Spørs jo litt på barnets alder, om det skal være mye ute og ikke minst hvor frysete barnet er. Skolebarn vil jeg si mellom 5 til 8 grader. Babyene har fått ull på for flere uker siden. Anonymous poster hash: 0ebae...ae5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Del Skrevet 8. oktober 2014 Når det føles kalt ute... Jo yngre, og jo mer utetid, jo tidligere. Her er det ikke bare gradene det kommer ann på, men også vind og luftfuktighet. Jeg hadde på 4-åringen ull idag, som første dagen. Burde begynt igår, men søndagen var så varm, så det tok tid å forstå at kulda var kommet. Det har vært småkaldt og fuktig en stund, så ullsokkene har vært på i noen uker allerede. Anonymous poster hash: da247...e98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieIselin Skrevet 8. oktober 2014 #5 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg fryser lett, så mine barn blir pakket på ullklær når gradestokken viser tall under 10 grader. Men jeg tar ofte av klærne i bhg så de bare går i ulltøyet inne visst de har tykke klær utenpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamy Skrevet 8. oktober 2014 #6 Del Skrevet 8. oktober 2014 Vi har begynt med ull på vår 1,5 åring for et par uker siden. Bedre m ull enn vanlig strømpebukse synes jeg. Om han blir varm tar de bare av bukse og genser når han er inne i bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Del Skrevet 8. oktober 2014 Rundt 10 grader her. Bruker da bare ullbody og ullstilongs og ikke noe mellomlag når de er ute. Blir ikke for varm selv om sola gløtter frem og det gjerne er 18 grader på ettermiddagen. Anonymous poster hash: 65458...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Del Skrevet 8. oktober 2014 Rundt 10 grader her. Bruker da bare ullbody og ullstilongs og ikke noe mellomlag når de er ute. Blir ikke for varm selv om sola gløtter frem og det gjerne er 18 grader på ettermiddagen. Anonymous poster hash: 65458...b85 Hva mener du med mellomlag, er det ikke genser over ullbodyen før jakken?Anonymous poster hash: aab23...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FuturePrimitive Skrevet 8. oktober 2014 #9 Del Skrevet 8. oktober 2014 Spørs jo helt alder og aktivitet.. Skal man på skogtur eller sove i telt så ville jeg anbefalt ull allerede om temperaturen gikk ned i 14-15 grader. Ull puster og blir man svett eller våt så holder det på varmen. Skal et lite barn bare sitte uten å røre seg (feks i vogn) så er ikke ull essensiellt,..da varmer fleece og bomull og diverse akryl osv greit (selv om jeg personlig foretrekker diverse ull da også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 8. oktober 2014 #10 Del Skrevet 8. oktober 2014 Han i barnehagen ( utebarnehage) bruker ullstillongs ved Ca 10 grader. Ullskjorte (langermet eller kortermet)nesten hele året unntatt på varmeste sommeren. Skolebarn begynner med ullstillongs ved kaldere temparaturer, men ulltrøye stort sett hele året her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hva mener du med mellomlag, er det ikke genser over ullbodyen før jakken?Anonymous poster hash: aab23...b71 Ja, mener at jakke og overtrekksbukse holder over ullbody og longs når det er godt over 10 grader, på min i alle fall. Noen morgener jlir det kanskje en fleece som mellomlag også. Hadde jwg bare brukt bommull måtte det tas på fleecejakke og bukse også, så greit å slippe det ekstra arbeidet både med skift og vask. Anonymous poster hash: 65458...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LatersBaby Skrevet 8. oktober 2014 #12 Del Skrevet 8. oktober 2014 Her startet vi med ull på mandag på 6 åringen, det er kaldt på morgenen og det går an å kle av seg ila dagen. Dessuten er det tur dag mandag-onsdag på skolen hennes, og i dette ruskeværet har det absolutt vært nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #13 Del Skrevet 8. oktober 2014 Min på 2 har gått med ulltøy i en mnd tid nå. Tynt ull da Anonymous poster hash: a589f...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 8. oktober 2014 #14 Del Skrevet 8. oktober 2014 Her har vi ikke begynt med vanlig strømpebukse enda engang... Men ser jo en del unger i bhg med ull fra topp til tå. Minste på to, bruker tynne ullsokker i goretexsko, vanlig bukse og genser (tynn ullgenser/body, eller "trøyebody" i ull med en tynn bomullsgenser over. Bor rett utenfor Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Version 2.0 Skrevet 8. oktober 2014 #15 Del Skrevet 8. oktober 2014 Her har vi begynt med ull de siste dagene, han er 4,5. Bor i Rogaland. Synes det er kaldt om dagene, og om det blir for varmt, så får de heller kle av han i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #16 Del Skrevet 8. oktober 2014 Vi begynner tidlig med ull, også før det går under 10 grader. Min på 4 går i barnehage der de er mye ute i all slags vær, og spesielt nå med regn og fukt er det godt med ull under regntøy og parkdress. På de varme dagene holder det med stilongs og genser, så putter vi bare på flere lag ull eller fleece etterhvert. Vi har både ekstra ull og vanlig strømpebukse/tights i skifteboksen, så de skifter bare dersom de er mest inne en dag. Anonymous poster hash: 00be7...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #17 Del Skrevet 8. oktober 2014 Her sprang treåringen rundt i tynn bomullstights, tynn bomullstunika, bomullsokker, joggesko og uten yttertøy når jeg hentet i dag - og var mer enn varm nok. Her kommer ull som mellomlag og forede sko først på når gradestokken kryper under null. Bomull innerst hele året - selv det tynneste ulltøy ville blitt for varmt innendørs. Heldigvis har de ansatte i bhg forståelse for at unger kommer med forskjellig termostat Anonymous poster hash: 65f1b...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 8. oktober 2014 #18 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har kledd i ull sånn omtrent siden slutten av september, med unntak av et par varme dager. Da har det vært rundt 10 grader der barnehagen ligger, og det har vært vind, vått og surt. Det er absolutt ullvær for mitt barn, i tillegg er det mye ute i barnehagen, går på tur osv., så bomull er ut for en stund nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 9. oktober 2014 #19 Del Skrevet 9. oktober 2014 Både jeg og jr på 7 har brukt ull lenge allerede, vi bor i oslo område. Nå er jeg veldig glad i ull jeg da og bruker gjerne mammas hjemmestrikkede ullsokker året rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå