Gå til innhold

Moholt studentby i Trondheim

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg og min kjæreste skal flytte inn i en familieleilighet i Herman Kragsveg på Moholt studentby. Lurer på om noen har erfaringer med å bo der? Støy, standard på leilighet, strømpriser osv? Lurer mest på om det er ett rolig og greit sted å bo eller om det er mye bråk der.. :)

Anonymous poster hash: ce216...d44
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg og min kjæreste skal flytte inn i en familieleilighet i Herman Kragsveg på Moholt studentby. Lurer på om noen har erfaringer med å bo der? Støy, standard på leilighet, strømpriser osv? Lurer mest på om det er ett rolig og greit sted å bo eller om det er mye bråk der.. :)

Området er veldig bra, men jeg vet ikke hvordan det er i studentbyen. Dere kommer til å få studenter på alle kanter med det støynivået det fører med seg.

Plaseringen er veldig bra, det er sykkelavstand til både Gløshaugen og Dragvoll, og er på ruta til buss 5. Den går fra Dragvoll til Sentrum via Gløshaugen veldig ofte, hvert 10. min hverdager. Det er også skole, barnehage, bibliotek og mange butikker i gangavstand.

Anonymous poster hash: ae774...943

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at familieleilighetene ligger unna det verste støyområdet. Det er mest støy rundt blokkene der hvor studentkjellerne er, men tror familieleilighetene ligger på andre siden av studentbyen. Leilighetene i Herman Krags vei er litt slitt, men ellers har de ganske bra standard såvidt jeg vet. Har bare vært på besøk i en familieleilighet der, men jeg synes nå den var helt grei.

Skrevet

Det er stort sett stille og rolig der. Kan jo være noe barneskrik da det er mange barnefamilier. Jeg har noen i familien som bor der nå og de trives godt.

De har et stort soverom som har plass til dobbeltseng og ei barneseng.

Bad med badekar, plass til vaskemaskin og god stelleplass.

Eget toalett.

En romslig gang når du kommer inn, fin liten stue og kjøkken med plass til et lite kjøkkenbord. Kjøkkenet kan du ikke se fra stuen og det er jo fint for da virker det større. Tror leilighetene er på ca 55 m2

De har brukt ca 200-300 kr i strøm i sommer:)

Anonymous poster hash: 5ee3e...320
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har en venninne som bor i en av familieleilighetene der, og de blokkene med familieleiligheter er jo roligere enn de andre blokkene. Men jeg kan trygt si at du kommer til å høre festingen, da det er fullt festeliv tor-fre-lørdag. (Spørs vel hvordan familieleiligheten ligger til.) Men det er kanskje noe man bare venner seg til, venninnen min har nå bodd der i 4 år og jeg kan si at hun har trivdes der hele veien :) Hun er alenemamma.

Leilighetene er romslige, og standarden er grei. Ikke helt nytt, men absolutt levelig. Strømprisen tror jeg ikke er av det aller rimeligste slaget, men alenemammaen fikk det jo til å gå rundt, og er dere to om det så skal det nok gå bra.

Det er så vidt jeg vet hvitevarer der, samt oppvaskmaskin.

Moholt er ikke så nærme sentrum, og jeg har selv bodd der oppe og det føltes forholdsvis langt unna. Men når du bor så nærme buss nr. 5 som på Moholt studentby så tar det bare et kvarters tid ned til byen med buss :)

Endret av pluttipott
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar! :-)
Har fått kontakt med hun som bor der og fått sett oss litt rundt.
Tror det blir helt greit å bo der! :)

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har bodd der. Det er koselig å bo i Trondheim. Det er også en koselig studentby. Fin beliggenhet. Da jeg bodde der var det noen nachspiel kjellere der, så det kan kanskje være en fordel å ikke bo i 1 etg på grunn av bråk om natten. Du kan jo forhøre deg på forhånd om det er slik ennå at de har disse festkjellerne? Kanskje du også kan hilse på de du skal bo sammen før du bestemmer deg. Du har jo oppsigelsesfrist hvis du ikke trives. Dagligvarebutikk er det i nærheten. Vi bodde først på Lade. Der var det også koselig, men litt dødt i forhold til studentby.

Endret av himmeloghav
Skrevet

Jeg har bodd der. Det er koselig å bo i Trondheim. Det er også en koselig studentby. Fin beliggenhet. Da jeg bodde der var det noen nachspiel kjellere der, så det kan kanskje være en fordel å ikke bo i 1 etg på grunn av bråk om natten. Du kan jo forhøre deg på forhånd om det er slik ennå at de har disse festkjellerne? Kanskje du også kan hilse på de du skal bo sammen før du bestemmer deg. Du har jo oppsigelsesfrist hvis du ikke trives. Dagligvarebutikk er det i nærheten. Vi bodde først på Lade. Der var det også koselig, men litt dødt i forhold til studentby.

Jeg tror ikke det er lov å ha nachspiel på kjellerne, de stenger ganske tidlig og alle drar på byen. Ingen av gløsingene jeg kjenner drar på nach på kjellerne i alle fall. Er vel enkelte unntak et par ganger i året når det arrangeres spesielle linjeforeningsfester. Men er ikke hundre prosent sikker på dette, det er bare noe jeg har hørt av folk jeg kjenner :)

Skrevet

Kjellerne har vel bare lov til å ha langåpent to ganger i året, slik var det i alle fall da jeg bodde der for 8 år siden. Og da stengte de jo kl 02 eller 03. Jeg syns Moholt var en herlig studentby, gode bussforbindelser og masse matbutikker i umiddelbar nærhet slik at det er lettere å overleve på studielånet mtp tilbud. Masse grøntområder til når det er finvær. Moholt ligger slik til at du kan gå til og fra byen, flere som bodde der brukte å gå til Kalvskinnet og hjem igjen, tok 35-45 minutter.

Anonymous poster hash: 69855...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...