Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i USA nå og vurderer å kjøpe iPhone 6 da jeg kun har en gaaammel telefon som jeg bruker på mitt USA-sim.

Men jeg skal jo etterhvert flytte tilbake til Norge og lurer derfor på hvordan mobilen vil funke her? Jeg har forstått det sånn at om man kjøper contract-free med t-mobile på apple store, så vil mobilen kunne funke med simkort fra andre operatører og at det er en world phone, slik at dette også vil funke i norge.

Men har også hørt at tidligere contract-free modeller (iphone 4 osv) ikke funker på 4g i Norge? At den ikke bruker samme nett eller noe som gjør det umulig.

Noen som har peil på dette som kan forklare litt? Selv om jeg primært skal bruke den i USA til å begynne med så orker jeg jo ikke å legge flere tusen på en ny modell som automatisk vil ha samme nett som gamle modeller med en gang jeg flytter tilbake til Norge.

Vet at jeg sikkert kan høre på elektronikk/apple-forum osv. Men prøver her først så slipper jeg å lage en ny account osv.

Anonymous poster hash: 01152...a97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel iPhone 3 og tidligere som ikke var helt kompatibel med norske nettverk, man fikk ble ikke sende og motta MMS om jeg ikke husker feil?

Om du finleser spesifikasjonene på apple sin norske og amerikanske nettbutikk, står det noen frekvenser der. Sjekk at de er de samme. I USA fikk man to forskjellige tidligere ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...