Gå til innhold

Hvor mye betaler dere for eføy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Et enkelt spørsmål... håper jeg... Hvor mye betaler dere for eføy? Og jeg trenger sparetips på pynting av lokale og kirke... Det er dårlig med markblomster der vi skal gifte oss i august... Håper noen kan hjelpe meg. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Hei hei.

Vi begynner vel etterhvert å innse at når vi skal gifte oss i august så kommer det ikke til å være så mye markblomster vi kan benytte rundt omkring. Men jeg føler vi har funnet en ganske god backup-plan allikevel. Vi lurer på om vi skal kjøpe noen slike buketter med hvite roser (de får man jo kjøpt i vanvlig blomsterbutikk til max 150 kroner for 20 roser), og lage buketter av dette sammen med noe løv å sette i vaser. Tror dette kan bli kjempefint jeg, også er det en billig løsning. På benkene kan vi sette små vaser og her kan man også bruke sammen pynten, bare med 1 rose. Tror faktisk dette kan bli skikkelig stilig jeg, og dessuten synes jeg det er en billig løsning.

Når det gjelder lokalet har vi bestemt oss for å bestille borddekorasjoner om de ikke blir for dyre. Har satt en max-pris for 100 kr pr. dekorasjon (vi skal ha 6 stk), og dette bør man komme godt under sammenliknet med andre dekorasjoner jeg har sett til salgs tidligere. Som skåler har vi rett og slett kjøpt teracotta-skåler vi har malt gullfarget. Vi skal ha litt gullfarge i bryllupet, og derfor blit dette skikkelig fint. Det samme kommer vi nok til å gjøre med en litt større potte som jeg kan ha brudebuketten i. Dessuten har vi kjøpt noen små potter vi skal ha tannpirkere i, så jeg tror det blir flott jeg....og billig!

Gjest mettemo
Skrevet

Eføy kan jo ikke være så vanskelig å få tak i gratis.

Se deg rundt i nabo laget om noen har, :P snakk med dem og hør om du kan få.Eføy er så villig og en merker ikke om en ribber den litt.

Lykke til på jaken etter Eføy. :D

Skrevet

Jeg er så heldig å ha en bror som er sjefsgartner.Så han tar seg en tur rundt i byen dagen før bryllupet og beskjører noen eføy som vokser her og der. :) Se deg om i nabolaget om det noe vill eføy.I så fall hadde jeg "stjælt" noe :kgblunk: .

Vi skal pynte med potteroser på bordet vi.Kjøper noen fine,hvite potter på IKEA og skriver ordtak om kjærlighet på dem.Blir sååå fint azz!

Hvis du forresten ikke finner noe eføy i nabolaget,så gå til innkjøp av falsk eføy(silke,eller hva det nå er).Den ser heeelt ekte ut,og er MYE billigere enn den ekte.

Lykke til.

(Når i august er det du gifter deg?)

Gjest Anonymous
Skrevet

Himmel og hav, eføyplanter er ikke så dyre at man trenger å stjele de i nabolaget da! En ting er hvis man spør om lov, men ...

Vi kjøpte to planter, de var store og kraftige og kostet 300 tilsammen. Og det holdt til et gilander på midten av middagsbordet (70 gjester) samt litt i borddekorasjonene i tillegg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor ikke velge noe annet enn eføy? Personlig synes jeg eføyen er utrolig oppbrukt og en litt kjedelig plante i bryllupssammenheng jeg, så det skal vi absolutt ikke ha hos oss....

Skrevet

Vi brukte eføy og betalte en formue! Flere tusen kroner for eføy som slappet av i en liten pose... ja, det var utenom sesong, og nei, det vokser ikke vilt her, hadde heller ingen nabo å gå på slang til. Vi freset den opp med bånd og sløyfer og sånn, men likevel - det var litt skuff ja.

Men kunstig eføy koster nesten ingenting i forhold, og skulle jeg gjort det igjen hadde jeg valgt det.

Og for dere nå som tenker "for ei sjuske, ikke kunstig i mitt bryllup" - nei, greit nok det. Sånn tenkte jeg også. Men etterpå endret jeg mening. Når man økonomi og i tillegg at det ser lekkert ut, så er det ikke så galt. Man må ikke kjøpe kunstige planter på Rimi, men på Åhlens, IKEA etc. har de fine grøntplanter som ingen tenker over ikke er ekte en gang. Og så har du det til senere bruk.

Samme tips til dere som fx skal bruke gerbera. Vi brukte røde gerbera-hoder i telysestaker - massevis spredd utover hele bordet - i steden for digre dekorasjoner - og det var kjempelekkert. Bortsett fra at hver gerbera kostet 25,- stk, og vi kunne kjøpt dem på Mique for 10,-. Og hatt dem etterpå. Gerbera er så flott og fargerik at den ser jo kunstig ut selv om den er ekte...

Ville tippe at også butikk-dekor forretninger har endel som kan brukes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...