Smilefjeset87 Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Noen som har oppskrift på en god snickerskake i langpanne? Har mistet min, og finner så mange forskjellige på nettet
Calleia Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 BUNN (til langpanne) 6 eggehvitter 5 dl sukker -Piskes godt sammen! 350 gram hakkede peanøtter 1 pk ritz kjeks 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Blandes først sammen, så bland alt det tørre i eggsukker blandingen, Stekes 180 grader, nederst i ovnen ca 25-30 min. Den skal være litt seig Krem: 100 gr smør 200 gram kokesjokolade smeltes sammen og avkjøles 6 eggeplommer 100 gr melis Piskes godt,og blandes samme med den kalde sjokoladeblandingen. La kremen stå kaldt i noen timer!
stortsettglad Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 BUNN (til langpanne) 6 eggehvitter 5 dl sukker -Piskes godt sammen! 350 gram hakkede peanøtter 1 pk ritz kjeks 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Blandes først sammen, så bland alt det tørre i eggsukker blandingen, Stekes 180 grader, nederst i ovnen ca 25-30 min. Den skal være litt seig Krem: 100 gr smør 200 gram kokesjokolade smeltes sammen og avkjøles 6 eggeplommer 100 gr melis Piskes godt,og blandes samme med den kalde sjokoladeblandingen. La kremen stå kaldt i noen timer! Dette er verdens beste snickerskake!!!! Så da slapp jeg å legge ut oppskrift... Eggehvite og sukker skal piskes stivt, om noen skulle lure. Det blir en litt seig marengsbunn, med deilig, salt nøttesmak.
Upadiela Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har en veldig enkel variant, som alle KLIKKER for når jeg serverer den. Jeg lover. 3 dl lys sirup 1 dl sukker - smeltes sammen med sirup, kokes opp 1 glass peanuttsmør - has i sirupsblandingen, smeltes 400 g corn flakes - knuses lett og has i en bolle. Hell peanuttblandingen over. Ha i en form, og klem det litt sammen. Kjøl ned. 1 stor plate melkesjokolade - smeltes og has over. Oppbevar i kjøleskap. Mmm, må nesten lage det til helgen!
Smilefjeset87 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2014 Ååå, tusen takk! Må nesten teste ut begge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå