Gå til innhold

Bli mindre nervøs

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det er andre her som har klart å bli en mindre angstfylt/nervøs person.

Jeg tror jeg har "arvet" en del nervøsitet og angst fra moren min. Hun er en kronisk bekymrer som aldri slapper helt av. Det er faktisk såpass ille at hun har spenninger i kroppen og har fått bekreftet fra lege at mange av hennes fysiske plager stammer fra at hun spenner seg, stresser og sover dårlig. Hun har brukt en type terapeut som både er psykolog og kiropraktor, men hun har aldri gått direkte til psykolog.

Det er selvsagt ikke like ille for meg, men jeg merker at jeg har de samme tendensene. Det er litt som om jeg "leter" etter noe å stresse over, og hopper fra det ene problemet til det andre. Hvis det er en konfrontasjon i familien kan jeg bli såpass satt ut at jeg ikke klarer å gjøre noe.

Jeg kan våkne kl 5 om morgenen og all slags tanker begynner å surre rundt i hoden og jeg har ikke sjans til å få sove igjen.

Jeg bor i et annet land enn foreldrene min for tiden så mesteparten av kommunikasjonen er over epost eller tlf. Men selv da er det så mye negativitet fra min mor at det stresser meg. Hun presser meg også til å flytte hjem og dersom jeg ender opp med det føler jeg at jeg gjor det for hennes skyld.

Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å sortere tankene, bli mer positiv og ikke bli så "fanget" i eget hode.

Er det noen her som har hatt angst og nervøsitet og har blitt kvitt det?

Anonymous poster hash: b1451...173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...