Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann. Er det noen her som har erfaring med eller har hatt/har prolaps som klemmer på isjiasnerve?

Jeg har nettop fått beskjed om at det trolig er det som terroriserer nedre del av korsryggen, bekken og beina mine. MR bilder skal taes på torsdag. Og etter og ha lest litt og snakket med en kammerat som har det samme. Blir jeg nysjerrig på hvordan dette er for andre. Har dere noen råd og tips til en som helst skulle avlivet terroristen som kalles prolaps.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terroristen vil som oftest skrumpe inn og bli borte -etter hvert.

Men mens terror'n er aktiv,lønner det seg å finne smertestillende som funker.Samt å forsøke å holde deg oppegående om du klarer.

Jeg har slitt med prolapser i 15år.Den første var i L4/L5 og gav nerveskade i S1..

Betennelsesdempende og smertestillende, sjekk om varme eller kulde hjelper på .

god bedring

Skrevet

Har hatt isjias-smerter siden 2005. Det som hjelper hos meg er ridning (stabiliserer og øker kjernemuskulaturen), gå turer i skog og fjell. GODE sko. Generelt mye aktivitet. Brukte ikke noen medisiner da jeg ikke likte det. Men betennelsesdempende som voltaren osv er anbefalt. Brukte varmeomslag, tigerbalsam og kuldekrem alt ettersom

Anonymous poster hash: 13643...be6
Skrevet

Takk for gode inspill :)

Var og tok mr i dag. Og fikk beskjed om at jeg har to prolapser. En langt nede i korsryggen. Og en litt høyere opp.

Hastebeskjed til legen var informasjonen jeg ble gitt. Og venter nå på at legen tar kontakt..

Skrevet

Og av medisiner tar jeg voltaren. Men ikke så mye som ble anbefalt.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har prolaps, fikk tilbud om operasjon men sa nei. Tror jeg må krype til korset likevel, ble visst ikke noe bedre.. Første uka kunne jeg ikke gå oppreist en gang. Fikk voltaren, men det var før legen visste at det faktisk var prolaps. Legen min er egentlig sånn som alltid skal teste ut ALT før hun sender videre, men hun ville sende meg med en gang. Tenker bildene fra mr ikke så veldig bra ut, hun sitter nok bare å venter på at jeg ringer da.

Anonymous poster hash: a7b12...d42

Gjest Klaveret
Skrevet

Har hatt prolapser i mange år, og det er virkelig noe dritt. Har hatt en operasjon som forsåvidt var vellykket, men det kom raskt tilbake. Nå går jeg fast på sterke smertestillende og går mye hver dag for å ikke stivne helt. Gode sko er veldig viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...