Gå til innhold

Sharm el Sheihk, Egypt


Skorpion72

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her som har vært i Sharm i juli?

Er det helt uutholdelig varmt, eller er det greit?

Noen som vil dele erfaringer med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært der, men har lest mye om det siden jeg selv har veldig lyst til å dra dit. Men jeg slo fra meg å reise dit om sommeren (Juni-august) da jeg leste at temperaturen var rundt 40 grader... Tror det er litt mer luftig i Sharm, men det er nok likevel varmt. Vi har tenkt å få med oss masse severdigheter, og det er uaktuelt når det er så varmt. I Kairo er det ikke uvanelig med opptil 50 grader om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å dra denne litt opp igjen.

Er det ingen er som har vært i Sharm på sommeren???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frodo

At det normalt er som en bakerovn i Egypt i juli, tror jeg faktisk du VET...

Jeg vet det er folk som har vært der, som har rullet seg inn i våte laken og grått av fortvilelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg har vært der i begynnelsen av september og da var det også veldig varmt. Hvis man bare skal ligge på stranden går det helt fint (må ligge litt i skyggen da), men det blir slitsomt å reise på utflukter.

Hvis man dykker blir det litt annerledes for da er man stort sett på en båt hele dagen og det vil jo hjelpe litt mot heten.

Hvis du ikke er interessert i dykking vil jeg ikke anbefale Sharm i det hele tatt. Synes det var alt for mye turister der og ikke særlig spennende eller sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Luxor og Sharm-el.Sheikh i fjor i juli/august. Dagen vi landet var det 50(!!!!!!!!!) grader i Luxor!!!!

Dagen etter ville jeg bare hjem! Det gikk over etterhvert, den verste hjemlengselen, men jeg kommer ALDRI til å dra et sted som Egypt igjen på den tiden av året! Det eneste som er bra med den årstiden der, er at det er litt færre turister enn når det er litt kaldere.

Sharm-el-Sheik er et sted som er bygd opp for turister, det er fint nok, men ikke et sted helt etter min smak!

Det er et sted for dykking, snorkling, og å ligge på stranda, men vil du ha litt fler opplevelser ville jeg dratt et annet sted evt. kombinert med et annet sted!

Vi sitter igjen med et minne for livet.. det er helt sikkert, og jeg angrer ikke på å ha dratt dit, men Egypt er et spesiellt land! Jenter bør absolutt dekke seg litt til.. Jeg ville ikke gjøre det.. "for jeg var jo på ferie, og skulle kose meg og bli brun!", men det tok et par timer, så var det tilbake på hotellet for å skifte..! :) Ellers så blir det ikke noe skikkelig Egypt tur, om ikke minst en i reisefølget blir skikkelig dårlig! Jeg var syk i 24 timer ca, og var helt sikker på at jeg kom til å dø! Pass på å ikke drikk vannet!!!! (Bare en liten dråpe på din kjære som du vil slikke vekk etter en deilig dusj er nok, tro meg!!!!!)

Han fin tur, men ikke dra før om et par måneders tid, og vær forsiktig!!

froskeprinsesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...