AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har tre små barn og mitt verste mareritt er om bilen vår havner i vannet. Jeg klarer jo ikke redde de alene. Blir så redd at jeg begynner å gråte av angst om jeg tenker på det.... Finnes det noe utstyr, redningsvester som man kan feste på barna som man blåse opp og slik at barna kommer tilboverflaten??Anonymous poster hash: 5c369...141
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har tre små barn og mitt verste mareritt er om bilen vår havner i vannet. Jeg klarer jo ikke redde de alene. Blir så redd at jeg begynner å gråte av angst om jeg tenker på det.... Finnes det noe utstyr, redningsvester som man kan feste på barna som man blåse opp og slik at barna kommer tilboverflaten??Anonymous poster hash: 5c369...141 Ikke ta på de vest, da misker sjangsen for at de kommer ut. De vil bare stige opp i bilen, men fortsatt være i bilen. Anonymous poster hash: 9eb9d...c86 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Ikke ta på de vest, da misker sjangsen for at de kommer ut. De vil bare stige opp i bilen, men fortsatt være i bilen.Anonymous poster hash: 9eb9d...c86 Jeg mener så klart en vest som man kan blåse opp etter at man er ute av bilen. Litt sånn som finnes på fly. De kan jo ikke svømme og jeg kan ikke holde alle sammen. Hvor fort synker en bil egentlig? Anonymous poster hash: 5c369...141
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg mener så klart en vest som man kan blåse opp etter at man er ute av bilen. Litt sånn som finnes på fly. De kan jo ikke svømme og jeg kan ikke holde alle sammen. Hvor fort synker en bil egentlig?Anonymous poster hash: 5c369...141 Men den på flyet blåses jo opp i det den treffer vann. En bil kan synke fort eller sakte. spørs på hvor lett vennet kommer inn. Anonymous poster hash: 9eb9d...c86
minister-mio Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Du må ikke ta på barna redningsvester i bil du bør snakke med en psykolog. Det høres ut som angst og det finnes hjelp å få 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Hvorfor frykter du at bilen skal havne i vannet? Anonymous poster hash: 5b519...d39 1
Jens Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Hvorfor er du så redd for at bilen skal havne i vannet? 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg vet ikke hborfor jeg er redd for det, men det er mitt verste mareritt. Også føler man seg litt hjelpeløs når man har tre små som er helt avhengig av voksne. Også tenker jeg jo selvfølgelig ikke å ta på vester mens man kjører da- tenkte det finnes noen man kan ha i tilfelle ulykken er ute!!! Jeg er forsåvidt redd for at bilen sjal begynne å brenne også med tre barn inni, men vann er det ultimate mareritt!!Anonymous poster hash: 5c369...141
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg vet ikke hborfor jeg er redd for det, men det er mitt verste mareritt. Også føler man seg litt hjelpeløs når man har tre små som er helt avhengig av voksne. Også tenker jeg jo selvfølgelig ikke å ta på vester mens man kjører da- tenkte det finnes noen man kan ha i tilfelle ulykken er ute!!! Jeg er forsåvidt redd for at bilen sjal begynne å brenne også med tre barn inni, men vann er det ultimate mareritt!!Anonymous poster hash: 5c369...141 Men det er vel ingen reel fare? Du burde prate med en psykolog e.l. om dette. Du kan ikke ha det slik. Og du bør ikke stole på kompetansen på et forum. Anonymous poster hash: 5b519...d39 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Hvor ofte hører/leser du om biler som forsvinner i vann? Hvor ofte leser/hører du om barn som omkommer på grunn av dette? Hvis vi skal gå å være redd for alt som kan skje så er det svært begrenset hva du kan gjøre. Du kan feks ikke sove innendørs om natten..... (Brann...)Ikke for å gi deg mer angst, men heller sette angsten i perspektiv. Hvis dette hemmer deg i hverdagen (unngår å kjøre forbi vann/elver med barna) så bør du oppsøke en psykolog- eller leser bøker om angst/kognitiv terapi. Anonymous poster hash: 0c022...0f9
Gjest Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 De fleste tilfellene der biler forsvinner i vann er det vel snakk om forsikringssvindel uansett... Jeg forstår at morsinnstinkter og behov for å beskytte avkommet har slått til litt for mye hos deg. Du trenger hjelp til å bearbeide følelsene dine rundt dette og få det ned på et håndterbart nivå. Er du veldig redd og usikker for fremtiden? Kan du snakke med fastlegen din om tankene? Han kan kanskje gi deg en henvisning videre. 1
Vinni Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg synes du bør snakke med en psykolog, og da kan du få hjelp med din angst. Også kan du prøve med selvhjelp-videoer eller -bøker... Tror det er mye viktigere å kjempe mot angsten din, enn å prøve å finne redningsvester osv. osv. Og dersom du ikke gjør noe med det, kan det bli verre og du kan bli redd for andre ting... Lykke til
Maximillian Cohen Skrevet 7. oktober 2014 #13 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Hvor fort synker en bil egentlig?Anonymous poster hash: 5c369...141 Nå har jeg bare kjørt en bil på sjøen, men den sank i hvert fall veldig sakte. For meg som sto igjen på land og så bilen (jeg hadde lånt) forsvinne virket det som en evighet; den fløt rundt 40 meter ut fra land før den tok turen ned på bunn. Endret 7. oktober 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #14 Skrevet 7. oktober 2014 Tenk deg om, hvor stor sannsynlighet er det for at bilen din havner i vannet i det daglige? Hvor mye vann kjører du forbi? Jeg sliter med litt av det samme, men jeg kjører ikke langs vannkanter, ned på kaianlegg ol. Men det er helt uproblematisk for meg å kjøre over to lange broer omtrent daglig. Tror om du tenker fornuftig gjennom tingene så vil du innse at muligheten for å bli påkjørt avandre biler er langt større enn muligheten ofr å kjøre i vannet. Har og hørt at det å gå fra 2 til 3 barn kan gi merkelige tanker i hodet fordi du har to armer og klarer å håndtere to barn samtidig. Når barn nummer tre er på plass, har du en arm for lite. Søk hjelp hos Helsestasjonspsykologen før dette blir uhåndterlig for deg. Helsesøster henviser videre. Anonymous poster hash: daac2...9b4
Ciara Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg tror du egentlig vet at det ikke er et reelt alternativ å ha på barna redningsvest i bilen. Men jeg forstår jo at denne skrekken sitter dypt i deg, og vil anbefale at du snakker med noen om det.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #16 Skrevet 7. oktober 2014 Problemet er vel helst at pga vanntrykket rundt bilen så kommer ikke du deg ut heller. Om du havner i en slik situasjon så er sannsynligheten større for at dere drukner sammen enn for at kun to kommer seg ut. Anonymous poster hash: 0f805...33e 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #17 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg ville aldri kjørt på en brygge eller over i ferge alene med barna i bilen. Man skal også ta av alle sikkerhetsbelter og åpne vinduene før man starter bilen på sluke steder. Forstår deg godt, og tenker ofte sånn selv. Min største frykt er brann i leiligheten. Men jeg har tenkt ut ulike måter å få oss ut på. For meg hjelper det å tenke logisk og praktisk.Anonymous poster hash: 656ab...933
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå