Gå til innhold

Mandeloperasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ville bare skrive et lite innlegg angående det å fjerne mandlene. Det ligger så alt for mange skrekkhistorier på nettet, som jeg leste og gruet meg over, i forkant av operasjonen.

Det er mye mulig jeg var heldig, men det er virkelig ikke noe å grue seg for..

Etter operasjonen er du sliten og har vondt i halsen. Som en slags stølhetsfølelse rett etterpå også stiger smertene litt de første dagene, som en halsbetennelse, før det gir seg fort. Jeg var tilbake på jobb allerede 1 uke etter operasjonen (selvfølgelig med smertestillende) og dro ut på byen andre helgen.

Jeg hadde ingen blødninger eller noe sånt. Spiste mye is, sugde på isbiter og hadde en ispose i et håndkle som jeg la på halsen innimellom. Sårene grodde helt fint og jeg er nå tilbake til meg selv igjen, bare uten de enorme mandlene!

Mine tips er å ta smertestillende til rette tider, så slipper du mye smerte! Det var en morgen hvor jeg sov over alarmen og da gjorde de tre første slurkene med vann ganske vondt men så gikk det over når voltarenen og paraceten begynte å fungere.

Spis lollipop, nudler, potetmos og lapskaus de første dagene. Hold det kaldt de første dagene også gå gradvis over til lunkent. Nå, to uker etter, kan jeg spise varm mat og har ingen plager :-) Det er frustrerende og få beskjed om å holde seg i ro. Dette klarte jeg som nevnt over kun den første uken, etter det var det tilbake igjen til hverdagen. Du kommer til å være sliten, men det er mest fordi du ikke får i deg så mye næring.

Grunnen til at jeg ikke spiste normalt var frykten for blødninger. Men når smertestillende er på sitt beste så kunne jeg fint spist helt normalt, hadde det ikke vært for at det kunne begynne å blø.

Så, jeg håper dette innlegget kan roe ned nervene til noen nervøse sjeler der ute! Det kan gå veldig fint og uten problemer. Halsbetennelser er man jo vant til, det er jo ofte grunnen til at man fjerner mandlene.

Jeg er 23 år, om det skulle ha noe å si.

Anonymous poster hash: f4782...b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...