Gå til innhold

Unnvikende personlighetsforstyrrelse og jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg skulle legge den her eller på karriere og utdanning, så bare flytt den om den passer bedre der. Jeg ønsker å høre erfaringer ift denne lidelsen og jobb. Hvordan klarer du deg? Hva slags jobb har du? Hva er vanskelig? Og hvordan kom du fram til denne evt. jobben? :)



Anonymous poster hash: c1e1d...d9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usikker på om jeg skulle legge den her eller på karriere og utdanning, så bare flytt den om den passer bedre der. Jeg ønsker å høre erfaringer ift denne lidelsen og jobb. Hvordan klarer du deg? Hva slags jobb har du? Hva er vanskelig? Og hvordan kom du fram til denne evt. jobben? :)

Anonymous poster hash: c1e1d...d9e

Hei. Jeg har også Unnvikende PF, og har hatt det siden jeg var rundt 13.

Jeg selv droppet ut av VGS etter kun noen dager på andre året. Etter det satt jeg hjemme i noen år og ble deprimert. Men! Jeg klarte å komme ut av den onde sirkelen, og har kommet et godt stykke på vei nå. Jeg har egen leilighet, og jobber fremdeles med å finne en passende jobb. Jeg synes det er utrolig frustrerende å ikke klare å jobbe og føle meg "normal" i en alder av snart 22, men jeg prøver bare å være tålmodig. Jeg sier til meg selv at jeg skal ihvertfall prøve ut forskjellige jobber, selv om det er skummelt.

Jeg prøvde meg blant annet i en dyrebutikk for ikke lenge siden, og der var selve miljøet ganske bra. Men jeg merket at det ble for mye for meg fordi jeg var liksom hele tiden i en posisjon hvor kunder kunne spørre meg om ting, som jeg ikke visste nok om siden jeg var ny. Men jeg la så mye press på meg selv og det at jeg ville kunne svare på alt kundene spurte om, at presset tæret for mye på meg. Jeg hadde mest lyst til å bare ikke dukke opp på jobb og ligge og deppe litt hjemme, men jeg tok motet til meg og dro til butikken og takket for meg på en ordentlig måte. Jeg ble positivt overrasket da de sa de hadde fått et veldig godt inntrykk av meg, og at jeg gjerne måtte komme tilbake om ting bedret seg. Hyggelig opplevelse.

Nå er jeg i en posisjon hvor jeg snakker med en slags "konsulent" som hjelper meg å se etter praksisplasser hvor jeg kan få prøve meg. Jeg aner ikke hva jeg vil prøve meg i enda, men vet at jeg vil prøve å unngå en jobb som er for usosial, da jeg vil ha kjangsen til å utvikle meg videre i en positiv retning med tanke på det sosiale.

Jeg har tenkt litt på en butikkjobb hvor jeg slipper å sitte i kassen og kun fokuserer på lagerarbeid og slikt i butikken nå.

Anonymous poster hash: 5fec3...dbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...