Gå til innhold

Sier du "jeg elsker deg" til barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forteller til dattera og sønnen flere ganger om dagen at vi elsker de. Og det kommer vi til å gjøre til den dagen vi dør.

Noen jeg kjenner sier ALDRI "jeg elsker deg" til ungene sine. Og sier det er forbeholdt til mannen.

Det e helt synnsykt..

Anonymous poster hash: 004b3...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier også "elsker deg" til datteren min på 3,5 år. Eneste problemet med det, er å lære henne at det er forbeholdt mamma/pappa evt. nær familie.. "Glad i deg" er liksom ikke like sterkt, føler jeg. Selv om det er det min mor alltid har sagt til meg.

Anonymous poster hash: 14ad0...f5f

Skrevet

Ble aldri fortalt av mine foreldre at de var glade i meg/elsket meg da jeg var liten, og det var noe jeg savnet veldig og som jeg mistenker var grunnen til diverse komplekser da jeg ble litt eldre.

Jeg har ikke barn enda, men når jeg får barn kommer jeg til å fortelle de det hele tiden, for jeg vet hvor viktig det kan være.

Anonymous poster hash: a5b7c...a1d
  • Liker 4
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg sier også "elsker deg" til datteren min på 3,5 år. Eneste problemet med det, er å lære henne at det er forbeholdt mamma/pappa evt. nær familie.. "Glad i deg" er liksom ikke like sterkt, føler jeg. Selv om det er det min mor alltid har sagt til meg.

Hvorfor skal hun lære det? :klo: Hun har vel rett til å si at hun elsker noen uten din godkjenning?

Unger sier/gjør jo mye som vi voksne synes er "feil" fordi de ikke forstår rekkevidden av det, prøver ut nye ting osv.

• Liker 8
Skrevet

Mine foreldre (= mamma. Pappa sa det når det var grunn for det, om noen av oss hadde det tungt eller redd eller noe) sa glad i deg til meg. Ikke elsker. Klart meg fint uten, egentlig. Vet at de begge er glad i meg..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Foreldrene mine har aldri sagt at de elsker meg eller er glad i meg, i hvert fall ikke som jeg kan huske. Det går helt fint, det også.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 3
Skrevet

Ja, jeg sier det til barna mine hver dag.

Mine foreldre har aldri sagt det til meg, men de viste at de elsket meg så det var aldri noe savn.

Anonymous poster hash: 51482...336
  • Liker 1
Skrevet

Sier både "elsker deg" og "glad i deg" flere ganger for dagen.

Skrevet

Jeg har ikke barn, men kommer til å si det til barna mine. Er vokst opp med foreldre som sa (og fortsatt sier det av og til) det jevnlig til både meg og min bror. Ser for meg at jeg nesten kommer til å elske barna høyere enn jeg elsker samboeren min, men det vet jeg jo ikke nå da..

Anonymous poster hash: 217d5...0e3
Skrevet

Jeg sier elsker deg til min datter daglig, sier også glad i deg :) Hun sier det tilbake også, utrolig koselig :)

Anonymous poster hash: 71864...b74
Skrevet

Sier glad i deg. Det er ord jeg ikke sier til så mange så det er vel på nesten lik linje som "elsker deg".

Ingen som fortalte meg at de var glad i meg under oppveksten så det er i grunn sterke ord for meg å si og svelge.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke barn, men kommer til å si det til barna mine. Er vokst opp med foreldre som sa (og fortsatt sier det av og til) det jevnlig til både meg og min bror. Ser for meg at jeg nesten kommer til å elske barna høyere enn jeg elsker samboeren min, men det vet jeg jo ikke nå da..

Anonymous poster hash: 217d5...0e3

selvfølgelig elsker man barna sine høyere enn samboeren, selvom man elsker han høyt også. Barna kan man ikke leve uten - blir forholdet slutt så kan man leve uten mannen.

Anonymous poster hash: 71864...b74

• Liker 6
Skrevet

Ja, vi sier det til datteren vår flere ganger om dagen. Hun sier det tilbake til oss når vi får kyss eller klem, men hun sier det også til alt hun liker for tiden. Elsker barnetv, dokkene sine, klærna sine, elsker rosa og lilla(lilla er søsteren til rosa også) så det går mye i elsker her om dagen

Anonymous poster hash: 1e22e...b51

Skrevet

Unaturlig å si for vår del. Gla'i går det i her. Klart vi elsker barnet vårt, men det er ikke naturlig å bruke det ordet på barna...?

Anonymous poster hash: efb8c...7ec

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor skal hun lære det? :klo: Hun har vel rett til å si at hun elsker noen uten din godkjenning?

Unger sier/gjør jo mye som vi voksne synes er "feil" fordi de ikke forstår rekkevidden av det, prøver ut nye ting osv.

Joda, nå er hun jo så "liten" enda. Men jeg synes ikke det er passende å si det til hvem som helst hun har kjent lenger enn 30min.. Men det lærer hun seg sikkert snart.

Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg synes det er merkelig å si "jeg elsker deg" til andre enn den man også elsker med.

Men det er meg.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Jeg elsker barna mine høyere enn alt, og sier jeg elsker de hver eneste dag.

(Mannen sier det også til ungene).

Endret av Magdalene
Skrevet

Her i huset er 'elsker' forbeholdt han jeg deler seng med.

Mens barna får høre 'glad i deg' titt og ofte. (Sammen med 'verdens beste xxx')

• Liker 10
Skrevet

Er vel helst alenemødre som sier det barna sine...

Anonymous poster hash: efb8c...7ec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...