AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Etter å ha lest inne på forumet her en stund må jeg virkelig si at jeg syns det er fælt hvor mye negativitet folk kan komme med om barnehagen og barnehageansatte. Så det var en tråd her om positive barnehageopplevelser som hadde ca 5 kommentarer i motsetning til negative barnehageopplevelser som hadde flere hundre.... rett og slett dårlig gjort syns jeg.. Her for litt siden så var den en som laget en tråd om at barnehageansatte lot barna sove lengre, fordi de skulle få lengre pause. Dårlig gjort å skrive noe sånt syns jeg Barnehageansatte gjør faktisk en ganske mye større jobb en det de fleste tror! Så jeg syns egentlig vi skal hedre de litt også! I barnehagen der min datter går har vi bare gode opplevelser! innmari flinke ansatte som man merker at virkelig tar godt vare på barna, gjør fine aktiviteter, samarbeider godt med foreldrene og gjør dagene til barna trygge og fine :-) Og det er ikke EN gang jeg har kommet for å hente eller levere datteren min hvor jeg har blitt møtt med ett surt ansikt! Så jeg ønsker at du skal kommentere de FINE barnehageopplevelsene du har hatt eller hørt om! fordi jeg syns det har blitt overdrevent mye kritikk og beskyldninger istedenfor å faktisk se på de positive tingene også :-) Anonymous poster hash: f2e31...a47 5
mara2012 Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 For min del, handler det ikke om at jeg ikke har noen positive opplevelser med barnehagen, for jeg er veldig fornøyd med barnehagen, men det er egentlig bare fordi jeg synes de fleste er hyggelige, jeg føler meg forstått, barnet har alltid ren bleie ol. Det er dagligdagse ting som man egentlig også forventer, og dermed ingen "opplevelse". De negative opplevelsene er sikkert lettere å sette fingeren på, selv om det er synd at det ofte skal veie mer enn alt det positive de ansatte også gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 For min del, handler det ikke om at jeg ikke har noen positive opplevelser med barnehagen, for jeg er veldig fornøyd med barnehagen, men det er egentlig bare fordi jeg synes de fleste er hyggelige, jeg føler meg forstått, barnet har alltid ren bleie ol. Det er dagligdagse ting som man egentlig også forventer, og dermed ingen "opplevelse". De negative opplevelsene er sikkert lettere å sette fingeren på, selv om det er synd at det ofte skal veie mer enn alt det positive de ansatte også gjør. Ja jeg skjønner at det ikke er ''opplevelser'' i den forstand. Men veldig fint at man får frem det også! Det positive med at du for eksempel føler deg forstått og at barnet alltid har ren bleie. Selv om dette er en selvfølge så er det jo alltid hyggelig å høre at noen er førnøyde med jobben som blir gjort :-) Anonymous poster hash: 1c75e...762
TrickyCicci Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Vi er veldig fornøyd med barnehagen (selv om den er kommunal i en kommune som nesten er på Robek-lista, og vi var skeptiske før oppstart). Fantastiske ansatte på vår avdeling, og ser at de tar godt imot datteren vår på morningen slik at avskjeden er litt enklere. Har alltid tid til en god gjennomgang ved henting, samme vikarer når noen er syke, og vesla trives. Og er veldig godt å føle at noen ser barnet vårt, og bryr seg om det, når de tross alt passer henne i våken tilstand nesten like mye som oss... 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg er kjempe fornøyd med bhg. Flinke ansatte som tar godt i mot oss og gjør sitt beste med sønnen vår som gråter en del ved levering. De har aktiviteter som tilpasses alder og alle barna blir sett. Joda, noen ganger har han bæsjebleie når jeg henter, men det har han hjemme når vi er ute også. Ser ikke på det som en negativ opplevelse, de kan ikke gå å sjekke bleier hele dagen, de er tross alt bare mennesker som gjør sitt aller beste for at barna våre skal ha en fin dag. Anonymous poster hash: 4bd10...059 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Vi er også veldig fornøyd med barnehagen til gutten vår, veldig koselige ansatte og det er ikke bare vår gutt som løper inn der om morgenen for å komme i gang med dagen - alle barna ser ut til å stortrives Men jeg må innrømme at jeg nok tar det litt for gitt at det er slik, og har vel ikke sett på det som noen "solskinnshistorie". Men kan jo hende at det er større variasjoner mellom barnehagene enn jeg tror.Anonymous poster hash: 3daca...8ba
Bachata Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Vi er kjempefornøyde med barnehagen vår, og har bare gode opplevelser med dem. De ansatte er supre, ungen digger dem alle, vi fikk plass på en liten avdeling så de er ni barn og tre stabile voksne. Det er god oppfølging og vi får jevnlige brev om hva de har gjort i uka som var og hva de skal i neste uke. De har tid, de gir barna tid og varierer mellom full gruppe og å dele opp i enda mindre grupper for å bygge vennskap og gi ro. Har ingenting å utsette på barnehagen, og selv om vi har fire barnehager som ligger nærere oss, så er det uaktuelt å bytte.
Kontormus Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Nå er det en stund siden jeg hadde barnehage-barn, men jeg kan takke de dyktige ansatte i hans barnehage for at de la grunnlaget for gode manerer og det faktum at gutten har blitt en usedvanlig høflig ung mann!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Vi har opplevd både hyggelig og veldig dårlig. Da det dårlige var så alvorlig at vi byttet bhg så går det gode i glemmeboka. Det var rett og slett ikke nok gode opplevelser. Synes alle må få ha sine egne meninger fordi bhg er bra men ikke alle har gode opplevelser. ..Anonymous poster hash: 4e4d9...10c
Explosive Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg skjønner ikke helt den der med at folk tror de ansatte får lengre pauser når de lar ungene sove mer? Tror dere man sitter og pauser mens alle barna sover? Det er som regel enkelte barn på avdelingen som IKKE sover. Så det stemmer da ikke. Man har jo f.eks. 30 min pause hver dag, det har ingen sammenheng med hvor lenge ungene hviler! Jeg har jobba i bhg i en årrekke:p
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #11 Skrevet 6. oktober 2014 I barnehagen der jeg jobber er det kun 1 avdeling.. Det er en liten barnehage med rundt 30 barn og ca halvparten små. Ja de små sover jo etter lunsj, men selv om de sover så er det alltid fult opp med ting å gjøre. Være med de store barna, forberede til aktiviteter, henge opp ting, forberede til 3 mat, ha små møter. ja alltid noe å gjøre :-) Så det blir ikke noen pause akkurat! Og i tillegg så har vi ikke pause i løpet av dagen. Vi spiser sammen med barna, men jobber derimot kun 7,5 time hver dag. Så det er ikke en spesielt ''Slækk'' jobb. Men når det er sagt så elsker jeg jobben min, og jeg ville ikke byttet den mot noe :-) Men nå vet jeg ikke hvordan ting gjøres i andre barnehager, men jeg vil neppe tro at noen har ''pause'' da de små sover. Anonymous poster hash: 1c75e...762
Caledonia Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg er kjmpefornøgd med barnehagen som vesla går i god kommunikasjon med de ansatte, og de er flinke til å få de yngste med på alle mulige aktiviteter.
Monarabb Skrevet 7. oktober 2014 #13 Skrevet 7. oktober 2014 Har foreløpig kjempegodt inntrykk av barnehagen til sønnen vår! Positive og flinke ansatte som sønnen vår setter pris på. De hører på oss foreldre og gjør en flott innsats!!!
Ciara Skrevet 7. oktober 2014 #14 Skrevet 7. oktober 2014 Vi er også veldig fornøyde. Min eldste på fire år blir møtt av entusiastiske ansatte hver dag, og flere av dem sier han at han er veldig glad i. Eller, "Jeg elsker Sofia!" som han sier. Minstemann fylte nylig to år, og da spurte en av de ansatte om det var greit at hun tok et bilde av ham med telefonen sin så hun kunne vise "gutten sin" til de voksne barna sine. De andre ansatte er også helt supre. Jeg ser hvor kjærlige de er mot barna både når jeg er der og når jeg ikke er der (man kan se inn vinduet fra lang avstand). Alt i alt er de flinke, hele gjengen. I vårt barnehageliv har jeg vel observert tre ansatte på to hele barnehager som ikke har fungert i jobben sin, og de har også sluttet etter kort tid (da snakker jeg ikke om å være ufin mot ungene; men unnvikende typer som ikke hilser på voksne eller barn og gjerne plasserer seg på kjøkkenet for å gjøre andre oppgaver enn de som har me barna å gjøre). Jeg kjenner meg ikke igjen i at barnehager skal være utrivelige institusjoner, med andre ord.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Vi er veldig fornøyde med der hun går nå De ansatte tar både barna og oss voksne på alvor, følger opp og gir tilbakemeldinger (ikke bare sier at alt har gått fint på autopilot, men informerer om alt). De er virkelig flinke, og har masse flotte pedagogiske opplegg! Det eneste jeg kunne tenke meg var at de koste mer med barna, at det var mer hjertelige klemmer og fysisk nærhet. Men 2åringen min trives og jeg er helt trygg når hun er der, og det er det viktigste:) Anonymous poster hash: 664ac...7aa
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #16 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg er kjempefornøyd med barnehagen våre barn brukte. Stabilt, erfarent og dyktig personal i både lilleavdelinga (opp til 3 år) og storavdelinga. Har bare positivt å si. Det var privat barnehage og en periode satt mannen min i styret, så vi som foreldre hadde stor påvirkningskraft. I løpet av alle årene vi hadde unger der skjedde det jo enkeltepisoder som man kunne vært foruten, men jeg opplevde at vi hadde veldig god dialog med barnehagen. Var det noe vi ikke var fornøyd med tok vi det opp med avd.leder eller leder for barnehagen og sammen fant vi løsninger. Jeg vet hvordan det er å være misfornøyd med barnepassen. Siden vi ikke fikk barnehageplass den første tiden ungene var små hadde vi to dagmammaer til de første ungene. Grøss og gru, i ettertid ser jeg at jeg aldri ville gjort det samme igjen. Det tok bare for lang tid før jeg forstod det. Anonymous poster hash: a6b20...7da
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #17 Skrevet 7. oktober 2014 Vi kunne ikke vært mer fornøyd :D Anonymous poster hash: ea895...b87
Lou Salome Skrevet 7. oktober 2014 #18 Skrevet 7. oktober 2014 Det er liksom ikke noe å fortelle: "Vet dere hva, i dag ble vi SÅ godt mottatt i barnehagen, barnet mitt løp inn, og hadde tydeligvis savnet vennene sine, mens de voksne tok seg god tid til å spørre meg om hvordan helgen hadde vært, og fortalte hva de skulle gjøre i dag. Akkurat slik som det er hver dag! Og de skal på teater, som de gjør en gang i måneden! Og de spiser god og ordentlig mat og vi trenger ikke ha med matpakke! Og de har plenty av lånetøy, og informerer forsiktig på en hyggelig måte hvis noe mangler og forsikrer meg om at det gjør ingen ting at hun låner så lenge. Og de andre foreldrene er hyggelige, og noen har blitt gode venner av oss, og..." Jeg vet ikke egentlig hva som er de virkelige GODE barnehagehistoriene, for vi har ingen dårlige.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #19 Skrevet 7. oktober 2014 Vår barnehage arrangerer tur til en annen barnehage en gang i uken, hvor de eldste barna har musikkgruppe sammen. Mitt barn er litt usikker og trenger tid til å bli trygg. Derfor satte de inn en ekstra ansatt til å være sammen med han på disse turene. Nå er han trygg, og trenger ikke det lenger. Dette satt jeg veldig pris på!Anonymous poster hash: d1a3f...bda 1
anniewal Skrevet 7. oktober 2014 #20 Skrevet 7. oktober 2014 Det er så gøy når min nesten toåring kommer hjem og lirer av seg sanger og vers jeg aldri har hørt før, som han har lært i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå