AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Vi er nødt til å kutte ned på budsjettet vårt, så det jeg egentlig lurer på er hva som er bra av first price sine produkter? Og hva styrer dere unna?Anonymous poster hash: 63e62...2c7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Tørkepapir Egg Skuresvamp Vaskefiller Pasta Nudler Vann med kullsyre Hvitost (hel og skivet ikke revet) JuiceAnonymous poster hash: 99b28...45b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Kjøper vel det meste av frukt- og grønt. Banan er banan liksom. Og egg kjøper jeg også. Anonymous poster hash: 88036...422 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Kaviar Egg Ost(synes den er bedre en Norvegia) Kjøttpålegg Fisk Frukt og grønnsaker Hermetikk Sauser både på glass og i poser Pasta/nuddler Hvitløksbaguetter(de smaker mye bedre enn de som koster det dobbelte og vel så det) osv. Den eneste jeg styrer unna er appelsinjuicen og toalettpapiret Anonymous poster hash: 16030...50e 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 First Price er nå en ting. Du sparer vel så mye på å spise mye linser og bønner og ris. Kjøp inn stort fra innvandrerbutikker og lær deg å lage ulike gryteretter med forskjellige sauser. Anonymous poster hash: 7bcc7...48a
Gjest Guanin Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Du nevner First Price produkter. Da er jeg enig i det som allerede er nevnt. Men utover det er det mange ting man kan gjøre for å redusere budsjettet betraktelig. Jeg kjørte et prosjekt i et halvår for å se hvor mye jeg kunne skvise ned budsjettet til en familie på henholdsvis 2 voksne og 1 tenåring og 1 småbarn. Etter noen mnd når jeg begynte å få dreisen på det, gikk matbudsjettet fra ca 10.00/mnd til 4-6.00/mnd. Det inkluderte bleier, tannkrem, tannbørster, vaskemidler. Altså alt som kan handles på matvarebutikken. Ikke bare rent "matbudsjett". Altså ikke så verst. Selv om jeg ikke er så rigid lenger har jeg dratt med meg mange gode vaner. Eks: Velge rimelige produkter som FP der det ikke går nevneverdig ut over kvaliteten Ta vare på tilbudsaviser, skrive ned gode tilbud og kjøre en eller to handlerunder pr/uke (kjøre konsekvent etter handlelisten, ikke la deg lokke av andre fristelser) Dvs at noen kikker kanskje rart på deg når du legger 10stk Norwegia til 59kr/stk på handlebåndet og intet annet.. Lærte meg en del om oppbevaring av mat. Eks hamstret billig egg, oljet de for at de holdt seg leeeeenge. Men. Det koster en del de første 2-3 mnd å investere i et "grunnlager" slik at man har basisvarer på lager. Utgiftene kommer også i rykk og napp, alt etter hva som er på tilbud. Altså litt uforutsigbart. Det gode med et slikt prosjekt, er at maten aldri har et mer variert, eller av bedre kvalitet! Sant! Her lever vi ofte av "ukens tilbud". Og du verden så variert det blir! Mye av "hemmeligheten" er også å lage mat fra bunnen. Så jeg står mye på kjøkkenet i helgene. Da lager jeg store kvantum med mat jeg vet tåler frysing dom jeg tar opp på travle hverdager. Dvs at for å drive økonomisk trenger man egentlig god frysekapasitet også.... Jeg vet jeg svarte litt på siden av spm ditt, men jeg fant ut med mitt prosjekt at det er så mye mer enn bare billigprodukter som utgjør å kutte ned på budsjettet. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå