Gå til innhold

Spørsmål om blodprøver

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hellå!

1. Hvis man har tatt en vanlig blodprøve for å sjekke hvordan det står til med kroppen, ville en hormonell ubalanse syntes på resultatet?

2. Hvis blodprøvene er helt fine, verdier og alt ok, er man da i utgangspunktet frisk?

Heheh, litt rare spørsmål, men takk for alle svar! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et alfor generelt stilt spørsmå til å kunne svare på.

Det finnes mange hundrede måter å teste blodprøver på.

Anonymous poster hash: 3f17b...e43

Skrevet

1: hvis du ber om det, og legen vet at han skal sjekke det. Så ja. Men stort sett sjekker de det de mistenker. Hvis du har sagt du mistenker hormonell ubalanse, er det godt mulig at du kan få svae på det ved den blodprøven.

2: nei. De sjekker ikke alt på blodprøver, men det de mistenker/det "vanlige". Du kan avkrefte ting ved hjelp av blodprøver, men det er ingen garanti for at du er frisk. Jeg har tatt blodprøver imens jeg var syk, blodprøvene ville aldri avdekket de sykdommene jeg hadde.

Anonymous poster hash: bbe45...54d

Skrevet

Ok, flott, takk for svar :-)

Skrevet

Hormonprøver er ikke vanlig å sjekke, så det er sjelden med på en vanlig sjekk. Har man mistanke så sjekkes det selvsagt.

Er det kjønnshormoner det er snakk om på kvinner så må de sjekkes til riktige tider i syklusen.

Anonymous poster hash: 47960...ac5
Skrevet

Er så mye som kan sjekkes via blodet at de sjekker ikke automatisk alt, du må be om det.

Anonymous poster hash: 0f508...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...