Gå til innhold

Konstant tett nese ... Allergi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har slitt med konstant nese den siste tiden. Der ikke ikke alltid like tett, men det er noe som går igjen, og det har gjort det i over en måned. Dette har ikke noe med sykdom å gjøre, da jeg har vært helt frisk i denne perioden.

Det jeg lurer på er om det kan være allergi. Tok allergitest for en liten stund siden, for en rekke ting. Det jeg merket nå i kveld var at jeg plutselig (ut fra intet) måtte nyse med en gang jeg kom inn i et rom der det stod en gammel madrass opp mot veggen. Lurer på om dette kan være grunnen. Madrassen står i rommet ved siden av soverommet mitt. Trodde egentlig at midd var en av tingene jeg testet meg for tidligere, men det er mulig jeg tar feil. Uansett, kan dette være grunnen? Og kan det eventuelt være andre ting i denne madrassen som kan være grunn til allergiske reaksjoner?

På forhånd takk! :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være midd, har selv middallergi. Du kan jo kjøpe allergitbl, bruke dette i 1-2 uker og se om det blir bedre. Da finner du ihvertfall ut om det er allergi som er problemet :)

Skrevet

Takk for svar! Her tenker jeg som det knaker. I samme rom, ved siden av soverommet, står et piano. Rett etter jeg fikk dette i huset har jeg vært mye plaget. Ligger det noe her? Virkelig deilig å få øynene opp, og begynne å se mulige årsaker til et problem som for meg har vært veldig uforklarlig.

Skrevet

Har slitt med akkurat det samme lenge, det viste seg at jeg hadde polypper i nesen. Men dette var da jeg var barn. Du får ta en tur til legen dersom allergitbl ikke virker.

Skrevet

Eller polypper i nesen?

Om du merker forskjell fra rom til rom,er det jo sansynlig at synderen er i rommet du blir mest dårlig av.

Utvidet allergitest er flott,samt om du får påvist f.eks middallergi,finnes det trekk til madrass og pute du kan kjøpe (Med rabatt /fratrekk pga allergi,Astma allergi forbundet har slike og NAV betaler en del av summen)

Skrevet

Støv! Merker når sengetrekk har vært på litt for lenge og det er ett tynt lag med støv på nattbordet at jeg blir tett. Når jeg støvsuger og vasker og ordner så blir nesa mi åpen igjen. :-)

Skrevet (endret)

Takk, tar alle forslag til vurdering :laugh: Viktig her er at jeg har slitt med øreproblemer den siste tiden. Det er ikke snakk om tinnitus eller permanent skade på grunn av overdreven lydeksponering, men infeksjoner, og liknende. Dette har ikke gått over, og skyldes trolig irriterte slimhinner. Noen som kjenner seg igjen?

EDIT: Pianoet kom i huset bare en uke før disse problemene oppstod. Middallergi og liknende har jeg forstått det som at man kan utvikle, og ikke er noe man "alltid har hatt".

Endret av Flibidy Flæbidy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...