AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Hei, er det noen her som er Disneyland fans, som reiser ofte til Disneyland (tenker mest på Disneyland Paris), har dere årskort, hvor pleier dere bo, hvor ofte drar dere etc? Anonymous poster hash: 59175...31e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har bare vært der 1 gang, men har fått med meg (på ulike disneyforum) at mange drar igjen og igjen. Og ble selv bitt av basillen da vi var der nylig. Tror vi kommer til å bo på et av hotellene i Disneyland Resort neste gang også. Likte godt den følelsen at disneyland-stemninga fortsetter også når man går ut av parken, slik at hele oppholdet blit et tema-opphold. Tror ikke man trenger å dra så mange ganger eller være der så mange dager før det blir billigere å ha et årskort enn å kjøpe dagsbilletter, men husker ikke prisene i farten. Anonymous poster hash: f3d65...b5f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har bare vært der 1 gang, men har fått med meg (på ulike disneyforum) at mange drar igjen og igjen. Og ble selv bitt av basillen da vi var der nylig. Tror vi kommer til å bo på et av hotellene i Disneyland Resort neste gang også. Likte godt den følelsen at disneyland-stemninga fortsetter også når man går ut av parken, slik at hele oppholdet blit et tema-opphold. Tror ikke man trenger å dra så mange ganger eller være der så mange dager før det blir billigere å ha et årskort enn å kjøpe dagsbilletter, men husker ikke prisene i farten. Anonymous poster hash: f3d65...b5f leste på nettet at kjøper man 3 dagers billett vil det være lurere å bytte det inn i et årskort og betale det lille mellomlegget på 10 euro eller hva det blir. Man får jo ifølge nettsiden ekstremt mye fordeler med dette kortet. Vi var nylig i disneyland paris, bodde på hotell inne på området med badeland osv. Billetter for hele oppholdet var inkludert, vi var i parken 3 dager. Jeg er disneyfan selv, og datteren min som snart lir fire var helt i ekstase selv. Det blir definitvt ikke siste gangen vi reiser. Angrer meg for at jeg ikke oppdaget dette med årskortet og at det går an å bytte inn allerede kjøpte billetter til et slikt kort. For vi kommer nok til å reise en gang til dette året om ikke fler. Var dere i Disneyland Paris? Eller var dere i Florida? Anonymous poster hash: 59175...31e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 leste på nettet at kjøper man 3 dagers billett vil det være lurere å bytte det inn i et årskort og betale det lille mellomlegget på 10 euro eller hva det blir. Man får jo ifølge nettsiden ekstremt mye fordeler med dette kortet. Vi var nylig i disneyland paris, bodde på hotell inne på området med badeland osv. Billetter for hele oppholdet var inkludert, vi var i parken 3 dager. Jeg er disneyfan selv, og datteren min som snart lir fire var helt i ekstase selv. Det blir definitvt ikke siste gangen vi reiser. Angrer meg for at jeg ikke oppdaget dette med årskortet og at det går an å bytte inn allerede kjøpte billetter til et slikt kort. For vi kommer nok til å reise en gang til dette året om ikke fler. Var dere i Disneyland Paris? Eller var dere i Florida? Anonymous poster hash: 59175...31e Vi var i Disneyland Paris, ja. Bodde også inne på området. Har lyst til å dra tilbake mot juletider, har hørt rykter om at Elsa og Anna kommer på meet&greet da... Sukk, det hadde vært noe for fireåringen min. Ellers varierer de jo paradene og showene. De pleier vel å ha halloweentema på endel ting fra uti oktober. Og det skal visstnok være flotte juledekorasjoner og juleparade? Anonymous poster hash: f3d65...b5f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Noen som har vært i både Disneyland Florida, og Paris, og kan si hvilket som er best? Anonymous poster hash: 40f6c...017
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Vi var i Disneyland Paris, ja. Bodde også inne på området. Har lyst til å dra tilbake mot juletider, har hørt rykter om at Elsa og Anna kommer på meet&greet da... Sukk, det hadde vært noe for fireåringen min. Ellers varierer de jo paradene og showene. De pleier vel å ha halloweentema på endel ting fra uti oktober. Og det skal visstnok være flotte juledekorasjoner og juleparade? Anonymous poster hash: f3d65...b5f Vi var nå nylig, det var skikkelig halloween tema. 3 ekstra parader om dagen i tillegg til den offisielle. Showet var magisk For en stemning! De hadde fått frem en del julepynt i butikkene, såååå mye fint. Kan tenke meg det er topp der rundt juleitder Anonymous poster hash: 59175...31e
Gjest constance90 Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Noen som har vært i både Disneyland Florida, og Paris, og kan si hvilket som er best? Anonymous poster hash: 40f6c...017 Den i Florida er best. Men hvis jeg skal rangere parkene jeg har vært i så blir det: 1. Florida 2. Paris 3. California 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Noen som har vært i både Disneyland Florida, og Paris, og kan si hvilket som er best? Anonymous poster hash: 40f6c...017 Disneyland Florida er jo det desidert største med flere tileggsparker. Det er også der det først ble åpnet. Jeg vil nok tro at denne parken med alle tema parkene i tillegg er den beste. Men, det er jo ekstremt mye lenger å reise til Florida enn Paris. Paris er jo bare i overkant 2 timer fra Gardermoen, på flyplassen er det 40 min i taxi til parkområdet - vips du er der Man behøver liksom ikke være der så lenge for å få noe ut av turen, reiser man til Florida må man tenke på jetlag, og man kan liksom ikke ta en langhelg dit. Det er jo utrolig bra i Parsi også, du har både Disneyland og Walt disney studios. Vi hadde 3 dager i parken, og rakk ikke over halvparten. Vi brukte mye tid på å møte karakterene med middag på Cafe Mickey og Prinsesse pavilijongen - det koster litt ekstra, men det er så verdt det! Da får man tid med karakterene, de kommer rundt på bordene, man får tid med de, tatt masse bilder og de holder litt show Vil absolutt reise til Florida med tiden, men vi nøyer oss med Paris for nå Anonymous poster hash: 59175...31e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Noen som har vært i både Disneyland Florida, og Paris, og kan si hvilket som er best? Anonymous poster hash: 40f6c...017 Jeg har også vært i Disneyland i Tokyo, veldig bra det også - men Paris er definitivt vinneren av de to Anonymous poster hash: 59175...31e
Gjest constance90 Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014 Disneyland Florida er jo det desidert største med flere tileggsparker. Det er også der det først ble åpnet. Jeg vil nok tro at denne parken med alle tema parkene i tillegg er den beste. Men, det er jo ekstremt mye lenger å reise til Florida enn Paris. Paris er jo bare i overkant 2 timer fra Gardermoen, på flyplassen er det 40 min i taxi til parkområdet - vips du er der Man behøver liksom ikke være der så lenge for å få noe ut av turen, reiser man til Florida må man tenke på jetlag, og man kan liksom ikke ta en langhelg dit. Det er jo utrolig bra i Parsi også, du har både Disneyland og Walt disney studios. Vi hadde 3 dager i parken, og rakk ikke over halvparten. Vi brukte mye tid på å møte karakterene med middag på Cafe Mickey og Prinsesse pavilijongen - det koster litt ekstra, men det er så verdt det! Da får man tid med karakterene, de kommer rundt på bordene, man får tid med de, tatt masse bilder og de holder litt show Vil absolutt reise til Florida med tiden, men vi nøyer oss med Paris for nå Anonymous poster hash: 59175...31e California åpnet først 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #11 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har også vært i Disneyland i Tokyo, veldig bra det også - men Paris er definitivt vinneren av de to Anonymous poster hash: 59175...31e Tror jeg var der sommeren 2009 Var på reise igjennom Japan med noen venninner, dette var jo før jeg fikk barn - kjempe opplevelse - men Paris er som sagt vinneren ja Hadde med min datter nå - og det var bare en helt fantastisk drømmeferie Var du i den badeparken i Tokyo Disneyland også? Anonymous poster hash: 59175...31e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #12 Skrevet 6. oktober 2014 California åpnet først Det er jo omtrent samme ulla er det ikke? Hvor mange parker har de i tilknytning til hovedparken i California? I Florida er det jo så mye ser jeg på nettet Anonymous poster hash: 59175...31e
momo Skrevet 6. oktober 2014 #13 Skrevet 6. oktober 2014 Har vært i Disneyland Paris 3 ganger. Sist i august, da hadde vi 4 hele dager i parken. Og vi får aldri nok. Neste gang kjøper vi nok sesongkort, og prøver 2 turer samme året.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #14 Skrevet 6. oktober 2014 Har vært i Disneyland Paris 3 ganger. Sist i august, da hadde vi 4 hele dager i parken. Og vi får aldri nok. Neste gang kjøper vi nok sesongkort, og prøver 2 turer samme året. Ja de årskortene er jo ikke spesielt dyre med tanke på hva 3 dagers koster feks. Vi kommer nok til å kjøpe det neste gang. Anonymous poster hash: 59175...31e
I all verden Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Noen som har vært i både Disneyland Florida, og Paris, og kan si hvilket som er best? Anonymous poster hash: 40f6c...017 Florida har ikke noen Disneyland - de har Disney World. Det er så enormt mye større enn Disneyland Paris at det blir litt urettferdig å sammenligne. Mens Disneyland Paris består av to parker og en gate og noen hoteller i tilknytning til parkene, har Disney World fire store parker, to badeland, et stort shopping- og restaurantområde og massevis av hoteller. Kort fortalt: alle verdens Disney-parker er bra, men Disney World er suverent best. Det avhenger naturligvis litt av hva du legger vekt på. For min del er det størrelsen og utvalget av attrasjoner som har betydning. Mange vil mener parkene i Paris og Tokyo fremstår vakrere og mer ryddige, noe jeg forsåvidt kan være enig i, men forskjellen er ikke stor nok på det området til å veie opp for at Disney World har et så overlegent bedre utvalg å by på. Jeg har vært i alle parkene bortsett fra California. Slik vil jeg rangere dem uten å være det minste i tvil: 1. Disney World 2. Tokyo Disneyland 3. Disneyland Paris 4. Hong Kong Disneyland 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #16 Skrevet 7. oktober 2014 Florida har ikke noen Disneyland - de har Disney World. Det er så enormt mye større enn Disneyland Paris at det blir litt urettferdig å sammenligne. Mens Disneyland Paris består av to parker og en gate og noen hoteller i tilknytning til parkene, har Disney World fire store parker, to badeland, et stort shopping- og restaurantområde og massevis av hoteller. Kort fortalt: alle verdens Disney-parker er bra, men Disney World er suverent best. Det avhenger naturligvis litt av hva du legger vekt på. For min del er det størrelsen og utvalget av attrasjoner som har betydning. Mange vil mener parkene i Paris og Tokyo fremstår vakrere og mer ryddige, noe jeg forsåvidt kan være enig i, men forskjellen er ikke stor nok på det området til å veie opp for at Disney World har et så overlegent bedre utvalg å by på. Jeg har vært i alle parkene bortsett fra California. Slik vil jeg rangere dem uten å være det minste i tvil: 1. Disney World 2. Tokyo Disneyland 3. Disneyland Paris 4. Hong Kong Disneyland Jeg tror grunnen til at jeg rangerer parsi over tokyo er fordi jeg bare har hatt en dag i parken i Tpkyo i motsetning til 3 dager i paris. Tokyo er det mange år siden jeg har vært, det var også før min datter ble født. Det er enda mer magisk å gå i Disneyland når man har med barn Jeg har veldig lyst til å reise til Disney i Florida, men vil vente til min datter blir litt større så vi får fullt utbytte av alle parkene Hun er bare 3,5 - så for nå blir det noen turer til Paris tror jeg California Disneyland høres jo bra ut det også - når jeg ser på nettsiden Hvordan var Disneyland Hong kong? Noen som har vært i Harry Potter verden? Det skal vel også ligge i Florida? Anonymous poster hash: 59175...31e
Stjernestøv Skrevet 7. oktober 2014 #17 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg tror grunnen til at jeg rangerer parsi over tokyo er fordi jeg bare har hatt en dag i parken i Tpkyo i motsetning til 3 dager i paris. Tokyo er det mange år siden jeg har vært, det var også før min datter ble født. Det er enda mer magisk å gå i Disneyland når man har med barn Jeg har veldig lyst til å reise til Disney i Florida, men vil vente til min datter blir litt større så vi får fullt utbytte av alle parkene Hun er bare 3,5 - så for nå blir det noen turer til Paris tror jeg California Disneyland høres jo bra ut det også - når jeg ser på nettsiden Hvordan var Disneyland Hong kong? Noen som har vært i Harry Potter verden? Det skal vel også ligge i Florida? Anonymous poster hash: 59175...31e Harry Potter ligger i Universal Studios sin park; Universal Studios Island of Adventures. Universal har også to parker i Orlando. Jeg har vært i Disneyland i Anaheim (California) og i Orlando (Florida). Disneyland i California er den originale parken, derfor valgte vi å dra dit. I Orlando er det mange parker men Disney World Magic Kingdom er den som tilsvarer den i California og Paris, Disney's Hollywood Studios (Orlando) tilsvarer park nr. to i Paris, Walt Disney Studios Park. Det var mest sjarm å være i Disneyland California fordi det er den originale Disneyparken, men Magic Kingdom i Orlando som så å si er identisk er mye større, det er vel den eneste forskjellen. Parkene i Orlando ligger i samme område, men de har ingen direkte tilknytning til hverandre sånn som f.eks. Universal parkene. Der kan du gå fra park til park, og om jeg ikke tar feil har de (evt. skal) lagd en jernbane fra Harry Potter i Island of Adventures til London som ligger i den vanlige Universal-parken.
Guybrush Skrevet 7. oktober 2014 #18 Skrevet 7. oktober 2014 Disneyland Florida er jo det desidert største med flere tileggsparker. Det er også der det først ble åpnet. Anonymous poster hash: 59175...31e Disneyland California var den første parken åpnet i 1955 og den eneste som ble bygget under Walt Disneys instrukser og overvåkning Ellers er jeg enig i at den i Florida nok er definitivt den beste, mest påkostet og har størst tilbud.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #19 Skrevet 7. oktober 2014 Disneyland California var den første parken åpnet i 1955 og den eneste som ble bygget under Walt Disneys instrukser og overvåkning Ellers er jeg enig i at den i Florida nok er definitivt den beste, mest påkostet og har størst tilbud. ante faktisk ikke at det lå en i California også, har kun hørt om Florida siden det er så massivt og svært. Anonymous poster hash: 59175...31e
Gjest Kritisk Skrevet 11. oktober 2014 #20 Skrevet 11. oktober 2014 Disneyland California var den første parken åpnet i 1955 og den eneste som ble bygget under Walt Disneys instrukser og overvåkning Ellers er jeg enig i at den i Florida nok er definitivt den beste, mest påkostet og har størst tilbud. Hvor mange dager anbefaler du å ha i parken/parkene når man er der, har med to barn. ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå