Gå til innhold

bolino.blogg.no - bruker sovemedisin på ungen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom over denne bloggen å i et av de nyeste innleggene forteller hun at hun bruker sovemedisin på barnet.

Er det vanlig å bruke det?

Og er det noe å i det hele tatt snakke høyt om?

Anonymous poster hash: b5d06...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I USA er det veldig vanlig. Der pleier man bruke hostemedisin og reisesykemedisin for å gjøre barna trette og få de til å sove.



Anonymous poster hash: 1cd40...301
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig, men enkelte gjør det i samråd med lege.

Anonymous poster hash: 668cc...916

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke da en idè å først kutte ut dagsoving på en 2-åring?

Anonymous poster hash: b5d06...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes det er trist at det i det hele tatt er lov. Altså jeg kan forstå det i helt spesielle tilfeller som f.eks sterke traumer eller lignende, men ellers er det rett og slett ganske sykt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Bloggere snakker om alt de. Privatliv og alt som skjer. De vil jo så gjerne bli kjendiser ;D

Synes det er dårlig gjort å gi små barn sovemedisin. Hadde ikke jeg turt å gitt dem. I så fall måtte det vert en veldig god grunn.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig for barn som har problemer med dette, og (selvfølgelig) er blitt diagnotisert hos lege.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest bloggen, men vet om flere om har gitt sovemedisin i perioder etter samtaler/råd med legen. Det er jo snakk om 'ekstreme' tilfeller hvor barna sliter veldig med søvnen.

Det er ikke snakk om å gi medisin til 'vanlige unger' som stirrer i taket i 3minutter før de sovner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halshugg meg gjerne, for jeg brukte faktisk sovemedisin på en av ungene mine. Og, ser absolutt ikke noe problem med det.

Hvorfor bruker hun sovemedisin på ungen? Står det noe om det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke da en idè å først kutte ut dagsoving på en 2-åring?Anonymous poster hash: b5d06...34b

Ikke nødvendigvis.

De fleste barn på 2 år trenger søvn eller å roe ned midt på dagen. Enkelte barn klarer ikke selv å regulere at de må roe ned og da er dagsoving en fin måte å slappe av på. Overtrøtte barn er som kjent vanskeligere å legge enn normalt trøtte barn.

Noen barn trenger altså dagsoving, men sliter fortsatt med å finne roen og å sovne på kveldene. Mangel på søvn er kjent for å være en av de verste torturmetodene og da er det ikke vanskelig å skjønne at både barna og foreldrene deres sliter under det å få lite søvn. Å gi barna sovemedisin for en begrenset periode er i de fleste tilfeller virkningsfullt. Men det skal gjøres i samråd med lege.

Anonymous poster hash: 668cc...916

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen unger trenger virkelig dette og da er det jo greit, men legen min anbefalte ungen min sovemedisin fordi JEG va sliten. h*n sov ikke noe dårligere enn andre barn heller men jeg var i en spesiell situasjon og legen skulle sikkert "hjelpe" meg ved å få ungen til å sove mer enn vanlig. DA ble jeg skikkelig forskrekka og redd på vegne av helsenorge



Anonymous poster hash: 3c32e...3f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn med søvnproblemer trenger sovemedisin. Det er selvfølgelig i samråd med lege og spesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Skjønner jeg godt. Jeg hadde blitt gæern om jeg hadde hatt et krapyl som hadde skreket og bært seg og aldri holdt kjeft når jeg skulle ha skjønnhetssøvnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sovemedisin er løsningen for å få 17-åringen min til å sove om natta :ler:....

Anonymous poster hash: f2d08...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig, og det er ikke noe det snakkes høyt om. Vi måtte selv bruke sovemedisin (vallergan) to netter hos et av våre barn, dette ble gjort i samråd med lege. Og vi har aldri nevnt for noen hva det var som faktisk fikk vår unge til å gå fra å skrike hele natta til å sove ti timer i strekk. . Det er veldig tabu, hvert fall i miljøet rundt småbarnsforeldre. Små barn har jo lite å gå på, skal ikke mye til før de får f eks pustestans og dør. Så det er en siste utvei for en hardt rammet familie.



Anonymous poster hash: 6ad7c...f37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...