Gå til innhold

Hvor lang mensperiode er vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt mens i åtte dager, selv etter jeg begynte på p-piller for to år siden.

Men har ikke tenkt noe særlig over det før jeg snakket med noen venninner om det.

Alle hadde mellom 3-5 dager med mens, og ble helt satt ut da jeg fortalte om mine åtte dager mens med blødninger hver dag.

Er det veldig unormalt?

Anonymous poster hash: 4c725...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

http://no.wikipedia.org/wiki/Menstruasjon

Regelmessig menstruasjon varer i noen få dager, vanligvis 3 til 5 dager, men alt fra 2 til 8 dager er ansett som normalt.

Anonymous poster hash: c35bf...9a7
Skrevet

3-8 dager har jeg lest er innenfor normalen. Jeg har alltid hatt 7 dager og er litt misunnelig på de som slipper unna med 3 dager... ;)

Anonymous poster hash: 43c6b...b8f
Skrevet

Vel, menstruasjon og bortfallsblødning er ikke det samme. Du har menstruasjon når du ikke går på p-piller og bortfallsblødning når du går på p-piller. Det err mange som har korte menstruasjoner, men lange bortfallsblødninger og omvendt. Selv om statistikken sier 3-8 dager er "normalt" så er alle forskjellige. Ei venninne av meg har mensen i 14 (!) dager, og under bruk av p-piller hadde hun plutselig bare 4 dager bortfallsblødning.

Anonymous poster hash: b84e5...18e
Skrevet

Jeg hadde 5-6 dager menstruasjon, 5 dager bortfallsblødning på p-piller. 8 dager er absolutt normalt :)

Skrevet

Jeg spotter i to dager, så har jeg en dag med litt blod, en dag med medium mye blod, en dag igjen med litt blod og så en eller to dager med spotting igjen. Så min mens varer i seks eller syv dager, noen ganger lengre med spotting i forkant eller etterkant. Åtte dager er helt vanlig :)

Anonymous poster hash: 1f8ca...b88
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt min ca 14 dager de siste periodene! Mye svart, ser ut som svarte tråder? Noen som vet hva dette kan være da?

Anonymous poster hash: 6ec1a...c3b

Skrevet

Jeg har fire dager, uansett p-piller eller ikke.

Anonymous poster hash: d0605...484

Skrevet

5-6 dager her :) varierer litt. Når jeg var yngre varte mensen gjerne i 8 dager ja:p:)

Skrevet

Jeg har alltid hatt mens i åtte dager, selv etter jeg begynte på p-piller for to år siden.

Men har ikke tenkt noe særlig over det før jeg snakket med noen venninner om det.

Alle hadde mellom 3-5 dager med mens, og ble helt satt ut da jeg fortalte om mine åtte dager mens med blødninger hver dag.

Er det veldig unormalt? Anonymous poster hash: 4c725...9e0

Det er helt normalt. De jeg kjenner har i 2-7 dager

Anonymous poster hash: 2eb3c...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...