Gjest Frugull Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Min kjære mann har en kronisk sykdom,men har nå fått time til operasjon innen en måned. så da vil han nok bli mye mye bedre. Håper vi- Han har store smerter hver dag å klarer ikke gå fra kjeller til 1 etg,uten å må ta pause midt i trappa. Han har fått tramadol og pinex forte fra lege mot smerten. Problemet er jo å få denne mannen til å ta dette. Jeg må jo nesten tvinge han til og ta tramadol. Pinex forte tar han nesten ikke. Han sier selv han er livredd for att han skal ta for mye. Han tar aldri mer enn hva legen sier. Hvor farlig er dette så lenge det nåe er for en kortere periode? Er jo så vondt for meg og se mannen jeg er glad i ha så mye vondt
Millimani Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Min kjære mann har en kronisk sykdom,men har nå fått time til operasjon innen en måned. så da vil han nok bli mye mye bedre. Håper vi- Han har store smerter hver dag å klarer ikke gå fra kjeller til 1 etg,uten å må ta pause midt i trappa. Han har fått tramadol og pinex forte fra lege mot smerten. Problemet er jo å få denne mannen til å ta dette. Jeg må jo nesten tvinge han til og ta tramadol. Pinex forte tar han nesten ikke. Han sier selv han er livredd for att han skal ta for mye. Han tar aldri mer enn hva legen sier. Hvor farlig er dette så lenge det nåe er for en kortere periode? Er jo så vondt for meg og se mannen jeg er glad i ha så mye vondt Da gjør han jo det rette. Følg nå for all del legens anbefalinger 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Ta midlene etter legens forordninger, så er han trygt innenfor. Greit å huske på at ved kroniske smerter bør man gjerne dosere fast utover dagen, og ikke vente til smertene kommer før han tar medisin. Det kan kanskje være lurt å ta en telefon til legen i morgen for å få et fast regime, slik at han vet hvordan han skal ta de. Anonymous poster hash: 9dfa1...be1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Hvis han følger legens ordre/pakningsvedlegget for dosering vil det ikke gi skade for en kortere periode, dvs under 6 mnd. Smertestillende skal tas etter klokka, helst hver 3 time for å holde nivået i blodet jevnt over hele døgnet og slippe smertetoppene. Anonymous poster hash: da347...bfa
Gjest Frugull Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Ta midlene etter legens forordninger, så er han trygt innenfor. Greit å huske på at ved kroniske smerter bør man gjerne dosere fast utover dagen, og ikke vente til smertene kommer før han tar medisin. Det kan kanskje være lurt å ta en telefon til legen i morgen for å få et fast regime, slik at han vet hvordan han skal ta de. Anonymous poster hash: 9dfa1...be1 Vi bruker samme lege å jeg har stort sett vært med han på sykehus å lege. Jeg er av de som stiller 100% prosent opp for han,uansett. Tenktte jeg skulle prøve å få noen ord med legen i morgen siden jeg må dit en tur selv. Høre hva han tenker. Vet jo det blir mye smertelindring etter operasjonen men dette blir jo fulgt opp nøye fra sykehuset. Og han er jo ikke den som spør om noe før han må. Har også tenkt den tanken om at han kanskje burde ta en tramadol med jevne mellomrom fremfor når det er så ille at det tar lang tid før den vil virke. Vi har også funnet ut at han har ledddgikt,men det er noe vi må ta tak i når det andre er under kontroll-
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Hvis han følger legens ordre/pakningsvedlegget for dosering vil det ikke gi skade for en kortere periode, dvs under 6 mnd. Smertestillende skal tas etter klokka, helst hver 3 time for å holde nivået i blodet jevnt over hele døgnet og slippe smertetoppene. Anonymous poster hash: da347...bfa Man skal ikke ta smertestillende med samme type virkestoff hver tredje time, det er altfor kort intervall! Anonymous poster hash: ba647...2f1
Gjest Frugull Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Hvis han følger legens ordre/pakningsvedlegget for dosering vil det ikke gi skade for en kortere periode, dvs under 6 mnd. Smertestillende skal tas etter klokka, helst hver 3 time for å holde nivået i blodet jevnt over hele døgnet og slippe smertetoppene. Anonymous poster hash: da347...bfa Dessverre er jo enkelte mannfolk så enormt stae.. De skal jo ikke ta en paracet før de er nødt.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Tramadol og Paralgin Forte er litt i samme gata, selv om det er forskjellige virkemidler. Men Tramadol bruker lengre tid på å virke. Så om han skal bruke Tramadol så burde han bruke det jevnt over hele dagen/døgnet. Det står jo på pakken hvor mange han skal ta, følg det. Det er alltid langt innenfor hva som er farlig. Anonymous poster hash: 4cf74...c6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå