AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #21 Skrevet 5. oktober 2014 Skjønner ikke hvordan det er mulig med er så dumt svar. Det var ikke det som var spørsmålet. Det er: Er det sunt med varm lunsj? Og vi er ganske mange som lurer på hvordan det er mulig med et så utrolig dumt spørsmål. Anonymous poster hash: 4c0cd...035 10
Siljemo Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #22 Skrevet 6. oktober 2014 Ja. Fornøyd?Anonymous poster hash: c5a03...d52 Å ja super fornøyd. Herregud å sur. Takk for at du drar ditt humør over på meg. 1
Siljemo Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #23 Skrevet 6. oktober 2014 Og svaret er: Det kommer an på hva denne lunsjen består av. Om maten du spiser er varm eller kald, har absolutt ingenting med sunt eller usunt å gjøre. Eller med kaloriinnhold (hvis det er det du er opptatt av) Takk, så det spiller ingen rolle.
Siljemo Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #24 Skrevet 6. oktober 2014 Og vi er ganske mange som lurer på hvordan det er mulig med et så utrolig dumt spørsmål. Anonymous poster hash: 4c0cd...035 Ja er nok en flokk. Tenk at det finnes sånne som dere som ødelegger tråder fordi det ikke var et bra nok spørsmål for dere. Å nei, lurte jeg på noe som ikke du og hele flokken lurer på. Oioi. 1
Veggdyret Skrevet 6. oktober 2014 #25 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis varmlunsjen er sjokoladefondant, så nei. Hvis varmlunsjen er grønnsakssuppe, så ja. 5
Siljemo Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #26 Skrevet 6. oktober 2014 Okei for å endre spm og forklare de detaljert: Er det sunt med varm lunsj, er det bra for kroppen. Ikke vri tankene så mye på usunn/sunn mat, vet at det ikke er Sundt å spiss varmt smeltet flesk i forhold til varme grønnsaker. Spm er: Varm lunsj bedre for hjernen/kroppen/humør (for å nevne noen- detaljer) enn kald lunsj? Tenker da på de utallige debattene om skolebarna skal ha varm lunsj.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #27 Skrevet 6. oktober 2014 Okei for å endre spm og forklare de detaljert: Er det sunt med varm lunsj, er det bra for kroppen. Ikke vri tankene så mye på usunn/sunn mat, vet at det ikke er Sundt å spiss varmt smeltet flesk i forhold til varme grønnsaker. Spm er: Varm lunsj bedre for hjernen/kroppen/humør (for å nevne noen- detaljer) enn kald lunsj? Tenker da på de utallige debattene om skolebarna skal ha varm lunsj. Dette er et av de rareste spørsmålene jeg har lest her på KG.. Anonymous poster hash: de4f3...964 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #28 Skrevet 6. oktober 2014 Å ja super fornøyd. Herregud å sur. Takk for at du drar ditt humør over på meg. Det er meg en glede. Dersom to, uavhengige ord gjør deg sur, har du seriøse problemer. Skaff deg hjelp. Anonymous poster hash: c5a03...d52
LukaFrost Skrevet 6. oktober 2014 #29 Skrevet 6. oktober 2014 Temperaturen på maten har da ikke noe å si. Det er hva maten inneholder som er viktig, i tillegg til hva man spiser og hvor ofte. Selv er jeg ikke så glad i matpakke og spiser ofte hjemmelagede middagsretter til lunch. Dog mindre porsjon enn til middag. 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #30 Skrevet 6. oktober 2014 Har lurt litt på dette selv! F.eks. i Frankrike så spiser de varm lunsj (gjerne med en liten forrett og dessert), og full middag på kvelden. Har inntrykk av at franskmenn genrelt er ganske slanke. Nå har det seg vel slik at de spiser minimalt utover de to store måltidene, men dette er jo helt motsatt av det man ofte får høre her til lands, nemlig at man skal spise flere og mindre måltider, og at man ikke skal spise mye før sengetid. Synes det er vanskelig å vite hva som egentlig er best for kroppen og fordøyelsen! Franskmennene går overalt. Mosjon gjør hele forskjellen Også spiser de små posjoner. Anonymous poster hash: d1490...598
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #31 Skrevet 6. oktober 2014 Dette er et av de rareste spørsmålene jeg har lest her på KG..Anonymous poster hash: de4f3...964 Det er meg en glede. Dersom to, uavhengige ord gjør deg sur, har du seriøse problemer. Skaff deg hjelp. Anonymous poster hash: c5a03...d52 Du er rapportert! Hvis du ser en tråd du syntes virker teit -- så gi f* i å gå inn på den og skape kvalme! Hvorfor skal du ødelegge tråden for ts? Hva er problemet ditt? Det er synd at sånne som deg er her på KG. Man kan spørre om hva man vil her, ting man lurer på, alt mellom himmel og jord, også kommer sånne som deg og ødelegger. Du ber en person skaffe seg hjelp fordi du ikke liker hva hun spør om eller hvordan hun spør om det? Seriøst? Det er jo helt klart deg det er noe galt med, og du som burde skaffe deg hjelp.Og please please please finn et annet forum du kan ødelegge og spre kvalme på. Takk. TS; Varm drikke taes opp raskere i kroppen enn kald drikke, så det har jo kanskje noe å si om du føler deg litt slapp og spiser en næringsrik suppe til lunsj Anonymous poster hash: 18f8e...65b
Pringle Skrevet 6. oktober 2014 #32 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har alltid hørt at varm lunsj er så sunt. Men det kommer jo an på hva som er i den, hvor mye man spiser, og hva man spiser ellers den dagen. Det jeg tror er poenget, er at vi må se "varm lunsj" som et "konsept" - et varmt, hyggelig, stressfritt måltid i rolige omgivelser, gjerne med noe av det man liker best å spise. Hvis dette da ikke går på bekostning av andre helseaspekter, tror jeg varm lunsj virkelig har noe for seg.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #33 Skrevet 6. oktober 2014 Du er rapportert! Hvis du ser en tråd du syntes virker teit -- så gi f* i å gå inn på den og skape kvalme! Hvorfor skal du ødelegge tråden for ts? Hva er problemet ditt? Det er synd at sånne som deg er her på KG. Man kan spørre om hva man vil her, ting man lurer på, alt mellom himmel og jord, også kommer sånne som deg og ødelegger. Du ber en person skaffe seg hjelp fordi du ikke liker hva hun spør om eller hvordan hun spør om det? Seriøst? Det er jo helt klart deg det er noe galt med, og du som burde skaffe deg hjelp.Og please please please finn et annet forum du kan ødelegge og spre kvalme på. Takk. TS; Varm drikke taes opp raskere i kroppen enn kald drikke, så det har jo kanskje noe å si om du føler deg litt slapp og spiser en næringsrik suppe til lunsj Anonymous poster hash: 18f8e...65b Vært klar over at vi er to forskjellige personer. Og hvis du blar tilbake, ser du at jeg svarte på spørsmålet, med ett "Ja. Fornøyd?" fordi TS ikke syns noen andre utfyllende svar om hvordan matens næringsinnhold har mer å si enn temperaturen. Dette reagerte TS på, herregudet-seg og mente jeg var sur og takket for at jeg dro humøret over på henne. Var det noe hyggelig av henne? Så da reagerer jeg såklart tilbake. Takk for meg. Anonymous poster hash: c5a03...d52 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #34 Skrevet 6. oktober 2014 Okei for å endre spm og forklare de detaljert: Er det sunt med varm lunsj, er det bra for kroppen. Ikke vri tankene så mye på usunn/sunn mat, vet at det ikke er Sundt å spiss varmt smeltet flesk i forhold til varme grønnsaker. Spm er: Varm lunsj bedre for hjernen/kroppen/humør (for å nevne noen- detaljer) enn kald lunsj? Tenker da på de utallige debattene om skolebarna skal ha varm lunsj. Jeg har problemer med å forstå spørsmålet ditt. Tenker du på temperaturen på maten? Eller innholdet? Det kommer jo helt an på hva man spiser? Anonymous poster hash: 864d9...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #35 Skrevet 6. oktober 2014 Tror ikke det spiller noe rolle om lunsjen er varm eller kald på sunnhetsskalaen. Jeg spiser ofte varm lunsj, vi har kantine på jobb, men den dagen jeg spiser varm lunsj, så har jeg nødvendigvis ikke middag den dagen. Jeg kan ikke ha 2 type middag til dagen, da hadde kiloene fort kommet på! Anonymous poster hash: 505f5...c18
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #36 Skrevet 6. oktober 2014 Det blir jo som å spørre om et varmt ostesmørbrød er sunnere enn et kaldt. Anonymous poster hash: aecb9...b10 5
Gjest Mythic Skrevet 6. oktober 2014 #37 Skrevet 6. oktober 2014 Det spørs jo helt hva man spiser. Det blir meningsløst å svare ja eller nei på det spørsmålet. Varm lunsj kan være sunn eller usunn, og kald lunsj kan være sunn og usunn. Posesuppe fra butikken er ikke sunt, da det inneholder alt for mye salt og er næringsfattig. Hjemmelaget suppe er derimot sunt, så fremt man ikke lager den veldig fet og med mye salt og lite næringsstoffer. Temperatur har forsvinnende lite å si.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #38 Skrevet 6. oktober 2014 Skjønner ikke hvordan det er mulig med er så dumt svar. Det var ikke det som var spørsmålet. Det er: Er det sunt med varm lunsj? Det går jo ikke an å svare ja eller nei på det. Varm mat kan være både sunn og usunn. Anonymous poster hash: bb169...56c 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #39 Skrevet 6. oktober 2014 Okei for å endre spm og forklare de detaljert: Er det sunt med varm lunsj, er det bra for kroppen. Ikke vri tankene så mye på usunn/sunn mat, vet at det ikke er Sundt å spiss varmt smeltet flesk i forhold til varme grønnsaker. Spm er: Varm lunsj bedre for hjernen/kroppen/humør (for å nevne noen- detaljer) enn kald lunsj? Tenker da på de utallige debattene om skolebarna skal ha varm lunsj. Det har ikke noe med temperaturen å gjøre eller humøret. Varm lunsj inneholder ofte mer vitaminer og mineraler fordi kald lunsj i Norge som regel betyr brødskive med et tynt lag magert pålegg. Skal ikke mye til for å slå det med tanke på vitaminer og mineraler. Og vi vil at barna skal få i seg mer vitaminer og mineraler vel? Men er kaldmatalternativet en salat med en god, feit hjemmelaget dressing av gode råvarer og gjerne også noe godt kjøtt (trenger IKKE å være magert) og varmmatalternativet en big mac, så håper jeg alle skjønner at kaldmaten er uendelig mye sunnere. Anonymous poster hash: 16015...308 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #40 Skrevet 7. oktober 2014 Det har ikke noe med temperaturen å gjøre eller humøret. Varm lunsj inneholder ofte mer vitaminer og mineraler fordi kald lunsj i Norge som regel betyr brødskive med et tynt lag magert pålegg. Skal ikke mye til for å slå det med tanke på vitaminer og mineraler. Og vi vil at barna skal få i seg mer vitaminer og mineraler vel? Men er kaldmatalternativet en salat med en god, feit hjemmelaget dressing av gode råvarer og gjerne også noe godt kjøtt (trenger IKKE å være magert) og varmmatalternativet en big mac, så håper jeg alle skjønner at kaldmaten er uendelig mye sunnere. Anonymous poster hash: 16015...308 Ergo, som det er blitt sagt utallige ganger tidligere, temperaturen har ingenting å si, det er innholdet i måltidet som avgjør. Anonymous poster hash: bfd42...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå