Gå til innhold

Er det sunt med varm lunsj?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper om du sier hva som er oppi suppa og om den er helt hjemmelagd. :)

• Liker 10
Skrevet

Provoserende.

Skrevet

Det er sikkert forskjellig fra person til person, men for meg blir det for mye kalorier med to middager hver dag. Jeg er 1,60 og "mosjonist". De fleste jeg kjenner som spiser sånn er enten veltrente menn eller tjukke damer i 40-60årene...

Anonymous poster hash: 1876e...a08
  • Liker 3
Skrevet

OMG...

Anonymous poster hash: 16015...308
Skrevet

Det hjelper om du sier hva som er oppi suppa og om den er helt hjemmelagd. :)

Vanlig tomatsuppe med mozarella (ny type på butikken)

Skrevet

Tenker da det har vært mange debatter om at skolebarna skal ha varm lunsj. Burde vi voksne og ha det?

Skrevet

Hvorfor skulle det väre usunt med varm lunch?

Det er jo vanlig med varm mat i mange andre land. Typisk norsk å spise bröd med pålegg bare

• Liker 10
Skrevet

Det kommer da helt ann på hva man spiser til varm lunsj, og hva det kalde alternativet er....

Anonymous poster hash: a9217...7b8
  • Liker 3
Gjest Blåbæret.
Skrevet

Skjønner ikke at det er mulig å stille et så dumt spørsmål. Om det er sunt kommer jo helt an på hvilken suppe du spiser.

Skrevet

Ja, det er sunt med varm lunch, særlig om vinteren, og for folk som sitter mye om dagen. Da får dem opp varmen, slik at dem jobber bedre etterpå. :hug:

Hva som er sunt eller ikke, har lite med temperatur å gjøre, men med næringsinnhold.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har lurt litt på dette selv! F.eks. i Frankrike så spiser de varm lunsj (gjerne med en liten forrett og dessert), og full middag på kvelden. Har inntrykk av at franskmenn genrelt er ganske slanke. Nå har det seg vel slik at de spiser minimalt utover de to store måltidene, men dette er jo helt motsatt av det man ofte får høre her til lands, nemlig at man skal spise flere og mindre måltider, og at man ikke skal spise mye før sengetid. Synes det er vanskelig å vite hva som egentlig er best for kroppen og fordøyelsen!

Endret av konichiwa_88
  • Liker 2
Skrevet

Vanlig tomatsuppe med mozarella (ny type på butikken)

Nei, den er ikke spesielt sunn, alt for mye salt og lite næring. Lag heller selv fra bunnen av. :)

• Liker 2
Skrevet

Varm lunsj kan være like sunn eller usunn som varm middag. Det beste er selvfølgelig å lage maten selv. Jeg mener at hjemmelaget suppe er sunnere enn brød, for eksempel.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Varm lunsj kan være like sunn eller usunn som varm middag. Det beste er selvfølgelig å lage maten selv. Jeg mener at hjemmelaget suppe er sunnere enn brød, for eksempel.

Hva om det er hjemmelaget brød på soyamel, egg og cottage cheese?

Poenget er at hva som er "sunt" defineres av mer enn varmt og kaldt. Det er hva næring som er i måltidet og ikke minst hva en ellers putter i seg. Snickers er kaldt. Er det da sunnere enn varmmat om det er hjemmelaget wraps med laks, rømme og salat?

Skrevet (endret)

Hva om det er hjemmelaget brød på soyamel, egg og cottage cheese?

Poenget er at hva som er "sunt" defineres av mer enn varmt og kaldt. Det er hva næring som er i måltidet og ikke minst hva en ellers putter i seg. Snickers er kaldt. Er det da sunnere enn varmmat om det er hjemmelaget wraps med laks, rømme og salat?

Ja, jeg tenkte på "vanlig" brød, som den gjennomsnittlige nordmannen spiser.

Endret av sullå
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at det er mulig å stille et så dumt spørsmål. Om det er sunt kommer jo helt an på hvilken suppe du spiser.

Skjønner ikke hvordan det er mulig med er så dumt svar. Det var ikke det som var spørsmålet. Det er: Er det sunt med varm lunsj?

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvordan det er mulig med er så dumt svar. Det var ikke det som var spørsmålet. Det er: Er det sunt med varm lunsj?

Ja. Fornøyd?

Anonymous poster hash: c5a03...d52

• Liker 1
Skrevet

Og svaret er: Det kommer an på hva denne lunsjen består av. Om maten du spiser er varm eller kald, har absolutt ingenting med sunt eller usunt å gjøre. Eller med kaloriinnhold (hvis det er det du er opptatt av)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...