Gå til innhold

Kvinner vil ikke se lettkledde menn i blader, filmer osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden Hvorfor viser de ikke hele kroppen til mannen i filmer, http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=875687

Også før jeg leste denne tråden var jeg klar over at kvinnemagasiner som Elle, Cosmopolitan osv. har opplevd betydelig lavere salg hvis de har bilde av en mann på forsiden enn en kvinne.

Samtidig har jeg lest flere undersøkelser som viser at mange kvinner føler seg misfornøyd med sin kropp og utseende etter å ha lest slike blader.

Dette er for meg som mann et ubegripelig paradoks. De fleste kvinner, og dermed de fleste av de som kjøper disse bladene, er heterofile. Allikevel vil de helst se bilder av kvinner, selv om disse bildene ofte får dem til å føle seg misfornøyde med kroppen sin.

Det kan vel forklare noe av årsaken til at nakne menn er mye sjeldnere enn nakne kvinner på film og i tv-serier. Vi menn, i hvert fall de fleste av oss som er heterofile, har ingen interesse av å se nakne menn, og kvinner har visst også liten interesse av å se lettkledde eller nakne menn. Vi menn har derimot stor interesse av å se lettkledde eller nakne kvinner ;) og det har visst kvinner også til en viss grad.

Er det noen kvinner som kan sette ord på hvorfor det er slik, og ikke bare vise til at "sånn er det bare"?

Anonymous poster hash: feeab...2ba
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt på det samme, tror mange damer er glade i selvpining :laugh:

Skrevet

Har tenkt på det samme, tror mange damer er glade i selvpining :laugh:

Det er lett for deg å si. Jeg tror mange kvinner egentlig føler seg fanget i sin tilværelse med kroppspress, mote, klær og sånt. Vet det er sannheten for meg i alle fall.

Anonymous poster hash: 136fa...8b4

• Liker 2
Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor denne tråden ligger på seksuelt?

Er kvinne selv, men synes det er helt greit å se bilder av flotte kvinner. Det inspirerer meg til trening, å tenke nytt når det gjelder garderoben min også er det inspirasjon når det kommer til sminke.

Det har ingen seksuell betydning - kun inspirasjon for min del.

• Liker 1
Skrevet

Det handler om ulik basis for tiltrekning. For en kvinne er det en total pakke av en mann - han fremtreden, selvtillit, sosiale egenskaper osv. som tiltrekker henne. Et bilde av en anonym fyr med bar overkropp er derfor uinteressant. Jeg kan skrive under på dette selv. Dersom jeg liker å se bilder eller filmer av en gitt mannlig kjendis er det også fordi han utrstråler noe jeg liker gjennom sine roller.

Menn kan nyte synet av et bilde av en avkledd, vakker kvinne men kvinner higer ikke etter det samme. Så salgstallene overrasker meg ikke.

Jeg har derimot ingen sympati overfor kvinner som klager over dårlig selvtillit etter å ha lest bladene - de velger selv å lese dem. Jeg tror også det er noe overdrevet da de fleste kvinner også bruker en del tid på å beundre andre kvinner.

Kvinner vil bli lystet etter og dette er et ganske sterkt driv. Sterkere enn lysten på å se avkledde menn, hvilket er hvorfor kvinner bruker langt mer tid, ressurser og penger på å bli en kvinne menn lyster etter, enn å se på bilder av attraktive menn.

Det betyr ikke at kvinner er overfladiske, bare at behovet på bekreftelse utspiller seg litt annerledes.

Anonymous poster hash: 400e6...89f
  • Liker 4
Skrevet

Vet ikke hvorfor det er sånn, men sier i denne tråden som den andre; jeg skulle gjerne sett nakne menn på film/blader osv. Har da ingen interesse av å se en naken dame når jeg er streit. Skulle likt å se en naken mann i et manneblad liksom.

Anonymous poster hash: 7ba52...12d
  • Liker 3
Skrevet

Det handler om ulik basis for tiltrekning. For en kvinne er det en total pakke av en mann - han fremtreden, selvtillit, sosiale egenskaper osv. som tiltrekker henne. Et bilde av en anonym fyr med bar overkropp er derfor uinteressant.

*snipp*

Og dette kjenner jeg meg ikke igjen i i det hele tatt(så ikke generaliser er du snill:P), ei heller flere av mine venninner. Jeg driter da en lang bæng oppi personligheten til noen som er avbildet og som jeg aldri kommer til å måtte forholde meg til? :klo:

• Liker 6
Skrevet

Og dette kjenner jeg meg ikke igjen i i det hele tatt(så ikke generaliser er du snill:P), ei heller flere av mine venninner. Jeg driter da en lang bæng oppi personligheten til noen som er avbildet og som jeg aldri kommer til å måtte forholde meg til? :klo:

Det er greit, men da er du unntaket.

Poenget er jo her - som TS sikter til - at media tilpasser seg markedet. Dersom kvinner flest ville se nakne menn på forsiden av blader og dermed blitt trofaste kunder, så hadde bladene sett slik ut.

Dersom det var profitabelt for filmselskaper å lage filmer med masse nakne menn, så hadde de gjort det.

Forstår du? Vi snakker ikke om generaliseringer her, men at hvordan verden ser ut faktisk er et resultat av kvinner og menns valg.

Anonymous poster hash: 400e6...89f

• Liker 4
Skrevet (endret)

De bryr seg ikke noe særlig. En snasen kropp er bonus, "personlighet" er alt.

Og det er jo greit nok, hadde det ikke vært for det kuriøse faktum at kvinner freaker ut fordi menn har et annet atferds/tennings -mønster de verken forstår eller aksepterer.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
Skrevet

Det er lett for deg å si. Jeg tror mange kvinner egentlig føler seg fanget i sin tilværelse med kroppspress, mote, klær og sånt. Vet det er sannheten for meg i alle fall.

Det er sannheten for meg også. Føler at jeg må se ut slik som på de bildene for at mannen skal være interessert. Skaper ett enormt press. Man ser jo bare hvor mer utseendefiksert folk er i dag. Spesielt unge jenter og gutter på ungdomsskolen og videregående. Det er ikke sunt.

Anonymous poster hash: 4d71d...774

Skrevet

Innen statistikk og generaliseringer er det uinteressant å lete etter den såkalte "høye kineser". At du og dine venninner skiller seg fra flertallet endrer ingenting - det antar jeg også at du skjønner :) Derimot kan det godt være at du ikke har forstått at dere tilhører et mindretall?

• Liker 2
Skrevet

Derfor filmer som "magic mike" ble så utrolig populær? Selvfølgelig liker kvinner å se på lettkledde, kjekke menn. Vi har øyne vi og liksom.

Anonymous poster hash: 23017...2c0

• Liker 2
Skrevet

Derfor filmer som "magic mike" ble så utrolig populær? Selvfølgelig liker kvinner å se på lettkledde, kjekke menn. Vi har øyne vi og liksom.

TS her.

Hvis det stemmer, hvorfor er det ikke flere filmer med lettkledde menn, og hvorfor har da kvinnebladene bilder av menn på forsidene (og på de fleste sidene inni bladet også)?

Jeg mener ikke å påstå kategorisk at du tar feil, men at det er få lettkledde eller nakne menn i blader og på film tyder på at det er et lite marked for det.

• Liker 5
Gjest The damned
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å sett mindre nakne halvnakne og nakne kvinnekropper. Ikke fordi jeg er imot nakenhet eller er prippen, men fordi det er overalt og stort sett seksualisert.

Kunne godt ha sett flere menn på coveret, men de hadde ikke trengt å være nakne :)

Jeg syns det er litt nakenhet i filmer når det gjelder begge kjønn, men at det oftere er mer fokus på nakne kvinner. Noe jeg tenker at ofte er litt påtatt og sikkert for å øke salg.

Skrevet

Det er så synd på dere atte....

crybaby_pictures_297x300.jpg

Anonymous poster hash: c9d69...b3d

Skrevet

Innen statistikk og generaliseringer er det uinteressant å lete etter den såkalte "høye kineser". At du og dine venninner skiller seg fra flertallet endrer ingenting - det antar jeg også at du skjønner :) Derimot kan det godt være at du ikke har forstått at dere tilhører et mindretall?

Tror ikke du skal anta slikt på dette forumet. Her virker det som at irrasjonalitet er normen.

Anonymous poster hash: c9d69...b3d

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Hvis det stemmer, hvorfor er det ikke flere filmer med lettkledde menn, og hvorfor har da kvinnebladene bilder av menn på forsidene (og på de fleste sidene inni bladet også)?

Jeg mener ikke å påstå kategorisk at du tar feil, men at det er få lettkledde eller nakne menn i blader og på film tyder på at det er et lite marked for det.

Hvorfor eksisterer mannlige strippere, chippendales osv, dersom kvinner ikke liker å se på menn som ser bra ut "naken"? Er jo ingen som blir mer vill av glede enn damer på strippeshow, i følge hva jeg har lest mange steder og sett på klipp.

Er det falske reaksjoner da, mener du?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor eksisterer mannlige strippere, chippendales osv, dersom kvinner ikke liker å se på menn som ser bra ut "naken"? Er jo ingen som blir mer vill av glede enn damer på strippeshow, i følge hva jeg har lest mange steder og sett på klipp.

Er det falske reaksjoner da, mener du?

Og jeg syns ikke akkurat det er mangel på filmer med lettkledde menn. Det er veeldig ofte minst en mann i bar overkropp i filmer og serier. I blader er jeg enig i at det ikke er mye, men man leser alltid at det er jenter som skulle ønske det var fler, i debatter som handler om dette.

Skrevet

Damer vet at menn ikke forstår seg på damer, derfor er det dårlig butikk å plassere en mann på forsiden av et dameblad.

Selvfølgelig vil vi se pene halvnakne menn i filmer :laugh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...