Gå til innhold

Hvorfor viser de ikke hele kroppen til mannen i filmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De viser jo hele kvinnekroppen som regel.

Dette har irritert meg litt når jeg ser på filmer. Hvorfor er det okei å vise hele kvinnekroppen, men ikke okei å vise penisen til mannen?

Anonymous poster hash: 3d0a6...76f
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg postet denne riktig sted, så beklager om det er feil :P

TS

Skrevet

Fordi menn og kvinner bryr seg om kvinnekropper.

Dessuten har vi likestilling :hoho:

Skrevet

Spørs vel hvilken film du sikter til. Om det er filmer rettet mot menn er vel nettopp det i seg selv en forklaring. Det andre er moralske årsaker. Det har vært lettere å akseptere en kvinne som viser deler av underlivet enn en mann da sistnevnte er ganske mye mer avslørende i "normaltilstand".

Om det er historiske serier og filmer av typen Game of Thrones har det vel noe å gjøre med at haremer og prostitusjon stort sett omhandlet kvinner og ikke menn.

Sist men ikke minst finnes det som jeg kan huske statistikk som viser at kvinner langt ifra verdsetter nakne mannekropper på film som menn kan verdsette nakne kvinner.

Skrevet

Sist men ikke minst finnes det som jeg kan huske statistikk som viser at kvinner langt ifra verdsetter nakne mannekropper på film som menn kan verdsette nakne kvinner.

Det gjelder ikke bare på film

Skrevet

Om det er historiske serier og filmer av typen Game of Thrones har det vel noe å gjøre med at haremer og prostitusjon stort sett omhandlet kvinner og ikke menn.

Tja, det var nå beskrevet ganske mange mannlige lem i Song of Ice&Fire-bøkene i hvert fall. ;)

Og jeg vet om ganske mange jenter som ble skuffa når scenen der Daario Naharis kastet klærne ble kuttet så fort... :P

• Liker 1
Skrevet

Tja, det var nå beskrevet ganske mange mannlige lem i Song of Ice&Fire-bøkene i hvert fall. ;)

Og jeg vet om ganske mange jenter som ble skuffa når scenen der Daario Naharis kastet klærne ble kuttet så fort... :P

Haha, ja nå tenkte jeg ikke spesifikt på historien den er basert på men tok utgangspunkt i den serien som et eksempel på at noen settinger fordrer en mer "normalisering" av kvinnelige kropper enn menn. Nå er det vel ikke så mange av hovedrollene ellers i den serien heller som har kjørt full nakenhet, de omdiskuterte scenen har stort sett vært biroller og scener fra bordellet i Kings Landing.

Generelt blant skuespillere virker det som at menn er mer tilbakeholden med å vise frem "utstyret" sitt kontra kvinner som ikke har noe utenpåliggende mellom bena ;) Det er stort sett ikke noe problem for en kvinnelig skuespiller å ha på en sminket truse som gir inntrykk av å være naken nedentil. Det er noe verre for menn.

Skrevet

Vil og ha nakne menn på film:( Og hva er greia med at manne-blader har nakne damer men damebladene har ikke nakne menn?

Anonymous poster hash: d78a6...39c
  • Liker 3
Skrevet

Vil og ha nakne menn på film:( Og hva er greia med at manne-blader har nakne damer men damebladene har ikke nakne menn?

Det selger mer å inkludere sladder og fokusere på kvinners kropp og utseende i kvinnemagasinene. Altså er vel problemet at du er i et sterkt mindretall.

Anonymous poster hash: 6cb84...4b8

• Liker 1
Skrevet

Synes å huske at jeg leste en forklaring på det i et jenteblad en gang.

Noen hadde sendt inn det samme spørsmålet, og svaret var at alle forsøk viste at de fleste damer foretrakk bilder av andre damer, og at de mer enn gjerne skulle hatt halvnakne mannfolk med stumpen i været og tunga i en orkidé på forsiden om det ikke hadde påvirket salgstallene i negativ retning :P

• Liker 2
Skrevet

Helt enig, uansett hvliken finm du sr så er det pupper og nakne kvinnekropper. Sjeldent man ser en naken mannskropp. Har de sex på film, er det alltid fokus på kvinnerkroppen og nå snakkerjeg om vanlige filmer

Anonymous poster hash: 52e4c...f1e
Skrevet

Spørs vel hvilken film du sikter til. Om det er filmer rettet mot menn er vel nettopp det i seg selv en forklaring. Det andre er moralske årsaker. Det har vært lettere å akseptere en kvinne som viser deler av underlivet enn en mann da sistnevnte er ganske mye mer avslørende i "normaltilstand".

Det skjønner ikke jeg. Jeg har null interesse av å se andres kvinnekropper nakne. Vil heller se kroppen til en naken mann. Er ikke mye likestilling når det kommer til film syns jeg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, og hvorfor er det sånn? Er helt okei å vise underlivet, rumpa og puppene til jentene. Men det er ikke okei å vise underlivet til mannen f. eks. Syns det er forskjellsbehandling.

Skrevet

Jeg vil også ha nakne menn i damebladene.

Skrevet

Helt enig, uansett hvliken finm du sr så er det pupper og nakne kvinnekropper. Sjeldent man ser en naken mannskropp. Har de sex på film, er det alltid fokus på kvinnerkroppen og nå snakkerjeg om vanlige filmer

Anonymous poster hash: 52e4c...f1e

Ikke sant. Er det som irriterar meg. Når jeg sitter å ser på film så viser de ofte hele kvinne kroppen i helt vanlige filmer. Om man er heldig så kanskje man får se rumpa til mannen, eller så har han kledd på seg allerede.

Skrevet

Det skjønner ikke jeg. Jeg har null interesse av å se andres kvinnekropper nakne. Vil heller se kroppen til en naken mann. Er ikke mye likestilling når det kommer til film syns jeg.

En lager film avhengig av hva demografien foretrekker. Ikke utifra å dekke alles behov. Sistnevnte er jo umulig.

Skrevet

Lurer på om det er fordi menn generelt er ganske så bekymret for utstyret sitt. At de ikke tør å vise det fram. Og at andre menn som ser på filmen kan reagere om de ser andre størrelser?

Men fins da mange kvinner som er usikker på puppestørrelsen, rumpa osv. Men det er det heeelt greit å vise. Annoying :P

Skrevet

En lager film avhengig av hva demografien foretrekker. Ikke utifra å dekke alles behov. Sistnevnte er jo umulig.

Syns bare samfunnet har blitt for fokusert på kvinnekroppen generelt. Er lite fokus på kroppen til mannen. Kvinner blir fotografert og vist fram naken hit og dit, men ikke mannen :P Er ganske irriterende å få dyttet nakne kvinner opp i ansiktet hele tiden. Også bare få se rumpa til mannen eller noe :P

Skrevet (endret)

Syns bare samfunnet har blitt for fokusert på kvinnekroppen generelt. Er lite fokus på kroppen til mannen. Kvinner blir fotografert og vist fram naken hit og dit, men ikke mannen :P Er ganske irriterende å få dyttet nakne kvinner opp i ansiktet hele tiden. Også bare få se rumpa til mannen eller noe :P

Vel, om du er kvinne kan du jo spekulere hvorfor kvinner flest tenker slik? At hetrofile menn foretrekker å se nakne kvinner konra nakne menn er ikke så underlig. At hetrofile kvinner foretrekker å se nakne kvinnekropper kan derimot virke litt mer snodig.

Det er sladder om kvinner (ikke menn), kvinnekropp (ikke mannekropp) osv som selger best i kvinnemagasiner.

Endret av Guybrush

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...