Gå til innhold

Navlepiercing, angrer! Vil det gro?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Tok navlepicering for ca 1.5 måned siden, men vurderer å ta den ut da jeg angrer litt. Det jeg lurer på er om såret vil gro helt og fint i og med at det ikke er alt for lenge siden jeg tok den, eller vil det bli et hull/arr som aldri bir borte? Det gror forresten fint.

Anonymous poster hash: aef5f...45a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hullet vil være der i en god stund (ca. 1 år), men blir strammet opp fort (siden det er ganske nytt)

Skrevet

Hullet vil være der i en god stund (ca. 1 år), men blir strammet opp fort (siden det er ganske nytt)

Så det vil gro helt igjen etter hvert? Ser det er mange som fortsatt har hull over navlen i flere år etter at de har tatt den ut.

Skrevet

Det kommer til å gro igjen veldig kjapt. En navlepiercing bruker 3-6 mnd å gro helt sammen, så viss du tar den ut nå blir det i hvertfall mindre arr enn det hadde blitt om du venter lengre.

Får jeg spørre hva som er grunnen til at du angrer?

(Har selv navlepiercing, og har hatt mange andre også så jeg vet litt om sånt)

Skrevet

Ta den kjapt ut så går det sikkert fint, men du får sikkert et helt grusomt arr når du blir gravid. Da strekker alt arrvevet seg til en mørk klump.

Skrevet

Hullet mitt forsvant etter ca 2 uker eller noe. Har et pittelite arr, men det er på innsiden av navlen (ergo jeg må vrenge den for å se det - oppdaget det faktisk nylig og det er vel 3 år siden jeg tok ut piercingen - minst).

Skrevet

Det kommer til å gro igjen veldig kjapt. En navlepiercing bruker 3-6 mnd å gro helt sammen, så viss du tar den ut nå blir det i hvertfall mindre arr enn det hadde blitt om du venter lengre.

Får jeg spørre hva som er grunnen til at du angrer?

(Har selv navlepiercing, og har hatt mange andre også så jeg vet litt om sånt)

Takk for svar alle sammen :)

Angrer litt pga. er redd for hvordan det vil se ut når jeg evt ikke vil ha piceringen lenger, og hvordan det blir under graviditet. Men skal selvfølgelig tenke på det :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Angrer litt pga. er redd for hvordan det vil se ut når jeg evt ikke vil ha piceringen lenger, og hvordan det blir under graviditet. Men skal selvfølgelig tenke på det :)

Hver sin smak, men personlig synes jeg ikke det ser spesielt stygt ut med arr etter navlepiercing - det er bare to små hull som etterhvert blir mindre og mindre. Og når en er gravid så bytter en til piercing laget av myk plast (det får du kjøpt på nettet eller velutstyrte piercingsjapper), som bøyer seg og er myk etterhvert som magen blir større - altså hullet ser likt ut etter endt graviditet :)

Jeg som synes det er pent, uproblematisk og har selv anbefaler deg å beholde den, men viss du tar den ut enten nå eller i fremtiden kommer det ikke til å bli stygt heller :)

Skrevet

Jeg tok min ut etter ca 2 måneder. Det grodde fint sammen, det. Har bare en liten hvit prikk som arr der i dag. Det er først om du har hatt den i noe sånt som et år eller mer at det kan bli et permanent hull, tror jeg.

Anonymous poster hash: 0a910...2b5

Skrevet

Ta den kjapt ut så går det sikkert fint, men du får sikkert et helt grusomt arr når du blir gravid. Da strekker alt arrvevet seg til en mørk klump.

Det skjer ikke alle. Jeg fjernet min navnepiercing etter ca 2 mnd fordi den begynte å gro ut. Fikk et hvitt arr og etter et svangerskap er det ingen forskjell.

Anonymous poster hash: 7adb1...151

Skrevet

Jeg tok ut min for 9 år siden og har fortsatt hull/arr. Men hullet går ikke helt igjennom da. Hadde i piercingen fra mai til desember 2005.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...