Gå til innhold

KG-brukere på Rampelyset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=875432 så må jeg bare spørre..

Avviker de ivrigste brukerne inne på Rampelyset fra KG-brukerer som holder seg unna Rampelyset? Jeg har aldri før lest en slik holdning mot en moderator her inne, helt totalt blottet for selvinnsikt på vegne av hva som falktisk blir skrevet inne på Rampelyset.

For jeg har lest en del inne der og det virker som et helt annet brukermiljø enn hva man har ellers her på KG. Det er nok flere underforum som skiller seg sterkt fra hverandre men spesielt Rampelyset synes jeg er et spesielt unntak.

Mange av innleggene inneholder lite konstruktiv kritikk og viser liten evne til å se en sak fra flere sider (sistnevnte er forsåvidt ikke ulovlig her inne men minner om en litt enkel fremtoning). Det virker som om det er kun en ting som gjelder og det er å drite ut en person mest mulig, om det så må vris og snus på hva denne personen sier eller gjør. Å lese inne på Rampelyset er som å sitte å tyvlytte på en syklubb hvor de baksnakker alle i bygda. Innimellom finner man unntakene, det skal sies, som evner å være konstruktive.

Jeg opprettet ikke denne tråden for å spre eder og galle om navngitte brukere eller moderatorer. Jeg bare undrer meg over kulturen inne på Rampelyset og synes at det på vegne av KG som et sosialt forum er en skummel utvikling å lese slike innlegg mot en moderator som er linket til øverst her i HI. Og det gjelder ikke bare her forøvrig. At regler på et forum blir så til de grader ikke respektert er jo skummelt, synes jeg.

Det er sikkert frustrerende at spennende og engasjerende tråder forsvinner. Men det er jo en god grunn til det! Det finnes regler å følge.

Om noen skulle komme med innlegg, hold det saklig!

Anonymous poster hash: 67216...8e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglasset

Ja, jeg må si at jeg ble sjokkert av å lese hva folk skriver på Rampelys.

Det er sett 3 underforum jeg stort sett holder meg unna her på Kvinneguiden - det er Rampelys, Seksualitet og Snikk Snakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder moderatorer som virker som om de ikke har selvinnsikt så er det en god grunn til det. Det er en regel blant moderatorene at de ikke skal svare på kritikk men stå samlet og støtte hverandre, samtidig som de henviser til Ris & Ros og/eller eventuelt Hilde (som er ansvarlig for alle moddene).

Det kan oppfattes som at moderatorer derfor ser på seg selv som "hellige" og "ufeilbare". Hilde er derimot veldig flink til å ta opp ting med moderatorene og å kommunisere med brukerne.

Det finnes en annen person, jeg ikke skal nevne navnet til, som derimot ikke er like flink. Samme hva så er moderatorene, i hennes øyne, ufeilbare. Når de begår feil og sletter noe som slettes ikke er regelbrudd så går hun ut og hevder at det er reglene som er feil, for moderatoren gjorde riktig.

Men sånn fungerer det altså, på godt og vondt. Derfor kan moderatorer virke veldig selvhøytidelige.

(La meg understreke at jeg skriver "virke" av en grunn. Brukere kan mange ganger oppfatte det slik. Det betyr ikke at det er sånn, men det betyr at for brukerne kan det oppfattes slik. Særlig når en moderator tydelig har gjort feil og all kritikk blir avfeid.)



Anonymous poster hash: 5f9c0...d5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder moderatorer som virker som om de ikke har selvinnsikt så er det en god grunn til det. Det er en regel blant moderatorene at de ikke skal svare på kritikk men stå samlet og støtte hverandre, samtidig som de henviser til Ris & Ros og/eller eventuelt Hilde (som er ansvarlig for alle moddene). Det kan oppfattes som at moderatorer derfor ser på seg selv som "hellige" og "ufeilbare". Hilde er derimot veldig flink til å ta opp ting med moderatorene og å kommunisere med brukerne. Det finnes en annen person, jeg ikke skal nevne navnet til, som derimot ikke er like flink. Samme hva så er moderatorene, i hennes øyne, ufeilbare. Når de begår feil og sletter noe som slettes ikke er regelbrudd så går hun ut og hevder at det er reglene som er feil, for moderatoren gjorde riktig. Men sånn fungerer det altså, på godt og vondt. Derfor kan moderatorer virke veldig selvhøytidelige. (La meg understreke at jeg skriver "virke" av en grunn. Brukere kan mange ganger oppfatte det slik. Det betyr ikke at det er sånn, men det betyr at for brukerne kan det oppfattes slik. Særlig når en moderator tydelig har gjort feil og all kritikk blir avfeid.) Anonymous poster hash: 5f9c0...d5f

Jeg oppfatter det helt motsatt. Inne på Rampelyset virker det som om det er en stor andel KG-brukere som ser på seg selv som ufeilbare og hellige ved å gang på gang på gang begå regelbrudd og så stille seg totalt uforstående til modereringen som skjer. Jeg skjønner foreksempel ikke hvorfor det er så vanskelig å ikke stille spørsmål om moderering på Rampelys, det blir gjentatt til det uendelig der inne om at det skal tas på ris og ros, men allikevel, dette overser enkelte brukere glatt og fortsetter på samme viset. Dette gjelder også tonen generelt der inne. Uendelige innlegg med hets, latterliggjøring og spekulasjoner. Det virker som om enkelte brukere der inne ikke evner å ta til seg hva slags regler som gjelder!

Det er jo ikke til å stikke under en stol at tonen inne på Rampelys er tøffere enn på andre underforum, derav disse reglene som gjelder der. At man da velger å skylde på moderatorene for dårlig arbeid når ALLE vi vet at tonen der inne gjerne er mer ufin enn i andre underforum, så synes jeg det vitner om lite selvinnsikt fra KG-brukernes side. Vi er faktisk med å skaper dette forumet vi også og bør kunne være såpass voksne at vi ser hvilket ansvar vi har som KG-brukere.

Jeg sier ikke at moderatorene er feilfrie. Jeg har ofte sett ydmyke innlegg fra moderatorer. De er det heller få av når det kommer fra brukere.

Anonymous poster hash: 67216...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...