AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 I de siste årene har jeg vært ansatt/hatt vikariat på 3 forskjellige arbeidsplasser - i forskjellige bransjer (økonomi, IT, butikk) Og jeg har fundert - er utroskap vanlig? Jeg har stått på sidelinjen og sett det som foregår på firmafester, sammenkomster - eller ting som blir snakket om i kaffepausene. Skulle jeg ha lagt en konklusjon på det jeg har sett rundt kollegaer, så er 80% utro (og da snakker vi utroskap som "alle" - de på jobb - vet av) Jeg blir litt satt ut. Jeg har jobbet med alt fra 20 åringer til snart pensjonister, det er ikke alder - eller kjønn - det kommer av. Det skjer innad i avdelinger, på tvers av avdelinger - på tvers av forskjellige kontorer plassert i Norges land. Trenger ikke å skje med personer i firmaet heller, men med andre firmaer som deler julebord eller de man finner på byen. I min første arbeidsplass, i en av de første dagene fikk jeg hilse på et par og nyfødte ungen. Damen var i mammapermisjon (paret jobbet på samme plassen). Jeg, med min naive innstilling syns dette var så hyggelig. Samme uken som jeg startet var det avdelingsfest - og fyren (damen var jo hjemme) var riktignok utro med en dame som han møtte da festen beveget seg på byen. Jeg ble jo sjokkert - fortsatt, jeg er naiv - men tenker at med en nyfødt en så gjør man ikke sånt. Ingenting ble nevnt på jobb, alt virket normalt - og utover året som gikk så jeg jo at dette var jo... normalt? Så tenkte jeg - dette har vel kanskje mest med arbeidsplassen og miljøet å gjøre? Men ser jo nå, etter å ha byttet arbeidsplass - og bransje, tre ganger, så skjer dette til stadighet. Senest et eksempel (fake navn): Kari og Turid jobber på samme avdeling, gode arbeidsvenninner. Turid var fra før av sammen med Kai, en som jobbet i firmaet (annen avdeling). Kari har nettopp kommet ut av mammapermisjon, og det er duket for firmafest med alle avdelingene. Når jeg går til baren overhører jeg den nye moren og Kai - hvorpå Kari inviterer med seg Kai hjem til seg (eller rettere sagt til huset til venninnen som skal sove over hos, da barnet er hjemme med faren), mens Turid befinner seg på samme festen. Tror det var dette som satte i gang tankene mine - er det virkelig så normalt å være utro? Nå tok jeg bare opp to eksempler av mange, men dette var de to eksemplene hvor jeg sperret opp øynene . Første gang jeg "så" utroskap og siste gangen nå, hvor Kari går bak ryggen til sin venninne Turid som hun jobber sammen med (hvor alle tre jobber i samme firma). Blir jo noe skeptisk her jeg sitter. Har aldri vært utro selv eller opplevd utroskap (så vidt jeg vet - og hvis noen av mine kjærester har vært, vil jeg helst ikke vite) Blir jo nesten litt skremt, nå som jeg har blitt nysingel. Kjenner jeg får litt angst for å innlede et nytt forhold, når jeg ser at så mange kollegaer er ute på vift. Og kjenner jeg har litt problemer med å forholde meg til både "Turid" og "Kari" på jobben nå. Jeg skal jo ikke blande meg i noe, men jeg finner det umoralsk. Kjenner at jeg tenker at "Kari" er så falsk, når hun flirer og ler sammen med "Turid" på jobb. Men er det flere som opplever/tenker det samme? Anonymous poster hash: 15768...b8e
Tba Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Det er varierer mye mellom forskjellige arbeidsplasser. Der jeg jobber er det minimalt eller ikke noe utroskap nå, men for 20 år siden var det flere som var notorisk utro. På den forrige jobben til kona var det også en del som var mye utro, men der hun jobber nå er det ikke eksisterende. 1
tøydokka Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 trodde gjerne det var vanlig å være litt mer diskret.. Det er sikkert vanlig med utroskap, men jeg har aldri opplevd å omgås med folk som har gjort dette veldig åpenlyst slik du beskriver. 1
Prestekragen Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Hm. Har faktisk vært en del ruskrask fra min forrige arbeidsplass. Alt ble ikke snakket om så åpenlyst, men det kom da ut og alle fikk det med seg. Uff
Red-Ruby Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Det har vel blitt såpass normalisert på de arbeidsplassen at det skjer stadig oftere. Høres ut som om folk enten velger å ikke bry seg eller å bruke det som dagens snakkis. Skjønner godt at du har helt avsmak jeg
Gjest fotballflue Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Det er sånn der jeg jobber også. Utroskap på hver fest. Blir kvalm av disse menneskene. Og syns synd på familiene som sitter hjemme
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #8 Skrevet 4. oktober 2014 I de siste årene har jeg vært ansatt/hatt vikariat på 3 forskjellige arbeidsplasser - i forskjellige bransjer (økonomi, IT, butikk) Og jeg har fundert - er utroskap vanlig? Jeg har stått på sidelinjen og sett det som foregår på firmafester, sammenkomster - eller ting som blir snakket om i kaffepausene. Skulle jeg ha lagt en konklusjon på det jeg har sett rundt kollegaer, så er 80% utro (og da snakker vi utroskap som "alle" - de på jobb - vet av) Jeg blir litt satt ut. Jeg har jobbet med alt fra 20 åringer til snart pensjonister, det er ikke alder - eller kjønn - det kommer av. Det skjer innad i avdelinger, på tvers av avdelinger - på tvers av forskjellige kontorer plassert i Norges land. Trenger ikke å skje med personer i firmaet heller, men med andre firmaer som deler julebord eller de man finner på byen. I min første arbeidsplass, i en av de første dagene fikk jeg hilse på et par og nyfødte ungen. Damen var i mammapermisjon (paret jobbet på samme plassen). Jeg, med min naive innstilling syns dette var så hyggelig. Samme uken som jeg startet var det avdelingsfest - og fyren (damen var jo hjemme) var riktignok utro med en dame som han møtte da festen beveget seg på byen. Jeg ble jo sjokkert - fortsatt, jeg er naiv - men tenker at med en nyfødt en så gjør man ikke sånt. Ingenting ble nevnt på jobb, alt virket normalt - og utover året som gikk så jeg jo at dette var jo... normalt? Så tenkte jeg - dette har vel kanskje mest med arbeidsplassen og miljøet å gjøre? Men ser jo nå, etter å ha byttet arbeidsplass - og bransje, tre ganger, så skjer dette til stadighet. Senest et eksempel (fake navn): Kari og Turid jobber på samme avdeling, gode arbeidsvenninner. Turid var fra før av sammen med Kai, en som jobbet i firmaet (annen avdeling). Kari har nettopp kommet ut av mammapermisjon, og det er duket for firmafest med alle avdelingene. Når jeg går til baren overhører jeg den nye moren og Kai - hvorpå Kari inviterer med seg Kai hjem til seg (eller rettere sagt til huset til venninnen som skal sove over hos, da barnet er hjemme med faren), mens Turid befinner seg på samme festen. Tror det var dette som satte i gang tankene mine - er det virkelig så normalt å være utro? Nå tok jeg bare opp to eksempler av mange, men dette var de to eksemplene hvor jeg sperret opp øynene . Første gang jeg "så" utroskap og siste gangen nå, hvor Kari går bak ryggen til sin venninne Turid som hun jobber sammen med (hvor alle tre jobber i samme firma). Blir jo noe skeptisk her jeg sitter. Har aldri vært utro selv eller opplevd utroskap (så vidt jeg vet - og hvis noen av mine kjærester har vært, vil jeg helst ikke vite) Blir jo nesten litt skremt, nå som jeg har blitt nysingel. Kjenner jeg får litt angst for å innlede et nytt forhold, når jeg ser at så mange kollegaer er ute på vift. Og kjenner jeg har litt problemer med å forholde meg til både "Turid" og "Kari" på jobben nå. Jeg skal jo ikke blande meg i noe, men jeg finner det umoralsk. Kjenner at jeg tenker at "Kari" er så falsk, når hun flirer og ler sammen med "Turid" på jobb. Men er det flere som opplever/tenker det samme?Anonymous poster hash: 15768...b8e Ja det er veldig vanlig, X-kona mi begynte på NOV i Kristiansand, kom hjem og fortalte meg om hva som foregikk på festene. Hvor kvalmt det var og hvordan de kunne gjøre sånn mot sine partnere. Alt som skulle til var en spansk fyr på over 40 som jobbet på en annen avdeling(driter ikke i egen hage) enn hun. Voops etter noen måneder fant jeg ut av det. Anonymous poster hash: 47653...ec0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #9 Skrevet 4. oktober 2014 Veldig vanlig dessverre. Jobber på et statlig kontor og de over 40 har seg med hverandre over en lav sko. Og de skal liksom være "godt gift"...😔 Ante ikke at verden var sånn, det er forferdelig trist egentlig.,:Anonymous poster hash: d9152...491
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #11 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg kjenner ingen som har vært eller er blitt utsatt for utroskap. Eller jo, min mor og far var utro begge to med sine første kjærester. Ikke utenom det. Anonymous poster hash: b6ac9...9c7
Gjest krokodillen Skrevet 4. oktober 2014 #12 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg kjenner ingen som har vært eller er blitt utsatt for utroskap. Eller jo, min mor og far var utro begge to med sine første kjærester. Ikke utenom det. Anonymous poster hash: b6ac9...9c7 Du kjenner garantert noen, du bare vet ikke om det
mara2012 Skrevet 4. oktober 2014 #13 Skrevet 4. oktober 2014 Ja, begynner å tro det er normen selv. Har vært vitne til mye utroskap jeg også, og blitt overrasket mang en gang hvor lite de som er utro, legger skjul på det også. Ingen er visst redd for å stå til ansvar idag, man skyldet bare på fylla.. En jeg kjenner har vært i ett fast forhold i to-tre år, og på den tiden flørtet, prøvd seg og sendt nakenbilder av seg selv til ett flertalls jenter. Dama fikk vite om det, og hun lot det fare.. Men, "neste gang" var det over! Og nå venter de barn.. Kjempelurt. Jeg opplever vel at spesielt vi damer ikke lenger eier selvrespekt. De som er utro får styre på og får ingen konsekvenser, fordi partneren "elsker de sånn".. Og derfor er jeg singel.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #14 Skrevet 4. oktober 2014 Der jeg jobber er utroskap "vanlig". Har en jobb som kan være utfordrende og tøff psykisk, og man kommer veldig tett innpå kollegene sine. Det er også endel sammenkomster på fritiden. Ca lik andrø kvinner og menn. Så det skjer mye rart dessverre.. Menn og kvinner jeg ALDRI kunne tenke meg var utro, er det. Skremmende.Anonymous poster hash: 8a1f5...8d0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #15 Skrevet 4. oktober 2014 Ja, det er sjokkerende. Tror jeg har levd i min naive lille boble. Det er spesielt de over 40 år der det skjer mest åpenbart. Kanskje er det fordi de har gjort det så lenge at det ikke er noe "snakkis" lenger på arbeidsplassen - fordi det skjer på hver sammenkomst. De under førti er litt mer "hemmelighetsfull" - men fortsatt ganske åpenbart hva de driver med/har gjort. Jeg som trodde det gikk an å være respektfull ovenfor partneren sin. Syns det er rart å forholde meg til kjæreste/samboer/kone/mann når de kommer på visitt på arbeidsplassen. Eneste jeg klarer å tenke er "Lurer på om han/hun vet at han/hun akkurat har hilst på personen som partneren din akkurat har knulla?". Tror jeg holder meg singel... Anonymous poster hash: 15768...b8e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #16 Skrevet 4. oktober 2014 Ja, det er vanlig, fordi det som oftest ikke får noen konsekvenser, selv om tredjepart finner ut av det. Alt for mye tilgivelse ute og går.Anonymous poster hash: 166e5...a2c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #17 Skrevet 4. oktober 2014 Utroskap er ikke så utbredt som man skulle tro. Blant mine ti nærmeste venner er det kun to som har vært utro. På min arbeidsplass er det kun en. I min familie er det ingen. Anonymous poster hash: 2c419...0d8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Eh... For du sitter med all informasjon om hvem som har vært utro? Utroskap er ikke så utbredt som man skulle tro. Blant mine ti nærmeste venner er det kun to som har vært utro. På min arbeidsplass er det kun en. I min familie er det ingen. Anonymous poster hash: 2c419...0d8 Anonymous poster hash: 8a1f5...8d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå