Gå til innhold

Dette med sen abort..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er ikke for (eller mot) tråd for abort, men jeg lurer veldig på dette... Jeg har lest og hørt at det ikke er mulig å ta abort etter tre måneder, men likevel hører jeg om tilfeller hvor det har blitt utført abort ganske sent. Leste for ikke lenge siden om en kvinne som tok abort da hun var 17-18 uker på vei. Det syns jeg virker hårreisende, og jeg har ikke sterke meninger om dette med abort, men er enig med 12-ukers grensen. Hvilke grunner er det som gjør at dette er mulig? Jeg tenker at incest\voldtekt er gode årsaker til sen abort, sammen med mødre som ikke er i stand til å ta vare på barn (narkomane, etc.), men det virker som at oppegående kvinner som ikke har blitt gravide etter voldtekt får utføre sen abort.

Anonymous poster hash: ac28e...33a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok abort i uke 16 etter å forklart meg for to leger om grunnen til at jeg ønsket abort, og jeg fikk det innvilget. Grunnene er private og mellom meg og de som avgjorde det og det er ikke noe noen andre har noe med. Loven er slik at dette er lovlig så sånn sett føler jeg heller ingen forklaringer til utenforstående er nødvendig.

Anonymous poster hash: 687a5...227

• Liker 3
Skrevet

Det kan være skader/avvik på foster, mors helse, at mor har oppdaget graviditeten sent eller rett og slett har ombest seg av andre årsaker. Det kan være så mangt. Forskjellen ligger først og fremst i at etter uke 12 bestemmer ikke kvinnen alene lenger, det må søkes om.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...