AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har tidligere hatt utslag på allergitest på gress, burot og bjørk, hund og katt. Har igrunnen aldri vært plaget med dette, og heller ikke brukt noe for det. Men i sommer og høsten har jeg vært mye tett i brystet, noe tungpustet og hatt vansker med konsentrasjonen på jobb. Har ingen andre typiske allergiplager som rennende nese og øyne. Er det likevel mulig at disse plagene er allergi? Noen som har erfaring? Ja, jeg skal gå til legen på nytt, men det er lang ventetid, derfor undersøker jeg litt her i ventetiden... Anonymous poster hash: 9f4df...a53
Jacinta Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg opplever de samme plagene av samme allergier.
Gjest incognita Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Ubehandlet allergi kan føre til astma. Kanskje du skulle tatt en spirometri, TS?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Ubehandlet allergi kan føre til astma. Kanskje du skulle tatt en spirometri, TS? Astma kan være allergisk betinget. Allergi fører ikke til astma. Allergiske reaksjoner kan forekomme i hud, mage tarm, øyne, nese/øvre luftveier, nedre luftveier, alene eller i en kombinasjon av to eller flere av disse. Anonymous poster hash: a3cd8...6c4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Men er det vanlig at plagene varer helt til oktober?Anonymous poster hash: 9f4df...a53
Jacinta Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Men er det vanlig at plagene varer helt til oktober?Anonymous poster hash: 9f4df...a53 Nei, pollensesongen er jo over.
skruf Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 Er det lenge siden du tok allergitest? Hvis det er ei stund siden så burde du kanskje få tatt en ny. Som nevnt over så burde du undersøkes for astma også. Selv er jeg allergisk mot hund og katt, samt har pollenallergi. Merker fort at jeg blir pesete tett i bryst og luftveier hvis jeg slurver med medisinen (vi har både hund og katt, allergien ble oppdaget etter at de kom i hus).
Gjest incognita Skrevet 4. oktober 2014 #8 Skrevet 4. oktober 2014 Astma kan være allergisk betinget. Allergi fører ikke til astma. Allergiske reaksjoner kan forekomme i hud, mage tarm, øyne, nese/øvre luftveier, nedre luftveier, alene eller i en kombinasjon av to eller flere av disse. Anonymous poster hash: a3cd8...6c4 Det er en kjent sak at ubehandlet pollenallergi kan føre til astma.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå