Gå til innhold

Underlivssopp fra helvete!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg glemte noen piller på brettet for noen uker siden, da får jeg mensen og det stopper aldri helt, får mellomblødninger og ubalanse.

Dette bruker å gå fint etter en lactal-kur, men denne gangen begynte det å klø helt forferdelig og jeg er veldig sår ved åpningen!

Kjøpte meg canesten, hadde pilla i igår natt, kremen smører jeg på enda.

MEN.. Det klær noe helt forferdelig enda! Jeg er kanskje ikke like sår, men er det fortsatt og kløinga dreper meg!

Vil dette gå over eller må jeg til lege? Skal jeg bare gi kremen noen dager til og se om deg gir seg selv? :(

Anonymous poster hash: 6d6b2...1eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal man ikke bruke kremen litt lenger enn 1 dag?

Skrevet

Du må la det gå noen dager. Smør deg godt fra klitoris til rumpa. Du skal bruke kremen to dager etter du er symptomfri og det tar fort 5-7 dager.

Anonymous poster hash: 59687...1f6
  • Liker 1
Skrevet

Joda, bare nevner jeg bruker kremen enda, skal visst bruke den en ukes tid.

Ok, da skal jeg gi den litt mer tid. Helt forferdelig! :P

Men tusen takk for svar! Må smøre meg med tålmodighet..

Skrevet

Det er skikkelig kjipe greier altså... Føler med deg!

Hvorfor er det vi damene som skal få alle de normale underlivsplagene???...

Anonymous poster hash: ad29e...c5f

Skrevet

Kan også prøve med yoghurt naturell :) Det skal være lindrende mot kløe og tilfører syre til underlivet.

Kutt også alt av søtsaker og gjærbakst, da dette lar soppen gro. Spis yoghurt og biola.

Er ikke noe gøy, men man må bare ta tiden til hjelp!

Anonymous poster hash: b72ab...3d1
Skrevet

Ett lite tips som hjelper midlertidig litt på kløen til pillen og kremen får tid til

å fungere, kjøp en stor boks med naturelle yoghurt, og gå i dusjen, smør på,

innvendig og utvendig og la det virke, bare tørk bort det overflødige.

Det lindrer kløen, sviingen, samt hjelper til å bekjempe soppen.

Hvis jeg kjenner sopp er på veg, begynner jeg med yoghurt med en gang,

da slipper jeg å få det fullt ut. Og en annen ting, spis mye yoghurt, det hjelper også.

Anonymous poster hash: af6c6...525
Skrevet

Er det så lurt å smøre på yoghurt mens man bruker krem da?

Anonymous poster hash: ad29e...c5f

• Liker 1
Skrevet

Ett lite tips som hjelper midlertidig litt på kløen til pillen og kremen får tid til

å fungere, kjøp en stor boks med naturelle yoghurt, og gå i dusjen, smør på,

innvendig og utvendig og la det virke, bare tørk bort det overflødige.

Det lindrer kløen, sviingen, samt hjelper til å bekjempe soppen.

Hvis jeg kjenner sopp er på veg, begynner jeg med yoghurt med en gang,

da slipper jeg å få det fullt ut. Og en annen ting, spis mye yoghurt, det hjelper også.

Anonymous poster hash: af6c6...525

Det er bedre å droppe yogurten og heller la Canestenen få virke skikkelig. Det er tross alt salven som er mest effektiv, det andre er kjerringråd.

Om det ikke virker, hender det man må få en pille som heter Diflucan av legen. I blant hjelper ikke lokalbehandling nok.

Anonymous poster hash: 794ca...5b4

• Liker 1
Skrevet

Er det så lurt å smøre på yoghurt mens man bruker krem da?Anonymous poster hash: ad29e...c5f

Det er det ikke. Du har helt rett. Det er bedre å fullføre Canesten-kuren.

Anonymous poster hash: 794ca...5b4

Skrevet

Takk for tips og råd, og medfølelse! :klem:

Skjønner heller ikke hvorfor vi skal få alt dette, så virker det som at mannfolka bare kan gå rundt og aldri få noe plager der :P Huff.

Skal være flink med å ha i meg yoghurt og biola! Det har jeg faktisk ikke tenkt på. :)

Skrevet

TS her!

Jeg har bare et lite spørsmål ang dette igjen, kløinga forsvant heldigvis etter noen dager og jeg følte jeg var på bedringens vei, men så skulle jeg ha sex med kjæresten, og gud hvor vondt det var!!

Jeg har aldri hatt så vondt før, har lest at dette er normalt med sopp, men hvor lenge er det normalt å være så sår? Det gjør til og med vondt å tisse etter sex, føles ut som all huden er revet vekk, jeg overdriver ikke engang!

Når burde jeg tenke på å kontakte lege for antibiotika?

Holder meg unna sex for en stund iallefall.. Umulig..

Skrevet

TS her!

Jeg har bare et lite spørsmål ang dette igjen, kløinga forsvant heldigvis etter noen dager og jeg følte jeg var på bedringens vei, men så skulle jeg ha sex med kjæresten, og gud hvor vondt det var!!

Jeg har aldri hatt så vondt før, har lest at dette er normalt med sopp, men hvor lenge er det normalt å være så sår? Det gjør til og med vondt å tisse etter sex, føles ut som all huden er revet vekk, jeg overdriver ikke engang!

Når burde jeg tenke på å kontakte lege for antibiotika?

Holder meg unna sex for en stund iallefall.. Umulig..

Ja si det du.... når jeg får sopp gjør det veldig vondt å ha sex. Og når jeg først blir bedre så kommer det som regel tilbake igjen. Det ødelegger mye av sexlivet. Vet ikke om antibiotika gjør det bedre......... jeg fikk faktisk sopp av antibiotika.

Skrevet

Antibiotika har ingen effekt på sopp. Om noe gjør det heller vondt verre. Ta kontakt med lege, kanskje du trenger kraftigere lut enn Canesten.

Anonymous poster hash: dcc56...8d3
Skrevet

Ja si det du.... når jeg får sopp gjør det veldig vondt å ha sex. Og når jeg først blir bedre så kommer det som regel tilbake igjen. Det ødelegger mye av sexlivet. Vet ikke om antibiotika gjør det bedre......... jeg fikk faktisk sopp av antibiotika.

Åh hjelpes meg.. Håper jeg blir helt kvitt det, har hatt sopp før, men da var det kun kløing, tydeligvis vært heldig med å fått tak i det fort, denne gangen gikk det alt for langt..

Har du vært hos legen? Det må jo være en måte å få det helt bort på vel..

Jeg fikk det av mellomblødninger, aldri fått av antibiotika før.

Antibiotika har ingen effekt på sopp. Om noe gjør det heller vondt verre. Ta kontakt med lege, kanskje du trenger kraftigere lut enn Canesten.

Anonymous poster hash: dcc56...8d3

Aah, var ikke antibiotika, det jeg mente var Diflucan, jeg trodde det var antibiotika.

" Om den reseptfrie behandlingen ikke virker, er en engangsdose Diflucan (på resept) effektiv mot sopp. Hvis symptomene ikke avtar i løpet av noen dager, bør man bli undersøkt av lege. "

Kilde: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=15128:gode-rad-mot-soppinfeksjon&catid=96&Itemid=517

Skal på helsestasjonen og høre om dette idag.

Skrevet

Åh hjelpes meg.. Håper jeg blir helt kvitt det, har hatt sopp før, men da var det kun kløing, tydeligvis vært heldig med å fått tak i det fort, denne gangen gikk det alt for langt..

Har du vært hos legen? Det må jo være en måte å få det helt bort på vel..

Jeg fikk det av mellomblødninger, aldri fått av antibiotika før.

Aah, var ikke antibiotika, det jeg mente var Diflucan, jeg trodde det var antibiotika.

" Om den reseptfrie behandlingen ikke virker, er en engangsdose Diflucan (på resept) effektiv mot sopp. Hvis symptomene ikke avtar i løpet av noen dager, bør man bli undersøkt av lege. "

Kilde: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=15128:gode-rad-mot-soppinfeksjon&catid=96&Itemid=517

Skal på helsestasjonen og høre om dette idag.

Alle legene jeg har vært hos har bare vært sånn 'tja og jaaa hmmmm' til det. Ene legen ville ikke henvise meg til GU en gang. Jeg har nylig byttet lege, for se om denne gidder å hjelpe meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd å bli veldig sår av Canesten, så jeg bruker alltid Diflucan hvis jeg får sopp. Canesten tørker ut slimhinnene, så jeg er egentlig ganske skeptisk til kuren. Har også blitt frarådet å bruke det av gynekologen min. Dra til legen å få Diflucan! :)

Anonymous poster hash: 0228d...ea1
Skrevet

Jeg har opplevd å bli veldig sår av Canesten, så jeg bruker alltid Diflucan hvis jeg får sopp. Canesten tørker ut slimhinnene, så jeg er egentlig ganske skeptisk til kuren. Har også blitt frarådet å bruke det av gynekologen min. Dra til legen å få Diflucan! :)

Anonymous poster hash: 0228d...ea1

Å, sier du det? Det kan forklare en del..

Takk for tips. Jeg skal det :)

Skrevet

Har ingen gode råd, men må bare si; I FEEL YOU. Hadde nettopp samme greia, med små, irriterte nupper all over og det gjorde vondt. Heldigvis ser det ut til at Canestenkuren tok knekken på det, men WHY O WHY må vi gjennom så mye dritt? :(

Anonymous poster hash: 62450...9c2
Skrevet

Tror de har soppdreper på Maxbo ;)

Hva er det dere damer holder på med, siden dere hele tiden blir utsatt for muggsoppangrep i dåsa?

Anonymous poster hash: 2fb29...368

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...