AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg lurer på å søke på eb jobb som førstekonsulent ved tingretten. Er det noen som kjenner til denne type stillig, og kan fortelle litt om den? Arbeidsoppgaver? Hva slags miljø kan man tenke at det er ved en tingrett, er det formelt eller mer uformelt? lønn? og hva slags "goder" har man ved jobb i staten? jeg har en jobb i det private nå, og har bla gode ordninger ifht forsikringer og lån, dette er jo momenter som også teller mye, syns jeg. Og hva slags vei videre kan det tenkes at er mulig?Anonymous poster hash: 78337...f95
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Det ef jo en statlig stilling, så mange goder, men ofte lavere lønn. Førstekonsulent henviser bare til stillingsnivået og sier ingenting om arbeidsoppgaver, så der må du være mer presis.Anonymous poster hash: de20f...0cf
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Takk for svar. Det står ikke så mye om hva slags arbeidsoppgaver som er tillagt stillingen, kun at det er variert. Flere? Anonymous poster hash: 78337...f95
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Takk for svar. Det står ikke så mye om hva slags arbeidsoppgaver som er tillagt stillingen, kun at det er variert. Flere? Anonymous poster hash: 78337...f95 Poenget mitt er at ansatte på datasupport, HR, jurister, administrativt ansatte.... alle kan være førstekonsulent og jobbe i tingretten! Hvordan kan vi vite hvilken jobb du har søkt på?Anonymous poster hash: de20f...0cf
lepetite Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har jobbet i en tingrett. Noe av det konsulentene kunne ha ansvar for der var kontakt med partene, posten og postfordeling, berammelse av saker, registrering dødsfall/ekteskap, testamenter som kom inn for oppbevaring, ordnet med rettsvitner og meddommere, konkursbo, arkiv. Ofte jobbet noen av konsultene nesten utelukkende med feks konkursbo. De var "spesialister" på sitt område.
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 3.10.2014 den 10.09): Jeg lurer på å søke på eb jobb som førstekonsulent ved tingretten. Er det noen som kjenner til denne type stillig, og kan fortelle litt om den? Arbeidsoppgaver? Hva slags miljø kan man tenke at det er ved en tingrett, er det formelt eller mer uformelt? lønn? og hva slags "goder" har man ved jobb i staten? jeg har en jobb i det private nå, og har bla gode ordninger ifht forsikringer og lån, dette er jo momenter som også teller mye, syns jeg. Og hva slags vei videre kan det tenkes at er mulig? Anonymous poster hash: 78337...f95 Har du fått jobb der på den tiden? Hva jobber du med nå? Anonymkode: abb6f...a49
endo Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai På bakgrunn av ditt vage innlegg, så antar jeg du har bortimot null juridisk utdanning. Så jeg antar at dette er en resepsjoniststilling, da vil du håndtere arkiv, besøkskontakt, møtebooking, booking av rettssaler og lignende. Miljøet ved en tingrett er også varierende, både avhengig av hvilken tingrett det er og hvilken avdeling man arbeider i. Akkurat som det private arbeidsliv. Goder man får i staten, kan man fint google seg til.
AnonymBruker Skrevet 9. mai #8 Skrevet 9. mai endo skrev (6 timer siden): På bakgrunn av ditt vage innlegg, så antar jeg du har bortimot null juridisk utdanning. Så jeg antar at dette er en resepsjoniststilling, da vil du håndtere arkiv, besøkskontakt, møtebooking, booking av rettssaler og lignende. Miljøet ved en tingrett er også varierende, både avhengig av hvilken tingrett det er og hvilken avdeling man arbeider i. Akkurat som det private arbeidsliv. Goder man får i staten, kan man fint google seg til. tråden til TS er visst gammel . men har du jobba i domstolene? Anonymkode: abb6f...a49
AnonymBruker Skrevet 10. mai #9 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (På 3.10.2014 den 10.09): Jeg lurer på å søke på eb jobb som førstekonsulent ved tingretten. Er det noen som kjenner til denne type stillig, og kan fortelle litt om den? Arbeidsoppgaver? Hva slags miljø kan man tenke at det er ved en tingrett, er det formelt eller mer uformelt? lønn? og hva slags "goder" har man ved jobb i staten? jeg har en jobb i det private nå, og har bla gode ordninger ifht forsikringer og lån, dette er jo momenter som også teller mye, syns jeg. Og hva slags vei videre kan det tenkes at er mulig? Anonymous poster hash: 78337...f95 Vet en må tåle å forholde seg til en realitet som er anderledes enn det folk er vant til. Ta f.eks https://www.seher.no/kjendis/naken-dating-deltaker-saksoker-for-a-ha-blitt-vist-naken-pa-tv/64197882, hvor en blir hengt ut naken gjennom TV show. Når en er naken i TV og i media, så er loven klar på at det skal skje sensurering. Enhver fotograf, redaktør, leder, må risikere å betale 60 millioner kroner eller sitte tilsvarende lenge i fengsel (og det fra hver enkelt person som er utsatt) Det er straffbart med bøter å fengsel å vise pupp, kjønnsdeler, eller noe på foto eller video på offentlige media kanaler. Politi, advokater, dommer og andre som ikke reagerer på det kan bli tiltalt for korrupsjon. Dette er en hard realitet, vondt, men et type realitet dommere i Norsk tingrett må forholde seg til. Anonymkode: 858c1...dcc
AnonymBruker Skrevet 10. mai #10 Skrevet 10. mai Fleste dommere må f.eks forholde seg til en realtiet at en må sensurere for å unngå å ha begått straffbar handling Anonymkode: 858c1...dcc
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fleste dommere må f.eks forholde seg til en realtiet at en må sensurere for å unngå å ha begått straffbar handling Anonymkode: 858c1...dcc Hva babler du om? 😅 Anonymkode: acd51...dac 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (På 9.5.2026 den 23.20): tråden til TS er visst gammel . men har du jobba i domstolene? Anonymkode: abb6f...a49 Jeg jobber i domstolene ☺️ Førstekonsulentstilling i tingrettene er saksbehandlere, innlegget til Lepetite over her beskriver arbeidsoppgavene ganske bra. Anonymkode: acd51...dac
AnonymBruker Skrevet 21. mai #13 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2026 den 17.46): Jeg jobber i domstolene ☺️ Førstekonsulentstilling i tingrettene er saksbehandlere, innlegget til Lepetite over her beskriver arbeidsoppgavene ganske bra. Anonymkode: acd51...dac Åh så artig da! Hvilken stilling har du der? Da er du en annen enn brukeren "endo" som jeg tagget, eller ? Syns opplæringen er elendig da de har en totalt bom feil oppfatning av virkeligheten Anonymkode: abb6f...a49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå