Gå til innhold

Dere som er helsepersonell....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enten det er sykepleier, lege, vernepleier, omsorgsarbeider, psykolog osv.

Har dere opplevd å sitte igjen med en litt merkelig følelse etter konsultasjon eller møte med en pasient. Der vedkommende tydelig synes situasjonen er ubehagelig, men du likevel merker en spesiell omsorg og du virkelig vil hjelpe, men sitter igjen og føler at pasienten ikke hadde et bra møte med deg. Selv om du gjorde ditt beste....

Er det normalt at noen kverner mer i hodet enn andre i ettertid...?

Anonymous poster hash: 06c08...cce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være. Er ikke alltid pasientene har like god kjemi med alle helsepersonellet. Tror aldri jeg har opplevd det før på den måten, men har opplevd andre har bedre kjemi med pasienten samt jeg har bedre kjemi med andre igjen. Selvsagt gjøres det ingen forskjell bevist i behandlings osv osv. Men vi er mennesker sånn fungerer det! :)

Anonymous poster hash: a1944...6cf

Skrevet

Jeg har prøvd å gjøre/si ting i beste mening på jobb, men så har det blitt totalt skivebom og jeg har måttet gjøre et skikkelig oppryddingsarbeid etterpå for å få fram at jeg ikke mente noe vondt. Det er ikke alle pasienter man har så god kjemi med og noen ganger nokså ulikt reaksjonsmønster og oppfatning av en situasjon.

Jeg tror det er naturlig å ha noen møter som går skikkelig dårlig og at de kan gnage en god stund etterpå.

Anonymous poster hash: 503a3...ec5

Skrevet

Enten det er sykepleier, lege, vernepleier, omsorgsarbeider, psykolog osv.

Har dere opplevd å sitte igjen med en litt merkelig følelse etter konsultasjon eller møte med en pasient. Der vedkommende tydelig synes situasjonen er ubehagelig, men du likevel merker en spesiell omsorg og du virkelig vil hjelpe, men sitter igjen og føler at pasienten ikke hadde et bra møte med deg. Selv om du gjorde ditt beste....

Er det normalt at noen kverner mer i hodet enn andre i ettertid...?

Anonymous poster hash: 06c08...cce

Hva er det som har utløst den omsorgen som du spesielt legger merke til hos denne pasienten? Var det problemstillingen?

Anonymous poster hash: e1aeb...e84

Skrevet

Det er normalt å se at pasienten synes situasjonen er ubehagelig, ofte betyr ikke det at pasienten hadde et dårlig møte med deg men var i en sårbar situasjon som utløser ubehag.

Anonymous poster hash: e1aeb...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...