Gå til innhold

33 grunner til å bli maskulinist

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er feminist.

Men jeg har ingen problemer med å innrømme at tradisjonell kvinnebevegelse ikke har jobbet for generell likestilling mellom kjønn, men kun for kvinner. Så var også behovet et annet da fenismen oppstod. Når en må kjempe for slike ting som stemmerett, rett til abort, rett til lik lønn, osv. i en mannsdominert verden så var det nødvendig med de store sleggene og høylytte ropene.

I vår del av verden har vi oppnådd mye for kvinners rettigheter, og nå gjenstår i stor grad vedlikeholdsarbeidet samt å opparbeide rettigheter i land der kvinner fortsatt er undertrykt.

Når det gjelder likestilling mellom kjønnene så er det en sak som må arbeides med av begge kjønn. Jeg er ikke spesielt imponert over hvordan enkelte ser på barn og fedres rettigheter med påstått generaliserende karakteristikker av omsorgsevne.

Vi plikter alle å kjempe mot urettferdighet og kjønnsdiskriminering, men det er kanskje på tide at menn organiserer seg slik feministene har gjort slik at vi kan slå ned på kjønnslemlestelse, undervisning basert på "snille piker" som sitter i ro og latterliggjøring av vold og voldtekt utført av kvinner mot menn.

Ingen har noen gang måttet kjempe for likelønn. Likelønn regulerer seg selv gjennom konkurranse om arbeidstakerne. Det hadde vært poengløst å ansette menn hvis man kunne slippe unna med å betale kvinner mindre.

Retten til å stemmer er det fortsatt kun kvinner som har. Menn har ikke rett til å stemme, menn har privilegiet å stemme gjennom å gjøre seg selv vernepliktig og stridspliktig ved krigstid, så det skulle da bare mangle at man må demonstrere for å få rettigheter det andre kjønnet ikke har. Din stemmerett er gratis og kommer uten obligasjoner, det gjør ikke min.

Resten av innlegget ditt blir derfor bare symbolikk for det er tydelig at du lett overser kjønndiskriminering mot menn og så fint godtar at du har rettigheter menn ikke har samtidig som du snur alt på hodet i et forsøk på å få det til å se berettiget ut. Menn har allerede organisert seg, de kalles MRA, og de hånes for å hevde sine menneskerettigehter, eller ignoreres av slike som deg.

Ellers er jeg enig med herzeleid, det r en uting å prioritere å hjelpe et kjønn over det andre. Du oppnår ikke likestillng ved å dele inn folk i deres kjønnsbåser og skaper tilbud deretter. Du kan ikke hevde at du er for likestilling når du mener det er menns oppgave å få til likestilling for menn, spesielt ikke når feminisme og kvinnekamp har vært et fellesbidrag fra begge kjønn.

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På 10/3/2014 den 6.03, Gjest Iben skrev:

Derfor: Bli maskulinist! :Nikke:

Ser dere selv hvor tåpelig, egosentrisk og navlebeskuende det blir med en gang man snur det på hodet?

:Nikke:

Anonymkode: 5a09d...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...