AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Et enkelt spørsmål: beskriv hvordan din mor (eller noen andre som står deg nær) ser ut. Ikke se på noe bilde. Bare fortell meg; hvordan ser hun ut? Ansiktstrekk som fasongen på øynene, spesielle rynker, rett og slett utseendet. Ok, har du klart å forestille deg et tydelig bilde? Tenk litt på det før du leser videre... Here's the deal; Det slo meg nemlig at om noen hadde spurt meg, hadde jeg ikke klart å fortelle mer enn typ; "hun er lav, og har kort, brunt hår og bruker briller"! Selv om jeg ser henne minst en gang i uken...! Jeg hadde faktisk hatt problemer med å beskrive meg selv uten å samtidig se meg i speilet. Ja, jeg vet fargen på øynene mine, fasongen på håret, fyldigheten på leppene mine. Sånne ting. Men om jeg skulle satt sammen alt dette til et ansikt, forestilt meg det, hadde jeg hatt trøbbel, med mindre jeg hadde husket tilbake til et spesifikt bilde. For eksempel profilbildet mitt på facebook - det husker jeg, det kan jeg fortelle om. Men jeg evner ikke å visualisere ansikter, det er merkelig! Det er helt uproblematisk for meg å kjenne igjen venner når jeg ser dem. Men jeg husker ikke hvordan de ser ut, ellers! Så på en skala fra 1-10, hvor gal er jeg? Og hvis jeg er gal, er jeg alene? TS (som vil være anonym, fordi jeg faktisk tror jeg er litt gal) Anonymous poster hash: db550...318
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Hmm, før jeg kan bedømme om du er gal, noe du neppe er, må jeg først prøve å beskrive min mor. Hun er rundt 180 høy. Hun har grønne, ganske store, mandelformede øyne, hun har mørkebrunt, nesten svart, hår som er helt rett, typisk nordisk hår. Det er veldig skinnende og blankt, uten at hun bruker så mye tid på håret. Hun har mørk, olivenfarget hud, men med en svak antydning til rosacea i kinnene. Øyenbrynene er tykke og mørke, men ikke så veldig definerte. Leppene er ganske smale, men ikke på en streng måte, men de er nokså brede. Nesen er smal og ganske rett, hun har godt definerte kinnbein og beinstruktur med lang hals. Hun er helt norsk, men ser veldig sør-europeisk ut, mange tror hun er italiener eller spanjol. Hun har ikke så mange tydelige rynker, men får sånne smilerynker når hun smiler og ler. Tennene er veldig rette og ser nesten litt falske ut, for de er så perfekte, men de er ikke kritthvite, de har litt gulskjær i seg. Generelt vil jeg si hun er ekstremt vakker, og får høre av mange at hun er det. Jeg har dessverre ikke arvet så mange av hennes ansiktstrekk :-( Hun har kanskje litt antydning til sinnarynke i pannen også. Jeg har ikke noe problem med å beskrive andres utseende, men skal jeg beskrive mitt eget ansikt, er det klin umulig. Øyenfargen min vet jeg ikke engang. Men det er ingen andre som heller har klart å konkludere med hvilken farge mine egne øyne har. Hårfargen likedan. Det eneste jeg vet, er at jeg har en varm hudtone, for det var det en make-up-spesialist som fortalte meg, men jeg hadde ikke klart å finne det ut på egenhånd. Jeg klarer ikke å sette proporsjonene i ansiktet mitt sammen. Noen ganger vil jeg mene at jeg har en massiv nese, andre ganger er leppene massive, eller så er øynene store, og neste gang jeg ser mer i speilet er det helt motsatt eller proporsjonene ulike. Det er ikke noe som plager meg, men det irriterer meg at jeg ikke er klar over hvordan jeg ser ut, på en måte. Ansiktet mitt forandrer seg fra dag til dag i hodet mitt. For andre ser jeg sikkert lik ut uansett, men jeg klarer ikke alltid å kjenne meg igjen i speilet eller på bilder. Blir jeg bedt om å beskrive meg selv ytterligere, er det blankt. Anonymous poster hash: 161e5...880 1
Gjest Pheel Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Har tenkt mye over hvor godt jeg husker ansiktsdetaljer til mine nærmeste selv, etter å ha sett programmer der man bare skal beskrive detaljer for å få frem et så likt bilde som mulig av personen, der en kunstner tegner etter beskrivelsen (ofte forbundet med kriminalitet av personer man ikke kjenner overhodet, men også sett andre tilfeller der det er gjort på gøy). Vet ikke hvor godt jeg hadde klart det selv altså.
Leini Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg kan se for meg min mor tydelig og kan nok beskrive henne bra. Men om jeg skulle beskrevet henne til en tegner, vet jeg ikke om det hadde blitt slik jeg ser henne for meg.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Ja, alle detaljer og helheten. Ser henne for meg Endret 3. oktober 2014 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg husker hvordan min mor ser ut, null problem. Det skorter derimot på beskrivelsesevnene. Selv om jeg egentlig er språksterk er jeg udugelig til å beskrive utseende. Anonymous poster hash: 39f1c...690
Gjest Vevila Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Det kommer litt an på personen tror jeg. Jeg kjenner flere som jeg har mye med å gjøre som jeg sliter med å se for meg i hodet(hørtes rart ut ) mens andre som er veldig lette å se for meg. Det har også kommet en del med alder, var mye dårligere på å huske detaljer i fjes før. Nå skal jeg ikke begynne å beskrive moren min her, men jeg klarer å se for meg hver lille rynke rundt leppene hennes så ja...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Ja, jeg husker veldog mange av hennes ansiktstrekk og selvsagt kroppsfasong, hendene osv. Men jeg har hatt portretttegning, mailing og skulptur som hobbyer. Tror det har noe å si.Anonymous poster hash: c7256...525
Alice123 Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Nei. Jeg kan heller ikke huske stemmen hennes, noe som er merkelig siden jeg husker stemmene til nesten alle jeg har kjent helt tilbake til barneskolen. Men selv om min morst stemme var den første jrg hørte og jeg snakket med henne senest i går, så klarer jeg ikke huske hvordan den høres ut.
KaDust Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Mamma: Hun har mellomlangt mørkebrunt hår med noen grå hår innimellom. Øynene hennes er mandelformede og fargen er grønn med noe brunt i. Hun har tynne, men lange øyevipper. Nesen hennes er rett med en liten tupp, og hun har mediumfyldige lepper og en rett tanngard. Ansiktet hennes er ovalt. Hun har en del rynker rundt øya etter å ha smilt mye, noen dype rynker i panna fordi hun alltid har hevet brynene ganske ofte og smilerynker rundt munnen. Hun har tykke bryn som er ganske velformede. Kan altså se hun godt for meg.
Gjest Evans Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg husker godt hvordan min mor, eller andre familiemedlemmer ser ut, men jeg klarer ikke å beskrive de på en god måte. Jeg tror jeg rett og slett mangler ordene og begrepene for å beskrive ansiktet slik som det faktisk er.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg dater en fyr, og jeg klarer ikke å visualisere ansiktet hans faktisk. Jeg husker at jeg synes han er kjekk, at han har mørkt hår og skjegg... Og der stopper det liksom Anonymous poster hash: e9d49...33b
Jacinta Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Husker min mor godt, men om jeg tenker på noen andre, feks en venninne jeg ser ofte eller lignende, så blir det samme som du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg er som deg, ts!! Bortsett fra at jeg kan se for meg de personene jeg er mest glad i når de smiler! Anonymous poster hash: b2ed0...813
Supernova17 Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg er ikke så flink å beskrive slike detaljer, men skulle klart det på min mor.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 Selvfølgelig. Det handler vel det hele om hvor flink en er til å observere og legge merke til ting. Dette er viktig innenfor mange yrker, blant annet legeyrket som jeg utdanner meg til. Anonymous poster hash: 37a14...4ed
LillaFrosk Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg klarer fint å se mine kjære for meg, ganske klart. Alle søsken, alle foreldrene mine (.. jeg har fire), og sånt. Jeg tenker ikke på noe spesifikt bilde, men hodet mitt har laget seg et stillportrett av hver av dem, som jeg beskriver fra. På mamma, så ser jeg for meg alt fra de buskete brynene, til rynkene rundt øynene, til øynene, til brystfasong, til tærne.. Ja. Hele kvinnen. MEN, du er nok ikke "gal" likevel. Det er nok ikke noe feil med deg, du bare.. merker deg ikke like godt detaljer. Blir akkurat det samme som at de fleste har øyemål og håndmål på størrelser og vekt, men at jeg klarer IKKE å estimere slike ting. Folk er ulike.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå