Gå til innhold

Dora og Diego forsvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

AMEN!!!!!! :danse::danse::danse:

Så mange som klaget på at Netflix mister serier som Dora og Diego, men for oss kunne vi ikke fått en bedre nyhet! Det eneste vi hører er Diego og Dora, Dora og Diego. Endelig slipper barna disse møkkaprogrammene , og vi kan bruke tiden på noe bedre!!

Andre som enige?

Anonymous poster hash: 5dabd...770
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva dere juble over.

Dere som foredre kan vel bestemme hva som blir sett på, uavhengig av hva som tilbys? :klo:

Det er dere som er foreldrene. Ikke Netflix.

• Liker 21
Skrevet

Jeg tenker at dere har et problem om det er det som må til for at dere "skal slippe møkkaprogrammene". Mener du at Dora og Diego er dårlig TV for ungene dine, så begrens det da vel? Synd om det er Netflix som styrer hva dere skal bruke tiden deres på..

Anonymous poster hash: 3c2bf...335
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er spent på¨å se om Netflix kompenserer for dette ved å ta inn nye barneprogram. Dora og Diego er irriterende i lengden for voksne, ja. Men det snuppa vår heller vil se på nå, er My Little Pony, Care Bears, Barbie og andre, lignende ting. Er tross alt mer lærdom i Dora og Diego, og det er litt mindre "rosa"..

Anonymous poster hash: 103e0...3c4
  • Liker 3
Skrevet

Foreslår å heller se på NRK nett-tv, der er det ikke så mye søppel.

Anonymous poster hash: a5143...6ef
  • Liker 5
Skrevet

Jeg forventer faktisk jevnlige nyheter og utskiftninger på Netflix, ellers hadde jeg ikke giddet å betale for det.

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

, og vi kan bruke tiden på noe bedre!!

Andre som enige?

Anonymous poster hash: 5dabd...770

Er det ikke dere som bestemmer om barna får se tv?

Hadde barna fått det som de ville hadde de jo sett tv hele dagen, men siden jeg bestemmer, er det kun barnetv på kvelden.

Skrevet

Du bestemmer jo hva ungene skal få se!

Min jente elsker Dora og Diego også. Et håpløst irriterende program for oss som voksne. Men hun liker fargene, sangene, dora og historiene. Hun er tre år og har lært seg litt engelsk og viser stor interesse for å lære mer. Kan ikke akkurat si at læringkurven er like bratt med Care Bears, My litle Ponny eller Barbie som hun gjerne vil se.. Barbie er uaktuelt og det bestemmer jeg, som voksen... Venter ikke på at netflix ikke skal ha det tilgjengelig!

Anonymous poster hash: 9572a...7c6

Gjest Magdalene
Skrevet

Du bestemmer jo hva ungene skal få se!

Min jente elsker Dora og Diego også. Et håpløst irriterende program for oss som voksne. Men hun liker fargene, sangene, dora og historiene. Hun er tre år og har lært seg litt engelsk og viser stor interesse for å lære mer. Kan ikke akkurat si at læringkurven er like bratt med Care Bears, My litle Ponny eller Barbie som hun gjerne vil se.. Barbie er uaktuelt og det bestemmer jeg, som voksen... Venter ikke på at netflix ikke skal ha det tilgjengelig!

Anonymous poster hash: 9572a...7c6

Så lenge man ikke plasserer ungen forran tv hele dagen, så spiller det vel ingen rolle hvor lærerikt det er?

Den halvtimen-timen mine unger ser på tv om dagen, må det gjerne være noe de bare kan slappe av til. De lærer nok i løpet av en dag uansett.

Skrevet

Så lenge man ikke plasserer ungen forran tv hele dagen, så spiller det vel ingen rolle hvor lærerikt det er?

Den halvtimen-timen mine unger ser på tv om dagen, må det gjerne være noe de bare kan slappe av til. De lærer nok i løpet av en dag uansett.

Vi er vel alle forskjellige. For meg har det litt å si hva mine barn ser på tv når de er såpass små.

En halvtime med barbies verden hver dag, er for mye i min mening. TV-program er jo referanser for så mye i dagliglivet. Klærne de går med, matboksene de har matpakken i, sanger de synger og rollespill de leker med de andre barna i barnehagen.

Jeg kommer til å savne Dora og Diego på nettflix, i allefall.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg kommer til å savne Dora og Diego på nettflix, i allefall.

Om ikke ungen din ser mer enn 30 min hver dag, så får jo dette på tv til vanlig barnetv-tid.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke at det er et problem, ei heller at det er noe spesielt å juble over.

Om man skulle ønske at barnet ens får se på en artig film/serie finnes det alltids alternativer som for eksempel viaplay. Eventuelt kan man ønske seg filmer barnet liker til dets bursdag og jul.

Så må man huske på at om noen lar barnet få se på en film i ny og ne, er ikke dette ensbetydende med at det aldri får gå ut på tur. Ikke alt er svart-hvitt.

En annen ting er selvsagt barn som er syke, som dermed har en begrenset mengde med ting de kan gjøre. Men da har man også alternativene jeg nevnte i andre avsnitt.

Dessuten er faktisk Dora et ganske pedagogisk program. Så om man først skal se på en film så er det slettes ikke av de verste.

Endret av Spirrevirrevipp
Skrevet

til og med babyer blir satt foran tv nå til dags, fb status for noen dager siden : lille prinsen min lå hele 12 minutter på magen med hodet høyt oppe og så på ipad skjermen, aaaw <3 <3 <3
jojo, men da er det greit da -.-

Anonymous poster hash: 24bf9...1f7
Skrevet

Hva med å la barna se på naturprogrammer? Det liker de ofte, med spennende dyr, og bilder fra hele verden. Da kan de jo lære en god del også.

På netflix har du feks "planeten vår", "life", "the blue planet" "frozen planet" "natures great events" osv osv. Ligger under "dokumentar --> Vitenskap og natur". Trenger jo ikke å se en hel episode, men å få se litt innimellom. Kan også fint se sammen med voksne, for de voksne kan også lære noe ( i motsetning til Dora ;) )

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke helt hva det er å juble over? Det er jo dere som bestemmer når barna får se på TV? Mine barn liker Dora godt, men det betyr ikke at de får se på dette dagen lang. Og om jeg skulle velge mellom mange av barneprogrammene på Netflix og Dora hadde jeg klart valgt Dora.

Anonymous poster hash: e2a8e...aaa
Skrevet

Dora og Diego er to av de mest lærerike og pedagogiske barneprogrammene på TV så det var jo dumt.

• Liker 2
Skrevet

Dora og Diego er to av de mest lærerike og pedagogiske barneprogrammene på TV så det var jo dumt.

Ja, de går fortsatt på nick jr. Vi tar opp derfra nå.

Anonymous poster hash: 64060...c3f

• Liker 1
Skrevet

Vi er så heldige at vi slipper å se serier vi ikke liker pga at det ikke er Netflix som bestemmer her i huset.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er dumt! Datteren min har lært masse av Dora, og jeg synes det er et av de bedre programmene hun ser på.

• Liker 3
Skrevet

Ja, de går fortsatt på nick jr. Vi tar opp derfra nå.

Anonymous poster hash: 64060...c3f

Umizoomi går også på Nick jr, sønnene mine har lært masse om farger, former og tall derfra :)

Anonymous poster hash: ea560...e0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...