AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 For 2 dager siden begynte jeg å få vondt i hodet. Men nå har det blitt verre. Hvis jeg reiser meg opp, dundrer det. Kan ikke gå opp trappa uten å måtte gå sakte opp, hjelper ikke mye det heller. Jeg har noen sterke smertestillende på 1g (paracet på resept) og ikke engang de hjelper! Jeg kjenner det fortsatt og spesielt hvis jeg beveger meg etter å ha sittet stille. Lys og alt av høye lyder får jeg vondt i øyet av. Våknet med det idag og det gir seg ikke. Skal på jobb i morgen og kan ikke ta meg mer fri. Men hvis virkelig ikke hodet er over i morgen, så vet jeg ikke hva jeg gjør da jeg jobber i kassa på matvarebutikk og det er mye lyder og bevegelser. Anonymous poster hash: 4a3fb...7e6
lillemeg90 Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Det kan høres ut som et migreneanfall. Kom deg til legn din i morgen hvis det ikke er over da og få medisiner som behsndler årsaken til migrene. paracet hjelper ingenting på slik smerte. Hvis det er over i morgen så betsill allikevel en legetime slik at du kan få utredning og anfallsmedisiner klar om det viser seg at du har Migrene.. Når man ikke har medisiner så kan det hjelpe å ligge i et kaldt mørkt rom og ah en kald klut over pannen. Evt en ispose også mot tinningen i korte perioder.mdet å trykke mot der det gjør vondt føles også ofte lindrende:) Edit: hvis du er usikker eller blir det værre i natt så oppsøk legevakt. Spesielt hvis du får smerter som er tydig i bare ene delen av hodet og har vansker med forskjellige bevegelser. Endret 2. oktober 2014 av lillemeg90
Aule Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Har du hatt mye hodepine tidligere i livet, eller er dette første gang du er plaget med det? Hvis du aldri har hatt det før og livssituasjonen din er uendret ville jeg vurdert å ta en tur til legen for å sjekke at alt er på stell. Selv var jeg mye plaget med migrene når jeg var barn. For noen år siden kom migrenen tilbake - intens dunking på ene siden av hodet som gjorde at øynene rant ordentlig mye og man ble kvalm og nesten måtte spy. Akkurat når det sto på som verst ante jeg ikke hvorfor migreneanfallene gikk bananas, men i ettertid ser jeg at det kom i en periode hvor jeg jobbet 85t i uka og stresset altfor/unødvendig mye. Når jeg byttet jobb sluttet hodepinen helt, og har ikke vendt tilbake hittil. Så hvis du er stresset i privatlivet - ta tak i det først før du hører med legen.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 TS her. Jeg har hatt det litt sånn noen ganger. Men veldig sjeldent det har vært så ille. Idag etter at jeg våknet så var jeg ute med bikkja. Når jeg kom inn og hadde fått satt meg ned og fått roet ned hodet så fikk jeg en sånn rar følelse i kroppen og jeg måtte løpe på do og kaste opp. Dunkesmertene sitter øverst og over panna. men jeg har aldri tenkt på om det er på noen side. Jeg prøver å unngå å dra til legen fordi han ikke tar meg alvorlig lenger pga jeg sliter med noen magesmerter og jeg kom inn med en lapp med symptomer fordi jeg glemmer alltid det jeg skal si hos legen, etter det så tar han meg ikke alvorlig lenger. Skal bytte. Skal ut på tur med hunden nå for siste tur, så skal jeg se hvordan det går. Skal møte samboer etter jobb, så hvis det skal skje noe, så er han der ihvertfall. Takk for svar! Anonymous poster hash: 4a3fb...7e6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Det gikk mye bedre idag. Tok paracet før jeg la meg og sov hele natta. Våknet av at jeg bare hadde litt vondt i hodet hvis jeg bøyde meg ned osv. Men nå er den borte. Yay. Anonymous poster hash: 4a3fb...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Eeh, paracet 1 g er til din opplysning ikke sterke tabletter.. At du fikk d på resept var antakelig pga smerter over en tid, og at det derfor blir billigere på resept enn å kjøpe seelv. 1 g paracet i 100pk koster under 100 kr. Det tilsvarer 20 esker paracet 500 mg. En eske paracet 500 mg koster rundt 30 kr. You do the math. Husk på at du ikke må ta for mye paracet, det kan gi deg leverskade. Snakk med legen om det vedvarer. Anonymous poster hash: 35f28...f6d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå