Gå til innhold

Hvorfor får noen polypper?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor får man polypper i nese eller bihule? Har googlet men finner ikke ut hvorfor. Lurer ikke på hva de er men hvorfor man får de. Eller er det kanskje en ukjent grunn? At de bare dukker opp? Vet at noen kan komme av allergi.

Anonymous poster hash: a8626...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle har de, men noen får irriterte og forstørrede polypper, og da kan de fjernes.

Endret av Leini
Skrevet

Polypper er ikke normalt.

Vi vet ikke helt sikkert hvorfor polypper oppstår, men man mener at de er en konsekvens av langvarige inflammasjonstilstander, som oftest av ikke-allergisk art.

Nesepolypper er ikke-cancerøse vegetasjoner karakterisert av en slimhudskledd kapsel over et bindevevs-stroma med liten blodforsyning. De er oftest pedunkulerte, altså at de har en stilk som forbinder dem med underliggende vev. Gamle polypper kan til en viss grad ødelegge benvev. Nesepolypper utvikler seg svært, svært sjelden til kreft.

Anonymous poster hash: fc3e0...f73

  • Liker 1
Skrevet

Polypper er ikke normalt.

Vi vet ikke helt sikkert hvorfor polypper oppstår, men man mener at de er en konsekvens av langvarige inflammasjonstilstander, som oftest av ikke-allergisk art.

Nesepolypper er ikke-cancerøse vegetasjoner karakterisert av en slimhudskledd kapsel over et bindevevs-stroma med liten blodforsyning. De er oftest pedunkulerte, altså at de har en stilk som forbinder dem med underliggende vev. Gamle polypper kan til en viss grad ødelegge benvev. Nesepolypper utvikler seg svært, svært sjelden til kreft.

Anonymous poster hash: fc3e0...f73

Takker!

Anonymous poster hash: a8626...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...