AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Hei! Jeg har plagdes i vel over et år nå med en nabo (Hun som bor over meg) syter og klager at jeg bråker så mye. Jeg hører hele dagen på at hun tramper over gulvet og av og til høres det ut som hun har på høyhælte sko og går rundt i området rett oppfor meg... Men nå skal jeg ikke klage på hennes støynivå for her er et etterfulgt av spørsmålet mitt: Jeg bor i et nabolag der det skal være stille etter klokken 23. Eneste "bråket" fra min leilighet er at jeg ler (og det må jeg da fankernme ha lov til!!!) og at jeg synger til karaoke (med hodesett på selvfølgelig!) Hvor mye støy kan hun EGENTLIG klage på? Jeg hører ikke henne når hun kjefter or ræmler mot kattene sinne.. Jeg hører KUN den trampete gåmåten hennes. Er det noen jeg kan kontakte utenom husvært for å få frem hva som er tillatt? Hun er eldre enn meg og husvert tror henne mer enn meg... Uansett om jeg har bodd her 5 år (!!!!!!) lengre uten noe klager. PS her er somregel klagingen hennes å trampe HARDT i gulvet så det høres ut som foten hennes skal gå igjennom og kattene mine blir rett og slett DRITredde! Anonymous poster hash: a8c3a...2f5 1
heiheilillemei Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) ... Endret 2. oktober 2014 av heiheilillemei
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Bor du i blokk så er der vel enten en gårdeier, eller et styre i sameiet el. Borettslaget der du kan ta kontakt? Skal det være stille etter kl. 23 så menes det stille, både for deg og andre. Noe annet og gjentatt mangel på stillhet natt eter natt kan føre til at man må flytte.Anonymous poster hash: 66889...228
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Bor i rekkeleiligheter der det er underetasjer og overetasjer.. Er jo stille etter 23 selv mens hun oppe masjerer sin gang flere gang i uken etter leggetid. Billige leiligheter og flytter ikke før råd til flytting.. Dette er leie leiligheter.. Anonymous poster hash: a8c3a...2f5
Snop Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg er musiker/sanger selv og velger derfor alltid leiligheter hvor det ikke er lytt. Hadde ikke falt meg inn å sunget verken karaoke eller øvd på sanger i en leilighet hvor naboene hørte meg godt, men det er bare meg. At du har lov til å synge er en helt annen ting, for det har du selvsagt Før kl 23, vel å merke. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Leiligheten er ikke lytt. Jeg hører ingenting fra henne med snakking og roping (Hun er litt spess og roper til kattene sinne med hvert) Fikk til og med skiftet vindu til isolert type her for ett par år siden og synger kun med vinduene lukket og er ikke noe flink til å synge høyt.... Og at jeg ler?? hvorfor skulle det være et problem? Jeg ler ikke høyt :O Også påstår hun hun hører spillelyder fra leiligheten min... Jeg spiller ALLTID med høretelefonene på. TV har jeg ikke og heller ikke radio. Anonymous poster hash: a8c3a...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Hun påstår det er meg. Klaffer så godt at hun tramper i gulvet hardest hun kan idet jeg ler eller synger. Men skjønner ikke hvor mye hun kan høre i og med jeg ikke hører henne. :/ Anonymous poster hash: a8c3a...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Noe som tyder på at støynivået mitt er lavt. Egentlig for lavt til at hun skal kunne klage. Utleier er periodevis på min og periodevis på hennes side.. Er det noen andre jeg kan ta kontakt med for å løse denne tvisten? :/ Anonymous poster hash: a8c3a...2f5
Myrthel Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Sitter du og ler kjempehøy alene? Eller er det bare deg hun hører hvis du har besøk? Kanskje du bør tenke litt over hvordan du ler, noen brøler og hyler ut - og det skjønner jeg kan være fryktelig slitsomt for andre. Jeg har også full forståelse for at det sikkert ikke er ok å høre deg synge karaoke. Må være rimelig godt isolert i et hus hvis man ikke skal plage andre med høy sang. Vil vel tro at det ikke er bare denne naboen som plages, hvis det er høy lyd fra deg. Kan du ikke høre med de andre naboene? 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Hvorfor skal TS slutte å synge og le, når naboen ikke tar hensyn og tramper høyt med vilje? Høres ut som om naboen din ikke er så riktig i hodet. Forventer at andre skal ta hensyn når personen ikke tar hensyn selv. Anonymous poster hash: c4164...b72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå