Classified Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Hei, Denne posten søker ikke svar på hvordan å slutte å bite negler, men så lenge jeg kan huske har jeg bitt negler. Ikke bare litt, men mye! Jeg har bitt til det ikke er mer igjen og bite, og så biter jeg litt. Jeg fjerner fulstendig det området der det vanligvis er litt luft mellom neglen og fingeren, og så fjerner jeg også litt innover på fingeren også. Ser absolutt ikke bra ut. I mine yngere dager begynte jeg å blø, men etter hvert virker det som om fingrene har blitt herdet og neglerota bare gir opp og flytter seg i steden lenger og lenger bakover. Jeg har aldri klart å slutte å bite, men i det siste har jeg i det minste klart å stoppe enkelte ganger over en lengere periode, med noen tilbakefall. Når jeg nå prøver å slutte får jeg det problemet at neglene blir for "lange". Jeg ønsker ikke lange negler (regnet fra der luften under neglene starter og ut), det holder med ca 1mm hvit negl ut tenker jeg, men neglene mine vokser fort 2-3mm ut, noe som blir bøyelig, føles rart å se på, samler mye møkk og ikke minst blir attraktivt å bite bort. Så til kjernen i problemet, de "lange" neglene er lange fra der luften under neglen startet og ut. men totalt sett er de fortsatt godt innenfor tuppen av fingeren. Jeg kunne godt hatt totalt sett lengere negler en det jeg har i dag, men jeg skulle ønske at neglefestet flyttet seg ut til der negletuppen ender i dag. Spørsmålet er vel egentlig om neglfestet mitt vil gro ut igjen, eller om jeg for alltid vill ha neglfestet langt bak. Og videre om jeg må ha "lange" negler ut, før festet vil flytte seg utover, eller om jeg fortsatt kan ha "korte" nedpussede negler, mens neglfestet flytter seg ut (så lenge jeg ikke fortsetter å bite tilbake forbi festet)??? Jeg legger med en illustrasjon for å vise hva jeg mener. Håper noen kan komme med råd og kunnskap! MVH Bitern untitled.bmp Endret 2. oktober 2014 av Classified
Millimani Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Du bør få hjelp til å slutte å bite negler. Det du kaller din "lange negl" er uten tvil en negl som er altfor kort. Det bør du skjønne. Du må bare si til deg selv at du ikke skal bite negler, og hver gang du er iferd med å gjøre det så må du nekte deg selv å gjøre det! På den måten vil du før eller siden klare å slutte med det. Men det dummeste du da gjør er å friste deg til å begynne med det igjen! Du ser jo selv at det ikke ser bra ut når du biter de så korte som du gjør. Det du kaller normal kort negl er en passe størrelse, og du skal klippe neglene dine med neglesaks, da er det jo en "grense" for hvor korte de blir. Om neglen blir bøyelig så er det ikke noe galt med det, snarere tvert imot. Ser du på neglene til andre, helst som ikke biter negler så ser du sannsynligvis at de har normal lengde på neglene, og det bør du da kunne tenke at du også skal ha. 3 mm hvit negl er fint, og da kan du begynne å klippe dem, istedenfor å bite. Møkk under neglen går an å fjerne uten å bite den bort. Biter du bort skitne negler så er det også usunt og uhygienisk, og ja... At neglefestet ditt har flytta seg har du bare deg selv å takke for, og det er vel lite trolig at det flytter seg tilbake til normalen, iallfall så lenge du fortsetter å bite negler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå