AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har begynt å gå i gruppeterapi igjen, har gått en gang før,og jeg lurer på hva andre synes om det. Det er en slags blandet gruppe, og jeg aner ikke om jeg vil fortsette å gå i den gruppa. Forrige gang jeg gikk, så følte jeg at jeg klikket godt med de andre og at det å prate gikk mye bedre enn jeg hadde trodd. Denne gangen er det flere sterke personligheter, og det er folk som prater hele tiden og leker behandler selv. Jeg blir litt satt ut av sånne folk, og reagerer med å trekke meg tilbake. De pratet jo så mye at vi gikk langt over tiden, og det ble mye fjas. Følte meg så utenfor når alle bare satt der og bablet i vei. Ble faktisk ganske opprørt, og gråt da jeg kom hjem. Har egentlig lyst til å slutte, men vet jo at jeg burde gi det en sjanse. Bare ser ikke helt poenget hvis det er slik det skal være. Men hva er din erfaring? Både positive og negative. Anonymous poster hash: 447e6...5db
Gjest Gjest_Erica Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Min erfaring er negativ, men det var fordi resten av deltakerne slet med depresjon og angst, mens jeg slet med PTSD, dissosiasjon og DID.Det må vel være noen behandlere i denne gruppen? Kanskje ta en til sides og forklar hvordan du opplever det. Det hjelper ikkke å trekke seg tilbake og deretter slutte. Du må gi det en sjanse, snakke med gruppeleder, og gi det en ny sjanse. Lykke til! 2
Gjest Vevila Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Har ikke erfaring selv, men har hørt at blandete grupper kan virke veldig negativt på mange lidelser. For meg høres ikke dette ut som en gruppe du vil få noe godt ut av. Du kan jo ta det opp med de som leder gruppa og se om de kan styre gruppa i en retning hvor i alle fall alle får komme til i lik grad.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Nei, jeg skal ikke slutte, men det var bare veldig vanskelig for meg. Det føles ikke som en trygg plass når det ble mye fjas og folk som nesten tok over eller det var slik jeg opplevde det. Selvsagt vil det jo være noen som tar mer plass, og det er jo helt greit. Men ble litt for mye. Kanskje jeg kan ta en samtale med ene, og se om det blir en bedring. Blir det ikke det, så kommer jeg til å slutte. Jeg har likt gruppe før, så det er ikke det,men mener jo at det må være plass til alle og ikke bare de som syns det er enkelt å prate om alt mellom himmel og jord. Anonymous poster hash: 447e6...5db
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Samtale med ene som styrer gruppa mente jeg. Anonymous poster hash: 447e6...5db
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har dårlig erfaring med gruppeterapi. Det er uansett viktig at terapeutene motiverer de som er tilbakeholdne til å ta mer plass, demper dem som styrer hele skuta (eller tror de gjør det), og at de har klare grenser ved å starte og avslutte på tiden. Noen kan nok få noe ut av gruppeterapi, jeg fikk dessverre ikke det. Det var også dårlig oppmøte og lite respons når man sa noe. Orket til slutt ikke mer. Anonymous poster hash: 5d8ca...1b4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Ok, jeg får prøve litt til så kan i hvert fall ingen si at jeg ga opp. Tror gruppeterapi kan være bra, men tror det har litt de som styrer,om deltagerne klikker og sikkert litt en selv og hva man forventer. Anonymous poster hash: 447e6...5db
Gjest extra Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har begynt å gå i gruppeterapi igjen, har gått en gang før,og jeg lurer på hva andre synes om det. Det er en slags blandet gruppe, og jeg aner ikke om jeg vil fortsette å gå i den gruppa. Forrige gang jeg gikk, så følte jeg at jeg klikket godt med de andre og at det å prate gikk mye bedre enn jeg hadde trodd. Denne gangen er det flere sterke personligheter, og det er folk som prater hele tiden og leker behandler selv. Jeg blir litt satt ut av sånne folk, og reagerer med å trekke meg tilbake. De pratet jo så mye at vi gikk langt over tiden, og det ble mye fjas. Følte meg så utenfor når alle bare satt der og bablet i vei. Ble faktisk ganske opprørt, og gråt da jeg kom hjem. Har egentlig lyst til å slutte, men vet jo at jeg burde gi det en sjanse. Bare ser ikke helt poenget hvis det er slik det skal være. Men hva er din erfaring? Både positive og negative.Anonymous poster hash: 447e6...5db Det du skriver her får meg til å tenke at kanskje ditt hovedproblem er nettopp unnvikelse og å ikke ta plass i sosiale situasjoner, stemmer det? Uansett er det noe du bør ta opp med gruppelederen som har utdannelse i slikt, og ikke på KG der du kan få mange feilaktige svar og perspektiver.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 Hva med å si det neste gruppemøte,hvordan du oppfattet å være der. Har god erfaring med gruppeterapi. Men var i en gruppe hvor alle hadde samme grunnproblem og som hadde to behandlere og med veldig faste rammer og dagsorden. Alle fikk generelt like mye tid. Anonymous poster hash: 5f0e3...955 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Det du skriver her får meg til å tenke at kanskje ditt hovedproblem er nettopp unnvikelse og å ikke ta plass i sosiale situasjoner, stemmer det? Uansett er det noe du bør ta opp med gruppelederen som har utdannelse i slikt, og ikke på KG der du kan få mange feilaktige svar og perspektiver. Ja, det stemmer. Det er derfor jeg føler at det blir enda mer vanskelig når det ble slik. Trenger litt mer tid på å bli trygg, men jeg vil jo jobbe med det for det er jo et problem og noe av grunnen til at jeg går i gruppe. Anonymous poster hash: 447e6...5db
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 har gode erfaringer og vil gjerne starte opp i gruppe igjen. vet ikke hvor jeg finner dem, bor ikke i en så stor by heller /hamar Anonymous poster hash: 38ed8...1ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå