krkj1703 Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Har hatt spenningshodepine en god stund nå. Fikk noen tabletter av legen jeg skulle ta når jeg merket at Det blusset. De virker ikke. Jeg har 3 jobber og skole så ja jeg har mye å tenke på om dagen. Men jeg har roet mye ned etter jeg fikk hodepinen! Dessverre så har den begynt å komme når jeg ikke er stressa også. Bare ting som å trene er veldig belastende for meg da det begynner å dundre i hodet. Jeg spiser sunt og samboeren min maserer nakken min innimellom. Er det noen av dere som har noen forslag som faktisk hjelper? Jeg blir så sliten av denne hodepinen!
mckinley Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Ta røntgen Kanskje det er en nerve i klem eller noe i nakken.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Prøv å slappe av... antagelig har stresset satt seg i kroppen siden du får spenningshodepine også når du ikke føler deg stresset. Du trenger å slappe skikkelig av en stund. Kutt ut det meste av belastende trening og vær bevisst på at kroppen slapper av. Kommer det seg ikke, sykemeld deg en liten periode slik at kroppen får tatt seg inn igjen. Jeg har kronisk spenningshodepine som kommer av en fysisk sykdom der musklene er i spenn store deler av tiden, så jeg føler med deg. Spenningshodepine er VONDT! Anonymous poster hash: 88b23...6ad
Gjest Magdalene Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Trening! Gå masse turer. Det er det som funker i det lange løp. På kort sikt kan akupunktur hjelpe. Hadde stor hjelp av det i starten. Endret 1. oktober 2014 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har spenningshodepine, men det er dessverre vanskelig å gi deg gode råd. Denne hodepinen er ganske tricky, nemlig. Lite fungerer. Det beste er nok å ikke utsette seg selv for unødvendig stress, bråk og bekymring. Mye bråk og kaos er det verste for meg. Barn som gråter, roper, løper rundt. Det å bekymre seg om ting, skaper også hodepine. Og ikke minst stress generelt. Du har 3 jobber, og det er klart at det kan skape en del stress, vil jeg tro. Forsøk å ta deg tid til å roe deg helt ned. De tingene som har hjulpet meg er å ha hund (det er terapi i seg selv, men da får man også mye frisk luft og turer i skog og mark), og mediterer/drive med yoga eller lignende avslappende aktiviteter, ha god tid og stresse litt mindre samtidig som man gir litt mer faen. Hva så om jeg kommer 5 min for sent, det går greit, ingen dør. Hva så om jeg ikke er perfekt, det er vel ingen. Ro ned! Og når hodepinen er på sitt verste, og det er ingenting mer å gjøre, er det bare å legge beina i et deilig fotbad, resten av kroppen i sofaen eller senga, ha det totalt mørkt i rommet, og nyte stillheten en stund. Ekstra sterke paracett fungerer noen ganger til nød. Anonymous poster hash: 85f4a...57b
krkj1703 Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2014 Tusen takk for svar! Jeg skal prøve å slappe mer av. Men det er lettere sagt en gjort når hjernen stresser automatisk Mange gode tips jeg skal prøve!
The Kitten Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg er også plaget med spenningshodepine. Eneste som hjelper for meg er å ta smertestillende med en gang jeg aner antydning hodepine. Har jeg mulighet legger jeg meg også til å sove.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå