-Jiinxs- Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Gotham (tv.com) Tror dette kan bli en veldig bra serie, synes det er spennende å se hvordan de "kjeltringene" vi kjenner nå var da de var yngre. Så langt har det bare kommet to episoder men de var veldig bra synes jeg hvertfall. Gode og kjente skuespillere og en historie som kan bli veldig bra Trailer 1
Frisørdama Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har bare sett første episode, men skal følge med, virker spennende
Mann 42 Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Tja. Det er litt pussig med junior superskurker. Så langt har vi sett Pingvinen, Catwoman og Poison Ivy. Jeg antar iallfall at Poison Ivy var den lille blonde jenta som mente at Gordon IKKE ville snakke med faren hennes, siden han var slem. Hun hette iallfall Ivy. Just a coincidence? I think not. Poison Ivy liker ikke menn. Men det er jo litt søtt at Selina Kyle var begeistret for lille Bruce allerede som barn. Den første episoden fikk litt dårlig kritikk, syns jeg. Men dette er jo origin story galore, og veldig økonomisk, sånn sett.
Version 2.0 Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Elsker denne serien så langt! synes Jada Pinkett Smith er utrolig dyktig skuespiller her. Og de andre også da. Men hvor er The Joker?? Gleder meg til å fortsette å se!! :D
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Har sett begge episodene, men er litt skeptisk. Og jeg virkelig hater at alle kler seg som på 50 tallet, men har flip telefoner. Men Falcone er kul da.
Edna Mode Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Tja. Det er litt pussig med junior superskurker. Så langt har vi sett Pingvinen, Catwoman og Poison Ivy. Jeg antar iallfall at Poison Ivy var den lille blonde jenta som mente at Gordon IKKE ville snakke med faren hennes, siden han var slem. Hun hette iallfall Ivy. Just a coincidence? I think not. Poison Ivy liker ikke menn. Men det er jo litt søtt at Selina Kyle var begeistret for lille Bruce allerede som barn. Den første episoden fikk litt dårlig kritikk, syns jeg. Men dette er jo origin story galore, og veldig økonomisk, sånn sett. Klart det var Poison Ivy! The Riddler er også med i de to første episodene 1
Mann 42 Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Klart det var Poison Ivy! The Riddler er også med i de to første episodene Å, ja, selvsagt! Ed, hva? Ed Nygma, var det ikke det han hette? Anyway, jeg er litt tvilende til manusfolkene. Det er en del tøys ute og går her. Ledere i politiet som åpent innrømmer korrupsjon overfor sine underordnede? "I thought you were with the program"? Bullock sparker en av sine kolleger i skrittet inne på politistasjonen over en bagatell, og uten at det får konsekvenser? En konstabel som forlater sin post fordi "restauranten nede i gata betaler meg for å passe på DEM. Da står jeg ikke og vokter en dau boms!" Det har aldri vært mulig for en konstabel i USA å slenge med leppa til en detektiv på den måten. Han hadde fått sparken så fort at han så stjerner. Det er liksom litt FOR mye "mean streets". Det er noe som heter "less is more", og en anelse subtilitet har aldri tatt livet av noen. Men kanskje det kommer seg.
Edna Mode Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Å, ja, selvsagt! Ed, hva? Ed Nygma, var det ikke det han hette? Anyway, jeg er litt tvilende til manusfolkene. Det er en del tøys ute og går her. Ledere i politiet som åpent innrømmer korrupsjon overfor sine underordnede? "I thought you were with the program"? Bullock sparker en av sine kolleger i skrittet inne på politistasjonen over en bagatell, og uten at det får konsekvenser? En konstabel som forlater sin post fordi "restauranten nede i gata betaler meg for å passe på DEM. Da står jeg ikke og vokter en dau boms!" Det har aldri vært mulig for en konstabel i USA å slenge med leppa til en detektiv på den måten. Han hadde fått sparken så fort at han så stjerner. Det er liksom litt FOR mye "mean streets". Det er noe som heter "less is more", og en anelse subtilitet har aldri tatt livet av noen. Men kanskje det kommer seg. Hvem er det som ikke kan gi et enkelt testresultat uten å gjøre det om til en gåte? Ja, E. Nygma. Enig med deg, jeg er heller ikke solgt ennå. Men nok til at jeg ser det an noen episoder til. Endret 3. oktober 2014 av Edna Mode 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Batman er ikke med = Skal ikke se Anonymous poster hash: 3406a...32b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Meh. Jeg så såvidt et par av de første minuttene. Ansiktet er snudd vekk på catwoman i det hun sklir ned fra taket = de bruker en stunt-person. Hun stjeler en stor melkekartong (2 liter?) og putter i foran på jakken. Som om det ikke vil hindre henne fra å klatre, særlig når hun er så liten som hun er. Og det siste som gjorde at jeg ikke gadd mer, hun gir melk til ei katt. Vel, jeg vet at det ikke er bra. Hvis hun virkelig er glad i katter så vet hun også at det ikke er bra. Anonymous poster hash: 7d2a1...d7e
-Jiinxs- Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #11 Skrevet 8. oktober 2014 Meh. Jeg så såvidt et par av de første minuttene. Ansiktet er snudd vekk på catwoman i det hun sklir ned fra taket = de bruker en stunt-person. Hun stjeler en stor melkekartong (2 liter?) og putter i foran på jakken. Som om det ikke vil hindre henne fra å klatre, særlig når hun er så liten som hun er. Og det siste som gjorde at jeg ikke gadd mer, hun gir melk til ei katt. Vel, jeg vet at det ikke er bra. Hvis hun virkelig er glad i katter så vet hun også at det ikke er bra. Anonymous poster hash: 7d2a1...d7e Hahah, jeg la også merke til det. Men alle serier har sine dårlige stunder. 1
Gjest Sådetså Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Har sett alle episodene så langt, kan ikke si det har vært ett øyeblikk hvor jeg ikke har vært underholdt. Virker som alle diskusjoner/handlinger har noe å si for hva som kommer til å skje videre i serien å hvordan skurkene graver seg frem til overflaten. Underholdende, rett å slett min type serie
SardintrollReturns Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg digger serien så langt, gleder meg som en gal til neste episode! :D Batman er ikke med = Skal ikke se Anonymous poster hash: 3406a...32b Joda, han er med, han er bare ikke Batman ennå. 1
Mann 42 Skrevet 9. oktober 2014 #14 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg begynner å bli litt irritert over denne serien. "Værballongmorderen"? WTF? Godt voksne mannfolk som heises til en sikker død med værballonger? WTF!!!!!?? TO voksne menn som trekkes til værs av EN værballong? WTFFF!!!!? Det er fysisk umulig. En enkelt værballong er ikke NOK! Mythbusters testet det. Faen heller! Er det ingen som gjør noe research for å sjekke om det i det minste er en marginal mulighet for at fantasiene deres holder stikk? Eller i det minste gjør regnestykket om hvor mye oppdrift en Heliumsballong kan ha ved havoverflaten? Den løfter faen ikke 70 kilo. Den er designet for å løfte en instrumentpakke. Jeg mener, det er greit at TV bullshitter meg litt, men når de pisser på intellektet mitt, så blir jeg fornærma! Jeg mener at noen må få skutt idioten i manusavdelingen som driver igjennom alle disse tåpelige ideene. Og det tåpelige melodramaet mellom den kvinnelige MCU-purken og dama til Gordon? Som er lesbisk og tidligere rusavhengig? WTF? Jeg mener, TRENGER serien denslags pussige påfunn? 1
kapteinNorge Skrevet 9. oktober 2014 #15 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg begynner å bli litt irritert over denne serien. "Værballongmorderen"? WTF? Godt voksne mannfolk som heises til en sikker død med værballonger? WTF!!!!!?? TO voksne menn som trekkes til værs av EN værballong? WTFFF!!!!? Det er fysisk umulig. En enkelt værballong er ikke NOK! Mythbusters testet det. Faen heller! Er det ingen som gjør noe research for å sjekke om det i det minste er en marginal mulighet for at fantasiene deres holder stikk? Eller i det minste gjør regnestykket om hvor mye oppdrift en Heliumsballong kan ha ved havoverflaten? Den løfter faen ikke 70 kilo. Den er designet for å løfte en instrumentpakke. Jeg mener, det er greit at TV bullshitter meg litt, men når de pisser på intellektet mitt, så blir jeg fornærma! Jeg mener at noen må få skutt idioten i manusavdelingen som driver igjennom alle disse tåpelige ideene. Og det tåpelige melodramaet mellom den kvinnelige MCU-purken og dama til Gordon? Som er lesbisk og tidligere rusavhengig? WTF? Jeg mener, TRENGER serien denslags pussige påfunn? Enig i at dramagreiene med dama til Gordon og hun politidama er unødvendig, men det er vel for at dama til Gordon skal ha en dypere karakter enn bare "dama til Gordon" da. Litt dybde er bra, men det burde vert utført på en annen måte. Hva værballongmorderen anngår så er det så tegneserie som du får det. Det passer ikke helt inn etter den linja resten av serien har sett ut til å legge seg så langt. Jeg pleier å gi en ny serie 5-6 episoder før jeg gir noen endelig dom, ettersom mange serier snubler litt i starten før de finner ut helt hvilken retning de vil ta.
Mann 42 Skrevet 10. oktober 2014 #16 Skrevet 10. oktober 2014 Enig i at dramagreiene med dama til Gordon og hun politidama er unødvendig, men det er vel for at dama til Gordon skal ha en dypere karakter enn bare "dama til Gordon" da. Litt dybde er bra, men det burde vert utført på en annen måte. Hva værballongmorderen anngår så er det så tegneserie som du får det. Det passer ikke helt inn etter den linja resten av serien har sett ut til å legge seg så langt. Jeg pleier å gi en ny serie 5-6 episoder før jeg gir noen endelig dom, ettersom mange serier snubler litt i starten før de finner ut helt hvilken retning de vil ta. Burde man ikke finne ut hvilken retning serien skulle gå i før man begynner å filme? Jeg kommer nok til å følge den videre. Mest pga butleren og den unge Bruce Wayne. Og Selina Kyle-figuren. Og så liker jeg tanken med at man vil vise hvordan alle de merkelige figurene fra Gotham City kunne oppstå. Cat Woman, Poison Ivy og The Riddler måtte jo ha en begynnelse, de også, akkurat som Batman.
Purple Basil Skrevet 10. oktober 2014 #17 Skrevet 10. oktober 2014 Gleder meg til å se denne serien! Er fan av det meste som har med Batman å gjøre 1
kapteinNorge Skrevet 10. oktober 2014 #18 Skrevet 10. oktober 2014 Burde man ikke finne ut hvilken retning serien skulle gå i før man begynner å filme? Jeg kommer nok til å følge den videre. Mest pga butleren og den unge Bruce Wayne. Og Selina Kyle-figuren. Og så liker jeg tanken med at man vil vise hvordan alle de merkelige figurene fra Gotham City kunne oppstå. Cat Woman, Poison Ivy og The Riddler måtte jo ha en begynnelse, de også, akkurat som Batman. Litt feil ordvalg av meg kanskje å si at de finner ut hvilken retning de vil, men poenget var at en serie med et såpass kjent konsept som Gotham må fange interessen tidlig. Ettersom de aller fleste kjenner til mange av figurene fra før så blir de første episodene brukt til å forsikre seerene om hva som kommer. Spesielt første episode hvor det var veldig viktig å vise frem dem som senere skulle bli Poison Ivy, The riddler osv. Det er blitt bedre nå som de har sluttet å trykke "kjendisene" i trynet på oss og heller forsøker å få en bra historie utav det. Kobbelpot ser, sammen med Selina, ut til å få det største fokuset i serien så langt, så jeg regner med de etter hvert vil rette et tilsvarende fokus mot the riddler osv. Jeg er spent på hva som gjør at han går fra å være politimann til å bli en klassisk batmanskurk. Så dersom de dropper tegneserieøyeblikk som ballongmannen, så tror jeg det kan bli veldig bra.
Mann 42 Skrevet 10. oktober 2014 #19 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Litt feil ordvalg av meg kanskje å si at de finner ut hvilken retning de vil, men poenget var at en serie med et såpass kjent konsept som Gotham må fange interessen tidlig. Ettersom de aller fleste kjenner til mange av figurene fra før så blir de første episodene brukt til å forsikre seerene om hva som kommer. Spesielt første episode hvor det var veldig viktig å vise frem dem som senere skulle bli Poison Ivy, The riddler osv. Det er blitt bedre nå som de har sluttet å trykke "kjendisene" i trynet på oss og heller forsøker å få en bra historie utav det. Kobbelpot ser, sammen med Selina, ut til å få det største fokuset i serien så langt, så jeg regner med de etter hvert vil rette et tilsvarende fokus mot the riddler osv. Jeg er spent på hva som gjør at han går fra å være politimann til å bli en klassisk batmanskurk. Så dersom de dropper tegneserieøyeblikk som ballongmannen, så tror jeg det kan bli veldig bra. Jeg tenker nok det blir noe i retning av et "Jeg skal vel vise dem, jeg!"-motiv som springer ut av en spesielt grov ydmykelse. Ed Nygma virker allerede som en slags whipping boy, og arbeidsmiljøet later ikke til å være det beste. Så, jeg tipper at vi vil se en uspiselig øvrighetsperson ta æren for oppklaringen av en oppsiktsvekkende forbrytelse, og uten å gi Ed den anerkjennelsen han fortjener for å ha gjort alt tenke-arbeidet. Politiet i Gotham ser jo ut til å operere etter en kodex der knyttnever og stolbein er politimannens fremste arbeidsredskaper. Det har vel ikke vært en eneste episode enda hvor en mistenkt ikke har blitt grisebanket på bakrommet eller truet med det. Og det løser ingen saker. Bullock banket opp en lang kjede med uskyldige mennesker før han fant ballongtyven, men det var ikke før det første offeret for ballongmorderen klasket i asfalten at Gordon fant det avgjørende sporet. Ballongtyven selv var et blindspor. Castingen av de fremtidige skurkene er veldig bra, syns jeg. Det er veldig lett å se seriens Selina Kyle vokse opp og bli til Michelle Pfeiffers Cat Woman (skulle ikke forbause meg om de var i slekt). Cobblepot er akkurat passe gal, med rom for forbedringer. Men et relativt svakt overlevelsesinstinkt. Jeg mener, han skiller seg ut. Han kan ikke dra en Clark Kent med noe håp om suksess, så det var antakelig en gedigen tabbe å komme tilbake til Gotham. Til alt hell løser det det potensielle problemet med at Barbara kunne mistenke at Gordon er en kaldblodig morder. Men det fører sikkert til helt nye og enda verre problemer for ham. Endret 10. oktober 2014 av Mann 42
Mann 42 Skrevet 12. november 2014 #20 Skrevet 12. november 2014 (endret) Jeg syntes liksom det begynte å ta seg litt opp i siste episode. Det var interessant å se et bedre fokus på mafia-intrigene og maktspillet. Det varte helt til Don Falcone sier "Jeg sender Victor for å hente ham". Dvs han skulle sende leiemorderen Victor Szaz for å hente Jim Gordon. Så da kommer en klisjè-overlesset skallet hitman i følge med to goth-chicks spradende inn på Gotham`s politistasjon og kunngjør at han er der i egenskap av hitman for mafiaen for å hente en INSPEKTØR og avslutter det hele med "Bitches, leave!" Stående på et skrivebord. I den virkelige verden ville han blitt skutt på stedet. Det hadde vært en gudegave til påtalemyndighetene også om de skulle ønske å rævkjøre sjefen hans. Jeg mener, man kan helt sikkert se for seg at politiet i Gotham er korrupt. Men man kan ikke utfordre selv et korrupt politikorps på den måten, ikke åpent. I Gotham tømmes politistasjonen for folk, endatil politisjefen går. Jeg fatter det ikke. Det er en sabotør i manusavdelingen. Han må finnes og tortureres til han tilstår hvem han egentlig jobber for. Endret 12. november 2014 av Mann 42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå